Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی امیری اصفهانی در سی و دومین همایش مددکاری اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی مجتمع ولیعصر (عج) گفت: متاسفانه شاهد هستیم که امروز شاخص تحمل ، بردباری و تاب آوری در جامعه بسیار افت پیدا کرده است و این موضوع خطر جدی در تثبیت و ثبات مناسبات اجتماعی بوده و عامل اجتماعی در تشدید رفتارهای خشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شاخص رفتارهای خشونت آمیز در جامعه رو به افزایش است؛ در دستگاه قضائی که پرونده ها را بررسی می کنیم، این پرونده ها گویای رفتارهای خشن و ناهنجار است.
وی گفت: ضرب و جرح ، نزاع دسته جمعی، قتل عمدی، اهانت ، تهدید، خشونت خانوادگی و سوانح رانندگی از دعاوی به شمار می رود که درصدر فراوانی جرائم مورد رسیدگی در دستگاه قضایی هستند.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: ریشه همه این جرائم در عدم مدارا نهفته است، گاهی یک کلام نامناسب اهانت آمیز ، یک فرآیند رفتار عملی خشن را در پی دارد و اگر رفتارهای فعلی و لفظی با خشونت همراه شوند ، مصیبت بزرگی برای نظام اجتماعی فراهم می کنند.
امیری اصفهانی تاکید کرد: بنابراین ارتقا و مهندسی مجدد ارزش‌های اخلاقی و انسانی، یک ضرورت جدی در جامعه امروزی به شمار می رود.

**جای خالی نشاط اجتماعی در جامعه امروز
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: خویشتن داری، تحمل ، گشاده رویی و مهربانی مولفه های گمشده نظام اجتماعی امروز ما هستند که باید با توجه به شرایط امروز ، بازآفرینی شوند.
امیری اصفهانی افزود: نشاط اجتماعی یک نقیصه دیگر جامعه امروز به شمار می رود ؛ هر چه میزان نشاط اجتماعی بالاتر رود زمینه همزیستی نیز فراهم می شود. مهارت تاب آوری حتما باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مدارای اجتماعی نقش موثری در امنیت عمومی و اجتماعی و حتی پایداری زندگی زناشویی دارد. بنابراین دستگاه های مختلف باید نقش خود را ترویج مدارای اجتماعی ایفا کنند .
امیری اصفهانی ادامه داد: متاسفانه امروز فردی که پس از آزادی از زندان به جامعه بر می‌گردد کسی حاضر نیست او را به کار جذب کند و این مساله خودش یک رفتار ضداجتماعی بوده و منشاء آسیب‌های اجتماعی دیگر است.
وی یادآور شد: معاونت اجتماعی قوه قضائیه در چند سال اخیر به موضوعات حاد اجتماعی ورود کرده و اقدامات ارزشمندی در این سالها داشته است و درسال 96 هم برای شاخص امنیت اجتماعی و روانی ، برنامه‌های متعددی دارد.

**ضرورت توجه به تعامل و همزیستی مسالمت آمیز
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: امروز جامعه بشری در مرحله گذار از یک دوره پایدار بوده و وضعیت آینده آن برای ما نامشخص است.
امیری اصفهانی افزود: بطور طبیعی در این دوره گذار، خطرات و تهدیدات جدی وجود دارد، بحث رفتارهای درهم تنیده شده و مخاطره آمیزی در این دوره شکل گرفته و روابط اجتماعی تحت تاثیر رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و رفتارهای منفعت طلبانه دچار پیچیدگی هایی شده که زمینه را برای انحرافات رفتاری فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی، دیگر مرزهای جغرافیایی مانند گذشته معنا ندارد و در این دنیای بدون مرز، اطلاعات بر رفتار بشریت حکومت می‌کند.
وی ادامه داد: تنوع ایده های مختلف ، مولفه جدی در پیشرفت به شمار می رود اما از آن سو تنوع فرهنگی، قومیت ، عقاید و زبان ها به ویژه در حوزه های علمی وجود دارد و ضروری است که روش های جدیدی برای این موضوعات مطرح شود.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: این عوامل زمینه بروز اختلاف و ایجاد رفتارهای تشنج آفرین و خطرساز را بیش از گذشته فراهم می‌کند و علاوه براینکه در حوزه فردی ، موجب دغدغه می شود در حوزه عمومی نیز نظم اجتماعی را بر هم می زند.
وی تاکید کرد: بنابراین تعامل، تفاهم و همزیستی به شکل مسالمت آمیز باید مورد توجه قرار گیرد، چون این مساله یک ضرورت عقلی است.
امیری اصفهانی افزود: نوع ارتباطی که برمبنای تفاهم استوار شود زاینده آرامش و زداینده مخالفت است و تحمل موافق و مخالف، یک نیاز عملی و ضرورت عقلی است.

**مدارای اجتماعی، الزامی است
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: مدارای اجتماعی، الزامی است که باید در مدیریت رفتار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و بی توجهی به آن ، نتیجه‌ای جز برهم ریختگی نظم عمومی و از بین رفتن حقوق اشخاص ندارد چراکه هر تعرض نامناسبی موجب تضییع حق دیگری خواهد شد.
امیری اصفهانی افزود: قانون اساس تصریح می‌کند که هیچ کس -اعم از مردم یا دولت- حق ندارد، اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر و تجاوز به منافع عمومی قرار دهد. عمل به ایفای حق به شرط عدم ورود ضرر به دیگری، با مدارا همراه است.
وی خاطرنشان کرد: مدارای اجتماعی در مبانی دینی مورد تاکید و توجه قرار گرفته و در عرصه اخلاقی و رفتاری نیز یک فضیلت به شمار می رود و دارای سابقه تاریخی و ملی نیز هست. ممنوعیت تفتیش عقاید از مصادیق مدارای اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی است.
امیری اصفهانی اظهار داشت: مدارا در عرصه فرهنگی، آزادی نشریات و احزاب سیاسی مورد توجه قانونگذار بوده است. حتی در مناسبات بین المللی نسبت به موضوع مدارا توجهات خاصی وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدارا با روش سازشکارانه و در اصطلاح عام با ماست مالی کردن متفاوت است و با عبور از حق فاصله دارد؛ مدارا به معنای نرمی با مردم و رفتار سازشکارانه به معنای نرمی با حقیقت بوده و قابل پذیرش نیست.
اجتمام**9185**1569**خبرنگار : سادات حسینی خواه ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل اموز زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: خانواده مولوی به عنوان خیراتی ماندگار برای فرزند، در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند و همراه با سایر خیرین زمینه ساز آزادی یک زندانی غیر عمد شدند.
حیدری افزود:خانواده مولوی پس از بررسی پرونده‌های در دست اجرای ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با پرداخت مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال بدهی یک مادر زندانی، موجبات دیدار مجدد مادر و فرزندان خردسال را فراهم آوردند.

دیگر خبرها

  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • مد خوب، مد بد!
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز