Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس انتخابات بی‌باک:

مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی از انتخابات ۹۶ را هرروز به‌‌‌صورت زنده در این خبر دنبال کنید.

به گزارش بی باک، 29 اردیبهشت 1396 انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام‌شده توسط وزارت کشور، روز 22 فروردین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام‌ داوطلبان از روز 22 فروردین آغاز شدهو تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ همچنین با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، کار شورای نگهبان رسماً آغاز می‌شود و از 27 تا 31 فروردین، این شورا بی‌وقفه کار بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری را ادامه می‌دهد که این زمان 5روزه تا 5 روز دیگر هم طبق قانون قابل تمدید است، اما نهایتاً وزارت کشور در روز 6 تا 7 اردیبهشت، موظف است اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست‌جمهوری 96 را اعلام رسمی کند.

در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتاً در روز 29 اردیبهشت سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم برای دسترسی آسان مخاطبان، مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را به‌صورت زنده در همین خبر به‌روز رسانی می‌کند.

برای مشاهده اخبار جدیدی که در این خبر قرار داده شده، صفحه خود را به‌روز رسانی کنید . . . .

30 فروردین

اول اردیبهشت؛ اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

4:06علیرضا رحیمی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفته است: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، اول اردیبهشت به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌شود. (لینک)

کاندیداتوری «جهانگیری» برای کمک به «روحانی» در مناظره‌هاست

2:05 ژاله فرامریان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: دولت روحانی یک دوره برنامه‌هایش را داشته و در دوره دوم شرایط بهتری برای به نتیجه رسیدن برنامه‌هایش دارد. جهانگیری رویکردش برای تحقق این هدف است و نگاه جهانگیری هم تداوم دولت روحانی است. (لینک)

محمود صادقی: کنار رفتن جهانگیری به نفع روحانی به شرایط بستگی دارد

00:04 محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفته است: کنار رفتن جهانگیری به نفع روحانی به شرایط و فضای انتخابات بستگی دارد. (لینک)

03: 12 - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نامه‌های جداگانه‌ای به حسن روحانی و علی عسگری نوشت. او در نامه به روحانی وی را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کرد.(لینک)

رئیسی در نامه دیگری به رئیس رسانه ملی نسبت به تبلیغ ویژه صدا وسیما برای روحانی اعتراض کرد.(لینک)

احمدی‌نژاد تأیید شود استعفا می‌دهم

03: 12 - یک نماینده مجلس اعلام کرد:اگر احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شود، اولین کسی هستم که از نمایندگی مجلس انصراف می‌دهم. (لینک)

«پدر جد» روحانی هم نمی‌تواند مشکلات را حل کند!

53: 11 -داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: بدون هماهنگی با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کاندیدا شدم و به نفع روحانی کنار نمی‌روم. (لینک)

نظر عارف درباره کاندیداتوری جهانگیری

42: 11 - رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان ثبت‌نام معاون اول رئیس‌جمهور در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را طبیعی دانست. (لینک)

حجت الاسلام رئیسی: با ناکارآمدی، فقر و درجا زدن رقابت می‌کنم

31: 11 - داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی به من گفتند شما رقیب زید یا عمر هستید، در حالی که من رقیب بیکاری، فقر، ناکارآمدی و در جا زدن هستم.‌ (لینک)

دولت در آستانه انتخابات یارانه‌ها برخی افراد را افزایش داد

01: 11 - سخنگوی دولت گفت: افزایش یارانه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از 26 فروردین پرداخت شد. (لینک)

54: 10 - رسانه ملی بار دیگر به پوشش جانبدارانه سخنان حجت الاسلام روحانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در آستانه انتخابات پرداخت. (لینک)

روسای ستاد انتخاباتی روحانی در سراسر کشور

48: 10 -اسامی روسای ستادهای انتخاباتی استان‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد. (لینک)

نامزدی جهانگیری بازی سه سر باخت برای روحانی است

37: 10 - یک کارشناس مسائل سیاسی نوشت که نامزدی جهانگیری در کنار روحانی را می‌توان یک بازی سه سر باخت برای روحانی دانست که تنها وزن شکست در 3 احتمال متفاوت است.(لینک)

محبوبیت قالیباف از روحانی بیشتر شد/ احمدی‌نژاد و روحانی در میان نامحبوب‌ترین‌ها

54: 16 - نظرسنجی مرکز افکارسنجی «ایران‌پُل» نشان می‌دهد که مجموع محبوبیت قالیباف از نظر شهروندان ایرانی از میزان محبوبیت روحانی پیشی گرفته است. از نظر میزان عدم محبوبیت براساس شاخص «خیلی نامحبوب» احمدی‌نژاد، روحانی و بقایی (به ترتیب با 28، 19 و 18) درصد به عنوان نامحبوب‌ترین افراد از سوی پاسخگویان ایرانی ارزیابی شده‌اند. (لینک)

نظر 3 تحلیلگر درباره ثبت‌نام «جهانگیری»

21 :16 - سه تن از تحلیل‌گران سیاسی و اجتماعی دیدگاه خود درباره چرایی ثبت‌نام اسحاق جهانگیری در کنار حجت‌الاسلام حسن روحانی را برای انتخابات 96 با خبرگزاری تسنیم مطرح کردند. (لینک)

لیست تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تکذیب شد

00 :16 - سخنگوی شورای نگهبان لیست منتشر شده درباره بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.(لینک)

محمد هاشمی: ممکن است «روحانی» به نفع من یا «جهانگیری» کنار برود

14 :12 - داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که احتمال کناره‌گیری حسن روحانی و جهانگیری به نفع او وجود دارد. (لینک)

جلیلی: نیامدم تا نیروهای انقلاب تجمیع شوند

سعید جلیلی گفته علتی که در این عرصه وارد نشده، این بوده که نیروهای انقلابی تجمیع شوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد، زیرا در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است.

محمدی: جلیلی و بذرپاش درس تاریخی دادند

09:12- عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به عدم ثبت‌نام بذرپاش و جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته که این دو درسی تاریخی به برخی‌ها دادند.

نمره کابینه «روحانی» 14 است

00:02- داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که به عملکرد کابینه روحانی نمره 14 می‌دهد.

به زودی؛ نشست مشترک 4 نامزد جبهه مردمی با شورای مرکزی

22:27- سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از برگزاری نشست مشترک 4 نامزد این جبهه با شورای مرکزی خبر داد.

بررسی فعالیت تبلیغاتی 4 نامزد «جبهه مردمی» و تشکیل ستاد کاندیداها

19:44- دهمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه 27 فروردین طبق روال هفته‌های گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

در این جلسه درباره فعالیت تبلیغاتی 4 نامزد جبهه مردمی و نیز تشکیل ستاد کاندیداها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

محسن رضایی: عذرم را بپذیرید/ وحدت بر کاندیداتوری من مقدم بود

16:44- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تقاضاهای مردمی که در نامه‌ها و طومارها و یا در کامنت‌های متعدد در فضای مجازی در هفته گذشته، از او خواسته بودند در انتخابات شرکت کند پیامی صادر کرد و اعلام کرد که از اینکه در مقابل فشارها و اصرارهای شما مقاومت کردم و برای ثبت‌نام به وزارت کشور نرفتم، عذر مرا بپذیرید.

امیدوارم این اقدام مرا حمل بر بی‌مسؤولیتی نکنید. هر چند که بیش از سال‌های 92 و 88 برای نجات اقتصاد و بازگشت کارآمدی جمعی به اداره کشور احساس تکلیف می‌کنم، اما بپذیرید که در شرایط کنونی وحدت بر کاندیداتوری من مقدم بود.

کاندیدای نهایی جبهه مردمی تا 20 اردیبهشت معرفی می‌شود

16:22-سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: باید تا قبل از 20 اردیبهشت به کاندیدای نهایی برسیم. (لینک)

حبیبی: دولت از «خرید رای» پرهیز کند

16:22- محمدنبی حبیبی گفت: دولت یازدهم از اقداماتی ولو بنام محرومان که شائبه خرید رأی اقشار ضعیف جامعه را بوجود می‌آورد حذر کند. (لینک)

ایمانی: کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری توهین به ملت است

56 : 15- یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای اولین بار جهانگیری بدعتی زشت را بنا نهاده و این توهین به رای دهنگان است.(لینک)

عفت مرعشی و فاطمه هاشمی رفسنجانی به انگلیس رفتند

54 : 13- همسر و دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز، 32 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کشور را به مقصد انگلیس ترک کردند.(لینک)

آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات/ آیت الله مدرسی شورای نگهبان تلاش می‌کند داوطلبان را با حداقل صلاحیت‌ها تایید کند

52 : 12- ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پیش از ظهر امروز در مراسمی آغاز به کار کرد. آیت الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در این مراسم گفت که شورای نگهبان تلاش می‌کند داوطلبان را با حداقل صلاحیت‌ها تایید کند. (لینک)

احتمال ارائه 2 لیست توسط اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها

08 : 10 - رهامی رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب گفت: تلاشمان این است ائتلافی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل دهیم اما ارائه لیست جدا هم ممکن است. (لینک)

نیکزاد: برای پیروزی نیروهای انقلاب در انتخابات ثبت‌نام نکردم

44 : 09 - وزیر سابق راه شهرسازی در پیامی درباره انصرافش از نامزدی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری توضیح داد.(لینک)

18:52 - فرصت 5 روزه نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ساعت 18 امروز پایان یافت. رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که 1636 نفر در این دوره ثبت‌نام کردند.

18:25 - نماینده مردم تهران در مجلس نهم از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری انصرف داد.

18:13 - قالیباف با بیان اینکه 5 میلیون شغل ایجاد خواهم کرد و نظام مالیاتی را به نفع 96 درصد مردم تغییر می‌دهم، افزود: برنامه‌ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم درآمد اجرا می‌کنم.

18:00 - اسحاق جهانگیری معاون اول دولت، با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

17:50 - تصمیم سعید جلیلی برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شده است. (لینک)

17:33 - صبح امروز برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب با حجت‌الاسلام حسن روحانی دیدار کرده و درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت‌وگو کردند.

این افراد به روحانی گفته‌اند مناسب است که گزینه‌‌های پوششی در کنار شما باشند. به گفته این منبع مطلع، چهره‌هایی که اصلاح‌طلبان به او برای کاندیداتوری پیشنهاد کردند اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، ملک‌زاده، زنگنه و حبیب‌الله بی‌طرف بودند.(لینک)

17:23 - محمدباقر قالیباف شهردار تهران بعد از ظهر امروز برای ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. (لینک)

یک اصلاح‌طلب دیگر ثبت نام کرد/رهامی: مستقل آمده‌ام و پوششی نیستم

17:07 - یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت که مستقل آمده و پوششی نیست. (لینک)

مجلس ایام انتخابات تعطیل است

29: 15 - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تسنیم گفت که مجلس در ایام انتخابات جلسه علنی ندارد. (لینک)

استاندار معزول روحانی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

04: 14 - عبدالحسن مقتدایی با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

ثبت نام 1361 دواطلب تا ساعت 14 امروز

47: 13 -دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون 1290 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت 14 امروز 1361 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند. (لینک)

محمد عباسی در حمایت از رئیسی انصراف داد

46: 13 - وزیر ورزش دولت دهم در حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. (لینک)

بررسی همزمان صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای‌نگهبان

43: 12 - سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا همزمان با ثبت‌نام داوطلبان انتخابات‌ ریاست‌جمهوری، صلاحیت آنها را بررسی می‌کند. (لینک)

واکنش «فتاح» به تخریب حجت‌الاسلام رئیسی

31: 12 - روابط عمومی کمیته امداد امام(ره) در واکنش به سوء برداشت برخی رسانه‌های دولتی از اظهارات فتاح علیه حجت‌الاسلام رئیسی، طی اطلاعیه‌ای این اقدام را قبیح دانست.(لینک)

بیادی: احتمالاً به نفع روحانی کنار بروم

30: 12 - حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت که احتمالاً به نفع روحانی کنار می‌رود. (لینک)

ثبت‌نام برخی کاندیداها پس از تحذیر برای ایجاد تفرقه است

11: 12 - جبهه پایداری در اولین بیانیه خود درباره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تاکید کرد که عدم توجه به توصیه داهیانه رهبر معظم انقلاب به برخی کاندیداها و تحذیر آنان از ورود به فضای انتخاباتی سیاسی کاری است تا افکار عمومی دچار سردرگمی و التهاب و تفرقه شود. (لینک)

«زاهدی» داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

03: 12 - نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا