Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر>محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی‌های نفتی در دریای خزر وجود دارد که این آلودگی‌ها، بر سلامت آبزیان، شهروندان و همچنین در کاهش کیفیت آب‌های سطحی تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در پیام ویدئویی خود به اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران در بندر انزلی اظهار کرد: اجرایی شدن پروتکل آکتائو به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت افزایش آمادگی، واکنش، مقابله با آلودگی‌ها و سوانح نفتی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی‌های نفتی وجود دارد که امیدواریم با تدوین این پروتکل، مقابله با این‌گونه موارد هرچه زودتر محقق شود.

ابتکار تاکید کرد: باید تمام کسانی که برای حفظ محیط زیست دریای خزر دغدغه دارند، در این زمینه تلاش ‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت آب‌های داخلی گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر علاوه بر جبران تاخیرهای زیست‌ محیطی، باید تبادل اطلاعات و ارزیابی شرایط و پایش محیط زیست دریای خزر را در جهت افزایش آمادگی کامل برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز امروز در خصوص اهداف برگزاری این اجلاس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرایی شدن پروتکل همکاری و واکنش‌های منطقه‌ای در خصوص مقابله با آلودگی‌های نفتی در دریای خزر یکی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

قربانعلی محمدپور افزود: تشکیل کارگروه پایش دریایی خزر و ارزیابی محیط زیست دریایی و همچنین بررسی پیش‌نویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات به منظور استفاده بهینه از توسعه پایدار دریای خزر از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

وی ادامه داد: "از زمان آغاز کنوانسیون تهران تاکنون، جلسات متعددی در کشورهای حاشیه خزر و همچنین در تهران برگزار شده اما این اجلاس، نخستین نشست در راستای اجرایی شدن پروتکل آکتائو پس از تصمیم در خصوص لازم‌الاجرا شدن آن است."

نخستین اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران پس از لازم‌الاجرا شدن آن و با هدف اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی با عنوان پروتکل آکتائو و کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی و همچنین بررسی پیش‌نویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات با شعار خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه‌ای، در بندر انزلی آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

کنوانسیون تهران در راستای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر در سال 2003 میلادی به امضای پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است.

به گفته محبوب علیلو، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

کد خبر 6092431

دیگر خبرها

  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود