Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:31:06 GMT

نمایشگاه کتاب تهران در اقتصاد نشر موثر است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۸۹۶۲

نمایشگاه کتاب تهران در اقتصاد نشر موثر است

حمید غفاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه کتاب ایرنا افزود: حضور مردم برای بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بویژه در سال گذشته نشان دهنده علاقه آنها به مقوله کتاب و کتابخوانی است و باید امسال نیز در سی امین دوره برگزاری این نمایشگاه، حضور مردم پررنگ تر باشد.
وی با بیان اینکه علاوه بر ناشران داخلی، ناشران خارجی نیز مشتاق هستند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یابند، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و در واقع ناشران خارجی این نمایشگاه را محل مناسبی برای عرضه محصولات و اطلاع رسانی فرهنگ کشور خود می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غفاری با بیان اینکه دستاوردهای نمایشگاه بین الملی کتاب تهران طی چند سال اخیر مطلوب بوده، ادامه داد: اما نباید تمامی افکار و تمرکزها به سمت برگزاری این نمایشگاه برود، بهتر است سیستم توزیع عادلانه کتاب در سراسر کشور ساماندهی شود.
وی توضیح داد: اکنون تهران مرکز تولید اکثر کتابها شده و در برخی شهرها و نقاط دیگر مردم دسترسی راحت تری به خرید کتاب ندارند و مشکل توزیع وجود دارد.
مدیرعامل موسسه عروج افزود: باید برای کتابفروشی ها تسهیلاتی قائل شد و یا از طریق سیستم ارتباطی نوین، مردم را در فضای مجازی با کتاب آشنا کرد.
به گفته غفاری، باید امکانات و تجهیزاتی فراهم شود تا مردم در فضای مجازی بتوانند با ناشران تماس داشته و کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
وی افزود: بیشترین فروش انواع کتاب ها در حوزه های مختلف در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام می شود و مردم در طول برگزاری نمایشگاه، توجه بیشتری به مقوله کتاب دارند و بهتر است بسترهایی فراهم شود تا کتاب در سبد خانوار قرار گیرد و محدود به زمان مشخصی نباشد.
این ناشر تصریح کرد: اکنون مردم بیشتر از کتاب هایی که روان بوده و دارای ساده نویسی هستند، استقبال می کنند و این کتابها مربوط به تاریخ و خاطرات شخصیت ها است.
غفاری گفت: خاطرات شخصیت ها مورد توجه فرهنگ عمومی بوده و با توجه به اینکه رویکرد مشخصی داشته، خوب به فروش می رسند و در نمایشگاه کتاب نیز مورد توجه قرار می گیرند.
وی با اشاره به حضور موسسه عروج وابسته به دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این موسسه 50 عنوان کتاب چاپ اول درباره فقه، احکام، تاریخ و خاطرات شخصیت ها در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می دهد.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
فراهنگ ** 9022 ** خبرنگار:رقیه نوری * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب