Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید کننده تخم بلدرچین گفت: مسئولان با تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی فضای تولید و اشتغال را گرم نگاه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین- فاطمه عباسی تولید کننده تخم بلدرچین در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: در این راه سختی های زیادی را کشیدم، اماعشق به کار من را به سمت و سوی تولید تخم بلدرچین کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حیاط خانه را تبدیل به کارگاه کوچک جهت تولیدات کردم و به این امید که با همراهی چند زن دیگر که سرپرست خانوار بودند، به استقلال و خودکفایی برسیم، اما رشته ی کار خیلی زود از دستو رفت وعلت آن بی توجهی برخی مسئولان بود.

عباسی افزود: برخی مسئولان با ادله ای مبنی بر اینکه تولید تخم بلدرچین جزء مشاغل خانگی نیست و از نظر بهداشتی خطرناک است خواستند من را از تولید بازدارند، آنان با کارهای که انجام دادند، آنان می خواستند لحظلات سرخوشایند چند زن سرپرست خانوار را تلخ کنند.

وی با اشاره به تجربه ای که از کار تخم بلدرچین به دست آورده است، بیان کرد: کار فوق‌العاده سختی را با سرمایه اندک و بدون حامی شروع کردم و با تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این امر کوشیدم، تا بتوانم فضای تولید و اشتغال را گرم نگاه دارم و از مسئولان می خواهیم که به امر تولید و اشتغال بهاء دهند.

تولید کننده تخم بلدرچین، تاکید کرد: مردم به خاصیت تخم بلدرچین واقفند و می دانند که تخم بلدرچین یک بمب ویتامینی و تغذیه‌ای است! اگر در بین مواد غذایی به دنبال ماده‌ای با ارزش و سالم هستید، توصیه می‌کنم تخم بلدرچین مصرف کنید.


وی تصریح کرد: تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ، ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B۱۲و ۱۵برابر ویتامین B۲دارد، هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است، تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا ۳ دارد که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید می بشد، کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.

عباسی گفت: بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از دارو و آنتی بیوتیک انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولی کاملاً ارگانیک و سالم است که ذخیره داروئی مضری برای مصرف کننده در بافت خود ندارند.

وی افزود: وقتی ماهیگیری یاد بدهی، بیشتر بر افراد جامعه تاثیر می‌گذارید، این کار را از 16تخم بلدرچین شروع کردم و با کار حساب شده به هزار تخم رساندم.

تولید کننده تخم بلدرچین با اشاره به استقبال فروشگاه ها، بیان کرد: موقع فروش نه به فکر فروش زیاد، نه آجرکردن نان دیگران، نخستین چیزی که برایم مهم است که تولیدات من و زنان سرپرست خانوار خریداری شود.

وی تصریح کرد: هر چیزی که بخواهد عادت شود، اول با لذت شروع می‌شود، بنابراین اعتقاد من از نظر سیاسی این است که بتوانم در حد خودم فرهنگ تولید و اشتغال جامعه‌ را بالا ببرم.

عباسی تاکید کرد: کار جوهره ی آدمی زاد و جزء بالاترین عبادات محسوب می شود و به عنوان کسی که سی و هشت سال تمام، بعد از انقلاب پشت این نظام بوده ایم، اما آنجایی که صحبت‌هایی درباره حمایت از تولید کننده مطرح می کنندچرا غایب هستیم؟

وی افزود: نباید منتظر باشم، تا اینکه دولتی بیاید و قانونی بیاورد که درباره وضعیت مشاغل خانگی نظر مساعدی داشته باشد یا نداشته باشد؟ نمی دانم روستا و روستایی در ذهن مسئولان چگونه تداعی می شود که حمایتی از من تولید کننده به عمل نمی آورند انگارکه بین مازندگی نکرده اند، وقتی سر راه تولید کننده این همه سنگ بگذاری، آن هم سنگ هایی که از قد و قواره ی ما بزرگتر است، هیچ تاثیر خوبی ندارد.، خصوصیت خوب یک تولیدکننده را که تولید- اشتغال است را می‌گیرند.

عباسی گفت: یکی از لطمه‌هایی که کشور ما و بیشتر کشورهای شبیه ما خورده‌اند این است که برخی از مسئولان نیاموخته اند که به تولیدکنندگان احترام بگذارند، مسئولان تصور می‌کنند، باید یکسری از تجربه‌های خود را از طریق دستورالعمل ها و آئین نامه ها به تولید کننده ها بدهند و مشکل این است که اینها را خام می‌دهند، بد و زیاد و بی‌جا می‌دهند و مسائلی که دولتمردان ما باید رعایت کنند.

وی در پایان بیان کرد: مسئولان باید روستاها و روستائیان را ببینند و بدانند که تولید کننده که فاصله بین تولید وعرضه محصول را با سختی و مشقت، طی می‌کند و آرزوها، شکست‌ها، خواسته‌ها، اشتباه‌ها، وغیره را به جان می خرد و در این میان برخی ادارات مثل جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید بیاموزند که مقام تولید کننده بالا است و باید از او حمایت جدی به عمل آورد، مگر غیر از این است که تولیدات دامی و حیوانی از روستاها است، اما مثل این است که آب در کوزه و ما تشنه‌ لبان می‌گردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند