Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید تجمعی میدان نفتی مشترک آذر که قرار است تولید روزانه آن در پایان اردیبهشت ماه امسال به 30 هزار بشکه برسد، از 500 هزار بشکه گذشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کیوان یاراحمدی مجری طرح توسعه میدان آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در این باره اظهار داشت: مرحله نخست تولید زودهنگام این طرح اواخر پارسال به میزان 15 هزار بشکه در روز آغاز شد و تاکنون بیش از 500 هزار بشکه از این میدان مشترک تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده است، برنامه افزایش تولید میدان آذر به ٣٠ هزار بشکه در روز، تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملیاتی می‎شود.

میدان مشترک آذر با ظرفیت تولید 15 هزار بشکه نفت در روز، مرحله نخست تولید زودهنگام خود را پشت سر گذاشته و قرار است این رقم در بهار امسال به ٣٠ هزار بشکه در روز برسد.

هدف‌گذاری تولید از این میدان نفتی مشترک با عراق، 65 هزار بشکه در روز است و انتظار می رود این میزان تولید تا کمتر از 2 سال دیگر محقق شود.

ضریب بازیافت کنونی میدان آذر 16 درصد است و با وجود هدف‌گذاری تولید 65 هزار بشکه ای از این میدان، بیژن زنگنه وزیر نفت تاکید دارد که توسعه این میدان باید در مرحله دوم و برای افزایش تولید به ١٠٠ هزار بشکه در روز ادامه یابد.

گازهای همراه نفت میدان آذر، بخشی از خوراک ان.جی.ال ٣١٠٠ خواهد شد و از این رو کارخانه گاز و گاز مایعی که عملیات اجرایی آن با هدف جلوگیری از سوزانده شدن روزانه ٢٧٠ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت، شهریور ماه پارسال در منطقه چشمه خوش دهلران آغاز شد و بهره برداری از این کارخانه، پشتوانه محکمی برای فعالیت پتروشیمی بزرگ دهلران خواهد بود.

وزارت نفت در دولت تدبیر و امید، توسعه برداشت از میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان را در دستور کار خود قرار داد و از این رو علاوه بر افزایش تولید در میدان مشترک آذر، آغاز تولید در میدان مشترک یاران جنوبی و افزایش تولید در میدان مشترک آزادگان جنوبی، از دیگر اهداف توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران است که تحقق آن در بهار امسال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، میدان نفتی آذر، از میدان‌های نفتی مشترک ایران با عراق به شمار می رود که در شرق شهرستان مهران استان ایلام واقع شده ‌است.

مخزن این میدان با میدان نفتی بدرای کشور عراق مشترک بوده و در امتداد شمال غربی میدان مستقل چنگوله واقع است.

این میدان دارای 2 میلیارد و 500 بشکه نفت خام درجا است. میزان نفت قابل استحصال از این میدان 400 میلیون بشکه نفت برآورد می‌شود.

طرح توسعه این میدان، ابتدا به شرکت ‌های استات اویل نروژ و گازپروم روسیه واگذار شده بود که این شرکت در سال 2008 میلادی به موجب پیروی از تحریم‌های علیه ایران از ادامه همکاری در توسعه این میدان انصراف داد.

اکنون شرکت های ایرانی توسعه این میدان که از نظر زمین شناختی یکی از پیچیده ترین میدان های نفتی جهان است، بر عهده دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بسته به نژاد ۱۰ تا ۲۴ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش ذخایر، تولید جوجه ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه ای را برنامه ریزی کرده ایم که از این میزان حداقل ۳۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

صدیق پور ادامه داد: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که پیش بینی می شود در اردیبهشت به ۱۵۰ میلیون قطعه برسد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه ۱۰ درصد جوجه تولیدی وارداتی است، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی ها از ابتدای سال به تولید یک میلیون قطعه در ماه خواهیم رسید که براین اساس در نیمه دوم تولید جوجه به عدد مطلوبی می رسد.

او گفت: با افزایش روند تولید، صادرات جوجه یکروزه در دستور کار است که براین اساس پیش بینی می شود ۱۰ میلیون قطعه صادرات داشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد