Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:00:52 GMT

کاهش ۶.۷ درصدی جمعیت شهرستان رزن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۵۳۴۱

کاهش ۶.۷ درصدی جمعیت شهرستان رزن

رزن- دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان‌های استان همدان با اشاره به کاهش ۶.۷ درصدی جمعیت شهرستان رزن، گفت: سهم شهرستان رزن از جمعیت استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ کاهش ۲.۴ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مهر پویا پیش از ظهر پنج شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان رزن با بیان اینکه برنامه شهرستان رزن توسط سازمان برنامه و بودجه استان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با همکاری اساتید دانشگاه بوعلی سینا نقاط ضعف و قوت شهرستان رزن در سطوح مختلف توسعه شهرستان استخراج و بازنگری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی استخراج نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن، دو استان خراسان و همدان دارای نرخ جمعیتی منفی بود که جای تفکر دارد که استان همدان علی رغم جاذبه های گردشگری، فرهنگی چرا باید رشد جمعیت منفی داشته باشد.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان‌های استان با اشاره به کاهش ۷ و ۶ دهم درصدی جمعیت شهرستان رزن عنوان کرد: طی سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۰جمعیت شهرستان رزن ۱۱۶ هزار و ۴۳۷ نفر بوده که آمار به دست آمده در سال ۹۵ جمعیت شهرستان رزن را ۱۰۷ هزار و ۵۸۷ نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان رزن از جمعیت استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ کاهش ۲ و۴ دهم درصدی را نشان می دهد، افزود: این در حالیست که سهم جمعیت روستایی شهرستان رزن به جمعیت کل روستاییان استان از ۱۲ درصد به ۱۲ و ۶ دهم درصد افزایش یافته است.

مهرپویا عنوان کرد: استان همدان و شهرستان رزن با کاهش نرخ جمعیتی همراه بوده که باید مورد مطالعه، تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی از افزایش۲۱ و ۹ دهم درصدی تخصیص اعتبارات خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات شهرستان رزن ۱۵ درصد بوده که به ۲۱.۹ درصد افزایش یافته است.

جلیل مهرپویا عنوان کرد: کل اعتبارات شهرستان رزن ۳۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان بوده که ۷ میلیارد ۱۳۸ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان همدان افزود: منبع دیگر تامین اعتبار شهرستان نفت بوده که از ۳ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده شده یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان معادل ۴۳ و ۳ دهم درصد تخصیص یافته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی شاهی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران شهرستان خوشاب با تاکید بر حفظ سلامتی توسط مردم و مشارکت خیران‌در حوزه سلامت اظهار کرد: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبری در ۱۰ سال گذشته تاکید فراوانی بر آن دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب اضافه کرد: آمار رشد جمعیت مطابق استانداردها ۲.۵ درصد باید باشد ولی در شهرستان خوشاب حدود ۲ درصد که زنگ خطر برای شهرستانی است که در حوزه کشاورزی جوانانش نقش مهمی در تولیدات کشاورزی دارند.

وی با اشاره به نوشتن برنامه ۵ ساله در حوزه بهداشت خوشاب افزود: تشکیل مجمع خیرین در شهرستان خوشاب گام بلند و مؤثری برای مشارکت خیرین در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی طولانی شد.

شاهی با اشاره به مشکلات ساخته نشدن بیمارستان در سلطان‌آباد گفت: کم کاری از طرف مسؤولان شبکه بهداشت و بقیه در شهرستان وجود ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از مسؤولان کشوری هستیم.

کد خبر 6089135

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار