Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل مقدس روز سه شنبه در حاشیه اجرای عملیات این طرح در شهرستان دیر افزود: بارندگی‌های فصل زمستان و بالا بودن زه آب در برخی از مناطق باعث ایجاد ماندآب‌هایی در سطح شهر شده که سبب نمو عوامل بیماری‌زا بویژه ملاریا می شود.
وی اضافه کرد: به منطور ارتقای سطح سلامت جامعه، بهداشت عمومی، کنترل عوامل بیماری‌زا و مبارزه با بیماری‌هایی از قبیل مالاریا و حتی مگس‌های خانگی، آبهای راکد و فاضلاب‌ها در سطح شهر سمپاشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهارداشت: فاز1، 2 و 3 محله فرودگاه، محله‌های سید صفا، خنیا، خیابان شهید بهشتی، خیابان ساحلی، خیابان حجاب و بازار مرکزی، فرهنگیان، شهرک شهید قدوسی، 48 دستگاه در حجمی به مساحت 17 هزار مترمربع این عملیات اجرا شده است.
کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرگفت: در این عملیات از سم بیوفلش استفاده شد که حاوی باسیلوس تورین ژنسیس است که پس از ورود در آب، این باسیل‌ها آزادشده به مصرف لاروهای ناقلین بیماری‌زا می‌رسد و پس از مصرف با تاثیر روی لاروها باعث از بین رفتن آنها می‌شود.
اسدالله نیکنام افزود: این حشره‌کش‌ها اثر کامل روی آفت و حشره ناقل مورد نظر دارند و فاقد خاصیت سمی و بیماری‌زایی برای انسان و سایر جانوران است.
وی درباره استفاده از حشره‌کش‌ها برای از بین بردن و مبارزه با ناقلین و لاروهای بیماری‌زا گفت: استفاده از سموم حشره‌کش‌ متداول دارای 2 مشکل بسیار جدی مقاومت ناقلین به این حشره‌کش‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی است که این مشکلات در مبارزه بیولوژیکی وجود ندارد.
بندر دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7207** خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا