Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه تکثر کاندیدای اصولگرا بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده است اعلام کرد: قرار بود تعدادی شرکت کنند تا دیدگاه های اصولگرایان را در مناظرات بیان کنند و در نهایت به نفع کسی که از موقعیت بهتری برخوردار است کنار بروند.

با پایان ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقریبا آرایش انتخاباتی جناح های سیاسی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی شما از آرایش انتخاباتی اصولگرایان در این انتخابات چیست؟

طبق برنامه ای که از قبل طراحی کرده بودند قرار بود که تعدادی در رقابت شرکت کنند و در مناظرات نقطه نظرات و دیدگاه های اصولگرایان را راجع به مسائل کشور و برنامه هایشان برای آینده را بیان کنند تا بعد از پایان مناظرات به نفع نفری که از موقعیت بهتری برخوردار است ائتلاف کنند و کنار بروند.

یعنی در نهایت به یک کاندیدا خواهند رسید؟

بله

یعنی کل جناح اصولگرا در نهایت با یک کاندیدا در این انتخابات حاضر می شود؟

بله

در این انتخابات شما رقابت اصلی را بین چند نفر می بینید؟

بستگی دارد که شورای نگهبان چه نظری بدهد. چون هنوز ما از شاخص هایی که شورای نگهبان بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری برای رجل سیاسی و مذهبی مشخص کرده، اطلاعی نداریم و نمی دانیم از مجموعه کسانی که ثبت نام کردند چه افرادی واجد این شرایط می شوند. بعد از اینکه اسامی را اعلام کردند بهتر می شود این آرایش را تشخیص داد.

اگر اصولگرایان نتوانند به کاندیدای واحد برسند چه اتفاقی برای سبد رأی آنها می افتد؟

دلیلی وجود ندارد که نتوانند.

ساز و کار جمنا هم با این هدف طراحی شده بود که بتواند اصولگرایان را به کاندیدای واحد برساند اما 4 کاندیدا از جمنا ثبت نام کردند.

از اول هم طراحی برنامه آنها همین بوده و الآن هم طبق همان برنامه جلو آمده اند و تغییری در برنامه های آنها داده نشده است. لذا این ثبت نام ها هیچ مغایرتی با برنامه ریزی قبلی آنها ندارد که بخواهد ناشی از پیش آمدن مشکلی باشد.

جناح اصلاح طلب با تعداد کاندیدای خیلی کمتری ثبت نام کردند و اصرار دارند که کاندیدای اصلی ما آقای روحانی است ولی تا به حال جناح اصولگرا چنین چیزی را اعلام نکرده اند.

این کمتر و بیشتر ملاک نیست و به این بر می گردد که چند نفر از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند؛ آن وقت بهتر می شود این رقابت را مشخص کرد.

با توجه به این حضورها، پیش بینی شما از رقابت اصلی در این انتخابات چیست؟ رقابت اصلی بین چند نفر خواهد بود؟

پیش بینی در صورتی است که اطلاعات دقیقی از وضعیت شورای نگهبان داشته باشیم. طبیعتا بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات شورای نگهبان هر حرفی که آدم بزند با واقعیت فاصله خواهد داشت.

نظر شما در مورد حضور کاندیداهایی که کارنامه سیاسی ندارند چیست؟

طبیعتا اگر کسی کارنامه سیاسی ندارد یک ضعف است و باید این ضعف را به شکلی در مناظرات پر کند یا مردم را اقناع کند.

مهمترین چیزی که می تواند یک کاندیدا را موفق کند چیست؟

صداقت، کارآمدی و سوم یاران دلیر و متخصص

به نظر شما با این شرایط آقای روحانی می تواند در این انتخابات موفق شود؟

مقداری اولی را ندارد؛ و یاران متخصص هم از عملکرد دولت در حوزه های مختلف اقتصاد و غیره هم کاملا مشخص است.

اتفاقا حامیان دولت یکی از نقاط قوت آن را عملکرد اقتصادی می دانند و آمارهایی در این زمینه ارائه می دهند.

حتما به جیب خودشان نگاه می کنند؛ نه به جیب مردم.

در نهایت این رقابت های انتخاباتی چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟

ما امیدواریم این رقابت در نهایت رعایت اخلاق و تقوای سیاسی و در نهایت آرامش برگزار شود و همه کسانی که شرکت می کنند پایبندی خودشان به اصول انقلاب اسلامی را نشان دهند و مردم هم بتوانند با حضور گسترده حماسه دیگری را بیافرینند. به هر حال آنچه که مردم انتخاب کنند مورد احترام همه است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: دبیران کل احزاب سیاسی کشور در رقابت انتخاباتی جهت کمیسیون ماده ۱۰ قرار دارند. - اخبار سیاسی -

عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در ماده 10 آن اعضای کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب جهت رسیدگی به درخواست‌های تأسیس، پروانه فعالیت، انحلال و غیره حضور دارند، عنوان کرد: در این کمیسیون دو نفر از نمایندگان احزاب سیاسی عضویت دارند که طبق قانون از طریق انتخابات مشخص می‌شوند.

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد وی ادامه داد: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات متشکل از 3 عضو کمیسیون جناب آقای دکتر امیری اصفهانی به‌عنوان نماینده دادستان کل کشور و جناب آقای دکتر شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مقننه  به همراه دبیر کمیسیون خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: با توجه به مصوبه جلسه 28/1/1403 کمیسیون احزاب تاریخ برگزاری انتخابات (10/3/1403) تعیین گردیده و برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به بند 3 ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی تنظیم شده است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل مربوط فقط احزابی که مجامع عمومی را در مهلت مقرر قانونی برگزار کرده و به تایید کمیسیون احزاب رسیده باشد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که با توجه به تعداد اندک احزاب واجد شرایط (37حزب، 25 حزب ملی و 12حزب استانی)، کمیسیون تسهیلاتی را برای احزاب قائل شد و لذا همه احزابی که صرفاً مجامع خود را در برگزار کرده‌اند (107حزب) می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری انتخابات روز یکشنبه 16/2/1403 در سکوی اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شد و دعوتنامه برای دبیران کل احزاب ارسال شد و تاکنون تعداد 3 دبیرکل احزاب ملی و 4دبیرکل احزاب استانی داوطلب نمایندگی احزاب شده و نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و عضو هیات نظارت بر انتخابات تاکید کرد: انتخابات روز پنج شنبه 10/3/1403، انتخابات احزاب ملی رأس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

مرادی در پایان بیان کرد: براساس بند 3 ماده 10 قانون احزاب، مدت قانونی حضور  نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون دو سال انتخابات است اما نمایندگان فعلی از تاریخ 6/9/1398 به بعد (4 سال و پنج‌ ماه) در جلسات کمیسیون حضور داشته‌اند بنابراین اجرای قانون و برگزاری انتخابات اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • هشتمی شمشیربازان قم در لیگ برتر کشور