Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر به پیشینه فرهنگی مجسمه " برد شیر " یا همان شیر سنگی در بین قوم بختیاری اشاره کرد و گفت: این "بردشیر" نمایه ای انتزاعی از شیر و نماد شجاعت، مردانگی، جوانمردی، فداکاری و از خودگذشتگی در فرهنگ بختیاری است و برجسته ترین نماد هویتی بختیاری هاست که بار تاریخ پر عظمت این قوم را بر دوش می کشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 11 افزود: شیر سنگی هفته آینده طی مراسمی با حضور خانواده شهدای آتش نشان و جمعی از مسئولان در میدان حسن آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در کنار مجسمه آتش نشان ها نصب خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون مجسمه برد شیر در ایستگاه آتش نشانی حسن آباد است و اداره زیبا سازی منطقه در حال ساخت سکویی برای مجسمه است.

بر اساس این گزارش سنگ خام این مجسمه از معادن زاگرس بختیاری (نزدیک مسجدسلیمان) استخراج و در شهرکرد توسط هنرمند "علی نوذری" یکی از تندیس سازان بختیاری ساخته و پرداخته شده است. ارتفاع این تندیس شیرانه ۱/۰۵ ، طول آن ۱/۹۰ متر، عرض گُرده شیر50 سانتیمتر و وزن آن حدود 3 تن است.

این اقدام با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، انجمن فرهنگی بختیاری های مقیم تهران و شهرداری منطقه 11 انجام و روز یکشنبه سوم اردیبهشت مجسمه شیر سنگی در میدان حسن آباد نصب خواهد شد.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری در این استان خبر داد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

وی در پایان از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری