Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه ای خود در بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان، در همایش مشترک تجاری دو کشور شرکت و در سخنانی روابط ایران و قرقیزستان را تاریخی و دارای اشتراکات بسیار دانست و افزود: ایران و قرقیزستان، کشورهایی با فرهنگ و دین و آیین و جغرافیا و سابقه تاریخی مشترک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 سال گذشته، دورانی بوده که دو کشور روابط دیپلماتیک و رسمی براساس پیوندهای ناگسستنی تاریخی داشته اند و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. مایلم از این فرصت استفاده کنم و 25 امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را به همه دوستان تبریک عرض کنم.

ظریف در ادامه گفت: از ابتدای استقلال قرقیزستان، که ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال این کشور را به رسمیت شناخت، روابط دوستانه ای فیمابین دو کشور همواره وجود داشته است. ما دوستان دوران سختی را فراموش نمی کنیم و امروز نیز بعد از سفر بسیار موفقیت آمیز آقای روحانی به قرقیزستان در دی ماه سال گذشته که منجر به امضای اسناد متعددی بین دو کشور شد، زمینه برای گسترش همکاری ها بین دو کشور بسیار فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: همراه من دو هیات بلندپایه اقتصادی از بخش دولتی و خصوصی حاضر هستند. همکاری بین دو کشور در حوزه های مختلف مانند فناوری و علوم پیشرفته، انرژی، ساخت و ساز، کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و سایر زمینه ها امکانپذیر است و نمایندگان بخش های خصوصی و دولتی حاضر در هیات همراه من، برای شروع و یا تقویت همکاری ها حضور دارند؛ امیدوارم در این جلسه و مذاکراتی که بین تجار و کارآفرینان دو طرف صورت خواهد گرفت.

وی افزود: زمینه ای برای انعقاد توافقها و پیگیری موافقتنامه های قبلی برای پیشبرد روابط در جهت منافع دو کشور فراهم شود. برای ما در جمهوری اسلامی ایران پیشرفت، توسعه، امنیت و ثبات قرقیزستان، پیشرفت، توسعه و ثبات خودمان است. ما نه تنها در یک منطقه زندگی می کنیم بلکه علقه های تاریخی و علایق مذهبی و فرهنگی، ما را به هم پیوند داده و در این دنیای پرآشوب که خطر افراط و ترور منطقه و جهان را تهدید می کند همکاری و گسترش فرهنگ مدارا از مهمترین روش های مقابله با افراطی گری و تروریسم است که نه تنها می تواند ضامن خوشبختی و سعادت مردم باشد بلکه از گسترش تروریسم و افراطی گری نیز می تواند جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما هیچ سقفی در روابط با قرقیزستان نمی شناسیم و در همه حوزه ها آماده گسترش روابط هستیم. در حوزه تعاملات پولی و بانکی و روابط بانکی نیازمند حرکتی جدی تر برای باز کردن و تسهیل روابط کارآفرینان هستیم؛ امیدواریم با توافقات صورت گرفته بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی قرقیزستان، زمینه فعالیت بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت