Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: برای شرکت در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 144 نفر از شهرستان بجنورد نامزد شدند که هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان هزار و 80 نامزد را رد صلاحیت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازعصر اترک،محمود ثمینی، فرماندار شهرستان بجنورد درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 144 نفر از شهرستان بجنورد نامزد شدند که هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان هزار و 80 نفر از این نامزدها را تایید و 43 نفر را رد صلاحیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمینی همچنین افزود: 21 نفر از این نامزدها از حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.
وی در ادامه به تشریح تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان بجنورد اشاره کرد و گفت: در شهر بجنورد 222 نفر برای کاندیداتوری انتخابات شورای شهر بجنورد ثبت نام کردند که هیات نظارت 211 نفر را تایید صلاحیت و 11 نفر را رد صلاحیت کرد.
وی افزود: هفت نفر از نامزدها نیز انصراف دادند.
به گفته فرماندار بجنورد، 22 نفر نامزد انتخابات شورای شهر چناران شهر شدند که هیات نظارت 13 نفر را تایید صلاحیت و هشت نفر را رد صلاحیت کرد همچنین یک نفر نیز انصراف داد.
ثمینی خاطر نشان کرد: 18 نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر حصار و گرمخان نامزد شدند که هیات نظارت هر 18 نفر را تایید صلاحیت کرد اما یک نفر از نامزدها انصراف داد.
وی افزود: 582 نفر نیز کاندیدای حضور در انتخابات شورای روستاهای بخش مرکزی شهرستان بجنورد شدند که هیات نظارت 572 نامزد را تایید و 10 نفر را رد صلاحیت کرد.
فرماندار شهرستان بجنورد یادآور شد: 12 نفر نامزد نیز انصراف دادند.
وی همچنین گفت: 300 نفر نیز برای انتخابات شوراهای روستای بخش گرمخان نامزد شدند که 286 نفر تایید صلاحیت و 14 نفر رد صلاحیت شدند.
ثمینی خاطر نشان کرد: عده ای از نامزدها به علت نقص مدارک رد صلاحیت شده اند.
فرماندار شهرستان بجنورد در بخشی دیگر از سخن خود با اعلام اینکه تامین امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه در حال آماده سازی است، مردم را به حضور پرشکوه در پای صندوق های رای دعوت کرد.
ثمینی تصریح کرد: قول می دهم که در استان و شهرستان بجنورد انتخابات کاملا بی طرفانه و بی نظر برگزار شود.
وی اعلام کرد: برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه به منظور سهولت در رای گیری در شهرستان بجنورد 347 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که البته ممکن است تعداد این شعب تغییر کند.
وی افزود: 20 صندوق سیار برای آمارگیری در شهرستان بجنورد نیز پیش بینی شده است.
ثمینی در ادامه با اشاره به اینکه از 21 اردیبهشت ماه تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کشور آغاز و تا 28 اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: عملکرد تبلیغاتی نامزدها رصد می شود و هیچ نامزدی برای انجام تبلیغات خود حق تخلف ندارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هیچ منع قانونی برای برگزاری نشست های محفلی حامیان هر نامزد انتخاباتی وجود ندارد، با این وجود، بر اساس قانون نباید بر روی نشست های محفلی نام میتینگ های انتخاباتی گذاشته شود و این محفل ها حال و هوای رسمی داشته باشند.
وی افزود: تا روز آغاز رسمی تبلیغات انتخابات پیش رو نباید هیچ میتینگ انتخاباتی در فضای عمومی انجام شود.
فرماندار شهرستان بجنورد تصریح کرد: نامزدها مکلف هستند که تمام ابعاد تبلیغات خود را طبق مصوبات مجلس رعایت کنند.
وی همچنین به برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهر بجنورد نیز اشاره داشت و گفت: تجهیزات این انتخابات الکترونیکی به استان تحویل شده است.
وی یادآور شد: آموزش مردم برای انجام انتخابات الکترونیکی از طریق جراید و صدا و سیمای سراسری و استانی انجام خواهد شد.
وی همچنین افزود: نیروهای آموزش دیده نیز برای راهنمای مردم در پای صندوق های رای حضور خواهند داشت.
ثمینی در بخشی دیگر از سخن خود درباره اعتبارات سال مالی 95 شهرستان بجنورد نیز اعلام کرد: 181 میلیارد و 299 میلیون تومان اعتبار مصوب شهرستان بجنورد در سال 95 بوده است که تاکنون 100 میلیارد و 814 میلیون و 300 هزار تومان اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد: از این اعتبار مصوب، مبلغ 328 هزار و هشت میلیون ریال می بایست از محل ماده 180 به این شهرستان اختصاص می یافت که اختصاص آن صفر بوده است.
وی افزود: از محل سفر رهبری مبلغ 633 هزار و 510 میلیون ریال برای اختصاص به شهرستان بجنورد در سال مالی 95 مصوب شد که به صورت 100 درصد اختصاص یافت.
فرماندار شهرستان بجنورد در خاتمه درباره پروژه های ناتمام شهرستان بجنورد نیز 492 پروژه ناتمام در شهرستان بجنورد وجود دارد که اعتبارات برای تکمیل پروژه های ناتمامی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اختصاص خواهد یافت.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا