Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:12:03 GMT

واکنش رئیس کل گمرک به خبری درباره واردات مربا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۰۴۲۰

واکنش رئیس کل گمرک به خبری درباره واردات مربا

مسعود کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به مهندس نعمت زاده نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص واردات مربا در سال 95 واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، در نامه مسعود کرباسیان به وزیر صنعت معدن وتجارت آمده است در پی انتشار خبر واردات مربا در سال 1395 به استحضار می رساند بر اساس بررسی های به عمل آمده و اظهارنامه وارداتی ترخیص شده در سال 1395 در مجموع بالغ بر 23 هزار تن کالا به ارزش 24 میلیون دلار تحت کد تعرفه های زیر مجموعه 2007کتاب مقررات صادرات و واردات به شرح مربا ژله مارمالاد پوره و خمیر میوه که به وسیله پختن به دست آمده ویا بدون افزودن قند یا سایر مواد شیرین کننده بر مبنای ثبت سفارشات انجام شده به کشور وارد شده است که از این میزان کالا با توجه به نام تجاری ثبت شده در اظهارنامه در خصوص کالاهای مذکورسهم وزن و ارزش مربا از کل واردات انجام شده کمتر از یک دهم درصد بوده و تمامی واردات این محصول نیز توسط دو شرکت صورت گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این نامه تاکید شده است: بررسی واردات مذکور بیانگر سهم 97/95واردات انواع پوره از کل واردات ردیف تعرفه مورد بررسی بوده که در صنایع تولید آبمیوه مورد استفاده قرار گرفته و به لحاظ طبقه بندی کالا در زمره کالاهای واسطه ای محسوب می گردد و به لحاظ قواعد HSتحت ردیف تعرفه 2007 قرار می گیرد و با بررسی آماری مشخص گردید بالغ بر 80 درصد از واردات انواع پوره به پنج شرکت تولیدی مواد غذایی تعلق داشته که به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار گرفته است.
رسانه های مخالف دولت چندی پیش در واکنش به آمارها مبنی براین که دولت تدبیر و امید کمترین میزان واردات را در مقایسه با دولت گذشته داشته است، مدعی شده بودند که کم شدن واردات مربوط به واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع و کارخانه ها بوده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!

به گزارش "ورزش‌سه"، دقایقی پیش از آغاز نشست خبری عبدالله ویسی که تیمش را آماده مصاف روز آینده برابر تراکتور در ورزشگاه فولاد آرنا می‌کند، خبری روی خروج سایت سازمان لیگ قرار گرفت و بر این اساس عبدالله ویسی به دلیل اظهاراتش پس از تساوی یک بر یک مقابل آلومینیوم در اراک با جریمه ۲ میلیارد تومانی مواجه شد.

این موضوعی بود که ویسی در نشست خبری درباره آن صحبت کرد و واکنش جالب توجهی از سوی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به همراه داشت و در واکنش به آن گفت: «من حرفی زدم که به برخی از دوستان برخورد. الان شنیدن که کمیته انضباطی دو میلیارد ریال یا ۲۰۰ میلیون تومان من را جریمه کردند.»

جریمه دو میلیون دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی یکی از سنگین‌ترین جرایم انضباطی تاریخ فوتبال ایران است که باید دید در ادامه چه حواشی دیگری به همراه می‌آورد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم