Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: استاد حقوق هاروارد مدعی شده کنگره آمریکا باید قانونی وضع کند که طی آن ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند در غیر این صورت این توافق توسط ایران جوری تفسیر خواهد شد که هرگز ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع نمی‌کند و تنها برای یک دهه دستیابی به این سلاح را به تعویق خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» رژیم صهیونیستی، نوشت: کره شمالی شش آزمایش هسته‌ای را در سال‌های اخیر انجام داده و از هر زمانی در گذشته قدرتمندتر شده است. کشوری که به اندازه ایالت ویرجینای آمریکاست و رشد سرانه ناخالص ملی‌اش ۳ درصد آمریکاست و حتی آزمایشات موشکی‌اش نیز بعضا موفق نبوده است، امروز زرادخانه‌های موشکی متعارف و غیر متعارفش تهدید جدی برای آمریکاست.

در این گزارش همچنین گفته شده که با وجود تضمین‌هایی که کره شمالی در سال ۱۹۹۴ به دولت کلینتون داد که هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، اما در نهایت دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای هیچ عواقب منفی برای او در برنداشت.

«الن درشوویتز» استاد حقوق دانشگاه هاروارد مدعی شده که آمریکا باید از کره شمالی درس بگیرد و تجربه مشابهی با ایران نداشته باشد.

او مدعی شده که درس سختی که از شکست آمریکا در توقف کره شمالی قبل از تبدیل شدن این کشور به یک قدرت هسته‌ای گرفته شده باید باعث شود که هرگز به ایران اجازه ندهند به انبارهای هسته‌ای دست پیدا کند. هیچ چیز خطرناک تر از این نیست که ایران به سلاح هسته‌ای مسلح شود.

این استاد دانشگاه هاروارد گفت که توافق هسته‌ای با ایران موفق به توقف مسیر ایران در راه تبدیل این کشور به یک قدرت هسته‌ای نشده است.

او ادعا کرده که این توافق، مسیر ایجاد زرادخانه هسته‌ای در ایران را به تعویق انداخته اما از آن جلوگیری نکرده است. علیرغم بیان صریح مقدمه توافق که به ایران تاکید کرده هرگز تحت هیچ شرایطی نباید به دنبال توسعه و دستیابی به سلاح هسته‌ای باشد، ایران از این قدرت بازنمانده است.

او مدعی شده کنگره آمریکا باید قانونی وضع کند که طی آن ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. روسای جمهور آتی آمریکا باید از قدرتشان برای جلوگیری از تبدیل ایران به سلاح هسته‌ای استفاده کنند.

درشویتز مدعی شده اگر چنین قانونی وضع نشود این توافق توسط ایران جوری تفسیر خواهد شد که هرگز ایران را از دستیابی یه سلاح هسته‌ای منع نمی‌کند و تنها برای یک دهه دستیابی به این سلاح را به تعویق خواهد انداخت. این نباید نتیجه توافق هسته‌ای باشد. باید از کره شمالی درس بگیریم و این تجربه را تکرار نکنیم.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: فردی که در کمربندی جاده سرچشمه با سلاح سرد قدرت نمایی و فیلم آن در فضای مجازی پخش شده بود، توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری رفسنجان، علیرضا محمدی اظهار کرد: در پی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با دادستانی در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آن‌ها طبق قانون برخورد و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات توسط پلیس فرصت عرض اندام از آن‌ها گرفته خواهد شد.

کد خبر 749527

دیگر خبرها

  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل