Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:25:37 GMT

مسابقات گوهر تراشی خراسان رضوی در تایباد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۶۷۹۱

مسابقات گوهر تراشی خراسان رضوی در تایباد برگزار شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تایباد گفت:این دوره از مسابقات با حضور 21 نفراز شهرستان های نیشابور، فیروزه، مشهد و تایباد به مدت یکروز برگزار شد.
مرتضی ثابت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق شعار سال، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تشویق شاغلان صنعت گوهر تراشی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به شرایط سنی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت:این دوره از مسابقات به صورت آزاد برگزار شد که کوچکترین شرکت کننده با 10سال از شهرستان تایباد و مسن ترین فرد شرکت کننده با 46 سال از شهر مقدس مشهد بود.
وی گفت: افراد نخست هر استان پانزدهم اسفند ماه در استان فارس در قالب مسابقات کشوری با هم به رقابت می پردازند.
وی گفت:در پایان این دوره از مسابقات محمد غلامیان از مشهد، مبارکه پشتیبان از تایباد و سعید غلامیان نیز از مشهد به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای تایباد از فعالیت 154نفر هنرجو در رشته گوهر تراشی در این شهرستان خبر داد و گفت:در حال حاضر 30درصد از این هنرمندان در این رشته اشتغال دارند.
ثابت افزود:در سال گذشته هزار و 189نفر هنرآموز در مراکز ثابت،سیار،روستایی و واحد های وابسته این مرکز از آموزش های مختلف فنی و حرفه ای بهره مند شدند که 60 درصد آنان مرد بودند.
سال گذشته 286هزار و 50 نفر- ساعت از کلاس های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان بهره مند شدند و 64 درصد توانستند در آزمون پایان دوره موفق به کسب گواهینامه شوند.
همچنین در سال گذشته 165هزار نفر ساعت از کلاس های آموزشی آموزشگاه های آزاد شهرستان بهره مند شدند.
شهرستان 117هزار نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
/6012/7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود