Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی محمدیون در مراسم تجلیل از امدادگران فعال در حوادث اخیر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: هلال‌احمر در حد بضاعتی که برایش تعریف شده آمادگی مقابله با بحران‌ها را دارد، اما این به این معنی نیست که اگر زلزله‌ای در تهران رخ داد ما آماده‌ایم؛ در چنین شرایطی نه تنها هلال‌احمر بلکه هیچ‌کس آماده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ایران کشور بحران‌خیزی است و مسئولان عالی کشور باید تدابیری در نظر بگیرند و اینکه تصور شود جمعیت هلال‌احمر می‌تواند تمام مشکلات در حوادث را با تمام ابعاد حل کند، اصلا چنین چیزی نیست. همه مسئولان باید در این موضوع بیدار بوده و به وحدت رویه برسند. همچنین آماده مقابله با بحران‌های بزرگ باشند.

فعالیت 50 هزار نیروی داوطلب هلال احمر در کشور

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در کشور 10 هزار نیروی رسمی و 50 هزار نیروی داوطلب در اختیار دارد که در مواقع اضطرار فعالیت می‌کنند و بخش عمده‌ای از اقدامات هلال‌احمر در کمک به هموطنان با استفاده از نیروهای داوطلب است.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر جهت نوسازی، بازسازی و بهسازی ناوگان و نیروهای عملیاتی خودش تمام امکانات و تجهیزات را بسیج کرده و برنامه این جمعیت در سال جاری ارتقاء ناوگان بالگردها است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد بالگردها 17 فروند بود که در سال 95 به 24 فروند رسید و امیدواریم در سال 96 بتوانیم این تعداد را به 30 فروند افزایش دهیم.

محمدیون با اشاره به اینکه برای لجستیک حدود 280 دستگاه تویوتا لنکروز قرارداد بسته شده که وارد شود، گفت: بهترین تجهیزات دنیا را شناسایی کرده‌ایم و هفته آتی برای خرید آن‌ها از طریق اقدامات قانونی عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: میزان اعتباری که برای سال 96 جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن به مصوبات مجلس برمی‌گردد. ریال به ریال بودجه را در راستای تجهیز امکانات نیروهای امدادی هزینه می‌کنیم.

محمدیون در خصوص همکاری دولت یازدهم با جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای کمک به هلال‌احمر معطوف کرده و هیچ کمبودی از ناحیه دولت احساس نمی‌شود و آنچه را که نیاز داشته‌ایم دولت در حد مقدورات فراهم کرده است.

وی در خصوص سیل اخیر در استان‌های شمالغربی کشور، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر با تمام توان خود در استان‌های‌آذربایجان غربی، شرقی و کردستان حضور یافت.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان