Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:21:06 GMT

بردخون بوشهر جزو مناطق بحران آبی کشور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۸۲۶۸

بردخون بوشهر جزو مناطق بحران آبی کشور اعلام شد

به گزارش ایرنا، عیسی محمددوست روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی منطقه بردخون شهرستان دیر افزود: باید با مشارکت کشاورزان، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مصرف آب را در این منطقه کاهش داد.
وی اضافه کرد: 2هزار و 150 هکتار از اراضی بخش بردخون زیر کشت محصولات کشاورزی است که بیشترین میزان کشت را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی دیر ادامه داد: 15 راهکار برای کاهش مصرف آب به کشاورزان ارائه شده که با رعایت آن می توان مقداری از مشکل بحران کم آبی را در این منطقه برطرف کرد.
وی گفت: توسل به زور و اجبار در کاهش مصرف آب کارساز نیست و باید با اقدامات فرهنگی، فکری، آموزشی و اطلاع رسانی همراه با اعتمادسازی کشاورزان را به کاهش مصرف آب ترغیب کرد تا آنان نیز از این کار استقبال کنند.
محمد دوست ادامه داد: تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، گسترش گلخانه ها با مشارکت بانک ها، انتخاب بذر مناسب و نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها از راهکارهای کاهش مصرف آب است.
وی یادآورشد: اکنون درمنطقه بردخون سالانه 27میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که می توان با برنامه ریزی های مناسب و طبق الگوی کشت این مصرف را به 13میلیون مترمکعب در سال کاهش داد.
رئیس جهاد کشاورزی دیر با اشاره به وجود 270 حلقه چاه مجاز کشاورزی در این منطقه گفت: یکی از علت های اساسی برداشت زیاد آب در دشت های آبی منطقه بردخون وجود چاه های غیر مجاز است.
بردخون از توابع شهرستان دیر در فاصله 150 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043** خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است