Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:15:34 GMT

ايراني ها تا چه حد اجازه دارند شادي کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۱۳۴۲

خبرگزاري آريا -
شادي و نشاط اجتماعي و حضور آن در يک جامعه از نشانه‌هاي يک جامعه سالم است. وقتي نشاط و شادي از يک جامعه رخت بربندد، جامعه دچار بروز عواملي مانند افسردگي، انفعال، انحرافات مختلف فردي و جمعي و فرهنگي و .... مي‌شود.

نظر به اهميت توجه به نشاط اجتماعي جوانان بعنوان يکي از ارکان اساسي جامعه در توسعه‌ي همه‌جانبه کشورمان متأسفانه اين مهم در برنامه‌هاي اصلي مديران استان و شهرستان جايگاهي نداشته و توجه خاصي به اين حوزه نمي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عدم وجود نشاط اجتماعي در ميان جوانان، افسردگي و سرخوردگي را به همراه دارد. براي شاد بودن بايد مولفه اميد به زندگي را افزايش داد، چون اميد به زندگي و شاد بودن باعث کاهش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد ، خودکشي و... مي‌شود پس براي افزايش اميد به زندگي بايد به دوران جواني و نوجواني و دغدغه‌هاي اين نسل بها و ارزش دهيم.

شادي و اميد طبيعت زندگي هستند با وجود اين، غم و نااميدي به سراغ موجود زنده مي‌ﺁيند. جوان به‌مثابه‌ي گروه تأثيرگذار جامعه حق و حقوقي دارد.

خلق نشاط اجتماعي....چگونه؟

نشاط يعني چه؟
واژه‌ي نشاط در لغت فارسي به معاني سرزندگي، زنده‌دلي، خوش‌دلي، سبکي و چالاکي يافتن براي اجراي امور، خوشي، شادماني، خرمي، سرور، شادي، طرب، خرسندي و در مقابل کسل آمده است. در لغت‌نامه دهخدا، در ادامه‌ي لغت شادي چنين آمده است: «حالت مثبتي که در انسان به وجود مي‌آيد و در مقابل غم و اندوه قرار دارد.»

دهخدا در همين کتاب، شادي را به شادماني، خوش‌حالي، مسرت، نشاط و طرب تعريف کرده است.

پديده‌ي شادي در روان‌شناسي، در حوزه‌ي «انگيزش و هيجان» بررسي، تبيين، تحليل و تعريف مي‌شود. در مباحث جامعه‌شناسي، در بيشتر زيرشاخه‏‌هاي آن مانند جامعه‌شناسي جوامع مختلف انساني، طبقات مختلف اجتماعي، جامعه‌شناسي پديده‏‌هاي متفاوت اجتماعي، جامعه‌شناسي اوقات فراغت و مانند آن، موضوع شادي، کم يا زياد مطرح مي‌شود و دقت و توجه جامعه‌شناسان را به سوي خود جلب مي‌کند.

در عين حال که دو مفهوم شادي و نشاط، علي‌الظاهر يکي هستند، اما بايد پذيرفت که تفاوت‌هاي نيز با هم دارند.

شادي يک هيجان انبساطي زودگذر است، اما نشاط يک احساس بهجت و شادماني دروني است که پايدار و بادوام است.

شادي هميشه با هيجان‌هاي لبخند و خنده وحرکت همراه است اما در نشاط احساس بهجت و سرور لزوماً با خنده همراه نيست اما احساسي است که موجب لذت فرد مي‌شود.

نشاط اجتماعي چيست؟
نشاط اجتماعي، اثرات و آثاري چند بر زندگي شهروندان و جامعه دارد که تعلق اجتماعي، همبستگي اجتماعي، مسئوليت‌پذيري اجتماعي، وفاق اجتماعي، ارتقاء شاخص‌هاي سلامت رواني و اجتماعي، افزايش رضايت از زندگي يا رضايت شغلي و ... ، پويايي اجتماعي، کاهش هزينه‌هاي مردم، افزايش اميد در جامعه، زندگي متعادل و با ثبات، ارتقاء کيفيت زندگي، افزايش خلاقيت و نوآوري، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي(خصوصاً در جوانان) و ...... از جمله آن است.

در جامعه خوشحال و خرسند، توليد بهتر، اشتغال بيشتر و اقتصاد، سالم‌تر است. بدون شک در چنين محيطي امنيت اجتماعي و فردي راحت‌تر به دست مي‌آيد. در محيط شاد، ذهن انسان پويا، زبانش گويا و استعدادش شکوفا مي‌شود.

شاد بودن جامعه يکي از عوامل بسيار موثر در توسعه‌ي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي است و کاهش نابساماني‌هاي خانوادگي، طلاق، افزايش ميزان ميل و رغبت تحصيلي و دل به کار دادن و افزايش توليد مي‌شود.

نشاط از عوامل مهم اميد به آينده در جامعه است
کسرائي‌نيا مدير سمن‌ها و احزاب ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر خراسان‌جنوبي با اشاره به اينکه نشاط و شادابي از عوامل مهم در زنده ماندن اميد به آينده در جامعه است، گفت: شايد بتوان نشاط و اميد را علت و معلول يکديگر دانست که هرکدام در جامعه ايجاد شود ديگري را نيز بوجود مي‌آورد.

وي با بيان اينکه نشاط اجتماعي و اميد براي جوامع در حال توسعه تعاريف مختلف و ابعاد گوناگوني دارد، گفت: ايران اسلامي در حال گذار از مرحله‌اي به مرحله‌ي ديگر است، اگر به‌درستي عوامل موثر در نشاط اجتماعي را تحليل کنيم مي‌بينيم بخش زيادي از آن‌ها در جوامع در حال توسعه مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

مدير سمن‌ها و احزاب ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر خراسان‌جنوبي افزود: بايد گفت نشاط اجتماعي در جامعه تک علتي نيست بلکه مجموعه‌اي از عوامل فردي و فرافردي است.

کسرائي‌نيا ادامه داد: از عوامل نشاط اجتماعي مي‌توان به احساس محروميت، ارضاي نيازها، احساس مقبوليت نزد ديگران، احساس عدالت توزيعي، فضاي عمومي جامعه، پايگاه اقتصادي و اجتماعي در تقويت و يا کاهش نشاط در افراد جامعه اشاره کرد.

وي تصريح کرد: اگر به تحقيق موارد ياد شده را تحليل کنيم، مي‌بينيم به علت فشار تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي سطح توان اقتصادي خانوارها کاهش يافته و اين موجب کاهش نشاط اجتماعي در سطح شهرها به‌ويژه استان محروم خراسان‌جنوبي شده است.

نشاط اجتماعي محصول سبک زندگي انسان‌هاست
مدير سمن‌ها و احزاب ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر خراسان‌جنوبي گفت: بايد پذيرفت که نشاط اجتماعي تنها يک مقوله دولتي و يا سازماني نيست، بلکه به همت فردي نيز نياز دارد. نشاط اجتماعي محصول سبک زندگي انسان‌هاست.

کسرائي‌نيا تصريح کرد: متأسفانه سبک زندگي ما از مدل اسلامي فاصله گرفته و اين موجب افزايش توقعات و کاهش سازگاري با محيط در مردم شده است.

وي افزود: توقعات و تجمل‌گرايي از يک طرف و افزايش سن ازدواج از سوي ديگر به شدت در کاهش نشاط اجتماعي در جامعه تأثير گذاشته است.

وي اظهار کرد: اگر از منظر دين مبين اسلام به مقوله‌ي نشاط اجتماعي نگاه کنيم، مي‌بينيم که بزرگ‌ترين نشاط در رضايت خداوند از بنده بوده و کاهش پايبندي به دين و معارف اسلامي يکي از عوامل مهم در کاهش نشاط اجتماعي است.

کسرائي‌نيا افزود: به نظر من شادي به معناي نشاط در جامعه نيست، چون شادي منفي و يا کاذب نيز وجود دارد، اما نشاط در انسان هميشه مثبت است.

وي ادامه داد: شادي مثبت مي‌تواند به نشاط تبديل شود، اما شادي کاذب، به نشاط و بهجت انسان منجر نمي‌شود، حتي تجربه نشان داده که شادي‌هاي کاذبي که توسط محرک‌هاي متفاوت مثل داروهاي روانگردان، موادمخدر، الکل، موسيقي بسيار تند، تمسخر ديگران، و از اين قبيل بدست مي‌آيد پيآمدهاي اندوه و افسردگي دارد.

وي گفت: توجه‌ي ويژه به دين‌داري و عمل به فريضه‌هاي ديني، داشتن لبخند بر لب در برخوردهاي اجتماعي، استفاده از عطر و لباس‌هاي آراسته، تقويت اعتماد به نفس، پيشگيري از فشارهاي، کمک به افزايش ظرفيت تحمل‌پذيري و پرهيز از عصبانيت‌هاي زودهنگام، عدم اختصاص تمام افکار به مشکلات اقتصادي و توجه به مثبت‌نگري در زندگي، تقويت ارتباط‌هاي اجتماعي و ارتباط‌هاي خانوادگي صحيح و کارآمد و توجه به ورزش را از راهکارهاي افزايش نشاط اجتماعي است.

در جامعه‌ي ما تئوري‌اي براي شادي وجود ندارد
قناد يک جامعه‌شناس در خراسان‌جنوبي نيز گفت: از سال 2000 به بعد در نگاه سازمان ملل براي تعيين سطح توسعه‌يافتگي کشورها متغيرهاي نشاط، اميد به آينده، خشنودي و رضايت‌مندي افراد جامعه بعنوان يک متغير کليدي وارد محاسبات شده به اين صورت که اگر مردم يک جامعه احساس نشاط ، خشنودي و رضايت‌مندي نکنند، نمي‌توان آن جامعه را توسعه‌يافته قلمداد کرد.

وي با اشاره به اينکه بنا به تحقيقات انجام شده و اظهارنظرهاي رسمي آمار و علت‌هاي افسردگي در ايران بالاست، افزود: افسردگي در جوامع مختلف وجود دارد و خاص جامعه ايراني نيست.

اين جامعه‌شناس ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما تئوري‌اي براي شادي وجود ندارد، ما به مردم حد شادي پسنديده و معقول را نشان نداده‌ايم و مشخص نکرده‌ايم مردم تا چه حد اجازه دارند شادي کنند، در حالي‌که در دين ما به شادي و نشاط توجه شده است. به نظر مي‌رسد درجه‌ي نشاط در هر جامعه‌اي و متناسب با هر فرهنگي متفاوت باشد.

قناد اظهار کرد: شادماني و نشاط بعنوان يکي از مهم‌ترين نيازهاي رواني بشر، بعلت تأثيرات عمده‌اي که بر شکل‌گيري شخصيت آدمي و در يک کلام مجموعه زندگي انسان دارد، هميشه يکي از دغدغه‌هاي جامعه بشري بوده است.

وي افزود: تحقيقات انجام شده در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد شادي با توسعه‌ي قواي شناختي، خلاقيت، نوآوري و ارتباطات گسترده‌تر و مثبت‌تر انسان‌ها با يکديگر مرتبط است.

اين جامعه‌شناس گفت: شادي و نشاط در صورت عميق بودن ضمن گسترش خلاقيت و کارآمدي فرد سبب توانمند بيشتر وي در حل مسأله مي‌شود.

قناد ادامه داد: براساس تحقيقات انجام شده شادي و نشاط سبب افزايش طول عمر مي‌شود در حالي که غم و اندوه و استرس ميزان طول عمر فرد را کاهش مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه هيجان مثبت و شادي در افزايش معنويت نيز نقش موثري دارد، افزود: دينداري انسان‌ها ثمره‌ي سلامت روان آن‌هاست که بايد در رضايت خاطر از زندگي فراهم شود.

اين جامعه‌شناس اظهار کرد: شکرگزاري، خوش‌بيني، اشتغال، فراواني رابطه‌ي زناشويي جنسي با همسر، ميزان زمان اختصاص يافته به فعاليت‌هاي مثبت، اعتماد به نفس زياد، مسکن، تعهد، پايبندي به مذهب، سلامت جسمي، خودآگاهي، برون‌گرايي و کنترل دروني در بروز شادي و نشاط در فرد نقش موثري دارند.

انسان با نشاط، انساني مبتکر، مولد و سازنده است
قناد گفت: شادماني و نشاط بعنوان يکي از مهم‌ترين نيازهاي رواني، نه تنها تأثيرات عمده‌اي بر شکل‌گيري شخصيت و زندگي انسان دارد، بلکه اهميت زيادي در سلامت رواني و مقابله با مشکلات دنياي امروز دارد.

وي با اشاره به اينکه انسان با نشاط، انساني کارآ، مبتکر، مولد و سازنده است، افزود: نبود شادکامي عوارض متعدد رواني، اجتماعي، اقتصادي و حتي سياسي را در پي دارد.

اين جامعه‌شناس ادامه داد: عدم اميد به آينده و کسالت، موجب کناره‌گيري فرد از اجتماع، افسردگي و انزواي اجتماعي مي‌شود که اين عوامل خود کاهش فعاليت و کارآيي را به‌دنبال دارند، هم‌چنين نااميدي در بعد فردي موجب از ميان رفتن نيرو و اراده‌ي لازم براي نيل به اهداف مي‌شود، افراد نااميد نسبت به توانايي‌هاي خود باور نداشته و از آينده تصوري نامطلوب دارند و به همين سبب سرخورده و منفعل مي‌شوند.

قناد گفت: بي‌شک اجراي برنامه‌هاي نشاط‌بخش براي جامعه‌اي که به زعم آمارهاي موجود از نظر ناملايمات رواني، عده‌اي از افراد آن وضعيت مطلوبي را ندارند امري کاملاً حياتي است. چنين برنامه‌هايي در درجه‌ي نخست بايد، هدفي مشخص و تضمين داشته باشد از نظر ميزان درجه حصول به آن هدف باشند، چون در غير اين صورت ضربه‌ي بدتري به اوضاع مذکور وارد مي‌آيد.

وي ادامه داد: از ساده‌ترين و بهترين گزينه‌ها براي افزايش شادي در جامعه برگزاري پياده‌روي‌هاي خانوادگي است.

اين جامعه شناس گفت: آنچه که اجراي چنين برنامه‌هايي را مهم جلوه مي‌دهد، حضور اعضاي خانواده در کنار يکديگر و سپري نمودن دقايقي چند با همديگر پس از هفته‌اي پر از فعاليت و دغدغه‌هاي اقتصادي و شغلي و تحصيلي است.

قناد اظهار کرد: در جامعه‌ي امروزي ما که به‌واسطه وجود شکاف نسل‌ها يا به باور برخي جامعه‌شناسان گسست نسل‌ها و ارتباطات از نوع موزائيکي و مشغله‌هاي گوناگون عرصه‌ي خانواده دچار تغييراتي متفاوت با گذشته شده است، فراهم‌سازي اوقاتي اين‌چنين براي خانواده‌ها و جوانان بايد از وظايف اوليه همه‌ي سازمان‌ها و ادارات دولتي قلمداد شود.

وي ادامه داد: فارغ از هر مزيتي پياده‌روي عاملي مؤثر بر افزايش سرمايه‌ي اجتماعي است، البته تأثيري که بيشتر بعنوان متغيري غيرمستقيم عمل مي‌کند. اما در هر حال اثربخش است. هنگامي که شادي و رضايت، با کمک از عوامل مختلفي چون اهداي جوائز، فضاي جنگ و خنده، اجراي برنامه زنده و ... به عامه مردم تزريق شود قطعاً چسب سرمايه اجتماعي محکم‌تر مي‌شود، چون مردم در تجمع‌ها و مراسم جمعي با رغبت و شور خاص خود حضور مي‌يابد.

اين جامعه‌شناس اظهار کرد: همانطور که در مقام تجربه و عمل اثبات شده، خنداندن جامعه به واقع سخت‌تر از گرياندن آنان شده و سکه‌اي که دو روي آن غم و شادي‌هاي جامعه منعکس شده، به‌گونه‌اي که بيشتر سوي غم آن رويت مي‌شود، از اين‌رو اهتمام در راستاي نشاط آفريني و بسترسازي لازم به‌منظور ارائه‌ي شادي‌هاي اسلامي از وظايف اوليه سازمان‌ها و ادارات دولتي است.

اين جامعه‌شناس گفت: بوضوح آشکار است که برگزاري دوره‌هاي نشاط اجتماعي بر غمگين نبودن، بدبين نبودن به آينده، شکست نخوردگي، کاهش نارضايتي، کاهش احساس گناهکاري، کاهش از خود بيزاري، کاهش خود آزاررساني، کاهش کناره‌گيري، افزايش تصميم‌گيري، کاهش خود پنداشت منفي، کاهش دشواري در انجام کارها، کاهش خستگي‌پذيري و کاهش بي‌اشتهائي تأثيرگذار است.

دستگاه‌ها درحوزه‌ي فرهنگ شادي برنامه‌هاي لازم را تدوين کنند
قناد اظهار کرد: دستگاه‌ها وسازمان‌هاي مختلف بايد درحوزه‌ي مسئوليت خود، براي گسترش فرهنگ شادي براي کارکنان و زير مجموعه‌ي فعاليت خود، برنامه‌هاي لازم را تدوين و براي اجراي آن برنامه‌ها به صورت جدي تلاش کنند.

وي ادامه داد: در فضاهاي آموزشي ايجاد محيطي شاد در محيط دانشگاه و کلاس درس جو تفاهم، همدلي و خلاقيت را افزايش مي‌دهد.

اين جامعه‌شناس افزود: توجه به معنويات و تقويت بنيا ن‌هاي ارزشي و ديني از طريق توسعه دانش‌ها، ارزش‌ها و نمادهاي اصيل اسلامي در جامعه، زدودن عوامل ايجاد تشويش خاطر و اضطراب و افزايش رضايت‌مندي از زندگي، ايجاد فضاي شاد و نشاط‌آور در ارتباطات و بها دادن به فعاليت‌هاي خودانگيخته در راستاي پرورش عواطف مثبت، برنامه‌ريزي اصولي و استفاده‌ي بهينه از منابع و امکانات مادي دانشگاه، محيط کار و خانواده مي‌تواند در ايجاد شادي موثر باشد.

قناد اظهار کرد: رعايت عدالت توزيعي و عدالت منطقه‌اي از سوي مسئولان و طي برنامه‌ريزي‌ها، آگاه شدن مردم به حقوق شهروندي خود، بهره‌گيري حداکثري و بهينه‌ي دولت از امکانات موجود، مي‌توانند با اشتغال‌زايي، کاهش اختلاف طبقاتي و برقراري عدالت اجتماعي از مشکلات اقتصادي مردم بکاهند و در نتيجه بر احساس شادکامي اجتماعي بيفزايند.

وي ادامه داد: در بحث از شادي و نشاط بايد توجه داشت آن نوعي از شادي و نشاط براي جوامع و افراد مناسب است که اولاً مبتني بر فرهنگ افراد باشد، ثانياً اصيل و پايدار بوده و ماندگاري داشته باشد، بنابراين اصلاح باورهاي فرهنگي در خصوص شادي کردن جوانان و زنان ضرورت دارد.

لزوم ايجاد فضاي فرهنگي مناسب و مثبت براي احساس شادي جوانان
اين جامعه‌شناس گفت: در فرهنگ ما، بسياري از مردم شاد بودن و شادي کردن را به‌ويژه براي زنان امري ناپسند و بعبارت ديگر سرخوشي مي‌دانند، به نظر مي‌رسد که برخي باورهاي سنتي به اين امر دامن مي‌زند، مثلاً در فرهنگ ما ضرب‌المثل‌هايي مانند، «خنده بيجا، گريه مي‌آورد» مويد همين امر است، از اين‌رو لازم است که فضاي فرهنگي مناسب و مثبت در جامعه براي احساس شادي در ميان جوانان بوجود آيد.

قناد افزود: در سطح استان بعلت رواج زمينه‌ي سنتي و وجود نگرش‌هاي ديني تا حد زيادي از حدود فرهنگي آن خارج نشده‌ايم هر چند که از جهاتي نيز در حلقه‌ي نگاه‌هاي سنتي بعنوان مانعي براي نشاط سالم گرفتار آمده‌ايم.

وي با بيان اينکه آموزش نشاط در کنارفراهم کردن امکانات ورزشي در شهرستان‌هاي مختلف استان به سلامت اجتماعي کمک مي‌کند، ادامه داد: ضعف امکانات تفريحي بطور اعم و امکانات ورزشي بطور اخص، همواره زمينه‌ساز پيآمدها و تبعات منفي است، چون نبود و يا ضعف چنين امکاناتي، موجب آن مي‌شود تا برخي نوجوانان و جوانان بيشتر زمان فراغت خويش را به‌جاي فعاليت‌هاي مناسب به لحاظ اجتماعي صرف فعاليت‌هاي غير کنند.

قناد اظهار کرد: مي‌توان با ايجاد و يا با بهره‌وري بيشتر از بوستان‌هاي سطح شهر برنامه‌هاي شاد و آموزنده‌اي را براي مردم شهر هديه آورد و يا در مناسبت‌هاي مختلف در چندين و چند نقطه شهر با اجراي برنامه‌هاي شاد و نور افشاني مردم را به وجد آوريم.

وي با بيان اينکه مي‌توانيم فرهنگ نشاط را در درون محله‌ها رواج دهيم و از ظرفيت خود مردمان هر کوچه و محله استفاده کنيم و حتي محله برتر را از نظر چراغاني و يا همکاري در ايجاد فضاي شاد رتبه‌بندي و شناسائي کنيم، يادآور شد: بايد گفت هر چه مردمان شادتري داشته باشيم ظرفيت تحمل مشکلات توسط آنها افزايش و رشد و شکوفائي فردي و جمعي در آنها بيشتر است.

قناد افزود: آخرين نکته اين است که اگر ما بتوانيم خانواده‌ي شاد و سياست شادي را در ايران تحقق بخشيم، بايد مطالعات شادي را گسترش دهيم. مطالعات شادي ابعاد گوناگون دارد، يکي از ابعاد گوناگون آن مطالعات شادي و خانواده است. همان طور که پيشتر اشاره کرديم اين مطالعات در ايران هنوز شکل نگرفته است.

وي يادآورشد: ما براي داشتن خانواده‌اي شاد، نيازمند ديدگاه‌هاي نظري مفهومي و داده‌هاي تجربي و اطلاعات تاريخي و بررسي‌هاي تطبيقي و فهم فرهنگي و کيفي عميق از وضعيت کنوني و تحولات خانواده و شادي در ايران امروز هستيم.

بنابراين بايد براي گسترش مطالعات شادي و خانواده برنامه‌ريزي کنيم. رسانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند با ارائه‌ي راهکارهاي درست در خلق نشاط اجتماعي بيشترين نقش را ايفا کنند، چون چنانچه ضوابط شادي و نشاط جمعي تعريف نشود،، شادي‌ها تبديل به عامل تخريب اجتماعي مي‌شوند.
منبع:ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد