Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:36:43 GMT

استاندار‌: علی‌شاه خان حیدری‌زادی، شهریار ایلام است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۵۶۹۶

استاندار ایلام مرحوم «علی‌شاه خان حیدری‌زادی» را شهریار استان ایلام دانست و گفت: این شاعر مایه مباهات و فخر ادبیات و شعر این استان است.

‌به گزارش ایسنا، ‌مهندس «محمدرضا مروارید» در همایش بزرگداشت مرحوم علی‌شاه خان حیدری‌زادی، اظهار کرد: هر کس اشعار این شاعر ایلامی را می‌خواند بخاطر ایجاد احساس آرامش و امید دوست ندارد از این فضا خارج شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با خواندن اشعار حیدری‌زادی باید اذعان داشت وی گنجینه‌ای نهفته در استان ایلام بوده است، افزود: جغرافیای اشعارش گسترده و قرابت و نزدیکی معنا داری با اشعار نامداران شعر ایران دارد‌.

مروارید با تاکید بر اینکه اشعار این شاعر بزرگ اسلامی در قالب یک دیوان چاپ خواهد شد، اضافه کرد: با کنکاشی در زندگینامه این شاعر بلند آوازه می‌بینیم که از پیشگامان صلح و سازش بود و تمام اختلافات و مناقشات اجتماعی بدست وی به صلح و دوستی ختم می‌شد‌.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اشعار وی با خط زیبا و قلم آن مرحوم نگاشته شده است، از بنیاد ایران شناسی، میراث فرهنگی و کتابخانه ملی می‌خواهم که زمینه حفظ و نگهداری نسخ خطی دفاتر اشعار این شاعر را فراهم کنند‌.

وی یادآور شد: زبان شعر این شاعر در خدمت ارزش‌های متعالی انسانی، انقلاب، امام و دفاع مقدس بود و این زبان شعر بسیار صمیمی و بی‌پیرایه سروده شده که سرشار از بیم و امید است‌.

مروارید اضافه کرد: ارادات این مرحوم به خاندان عصمت و طهارت (ع) از برجستگی های شعرهایش است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایلام و حضور شمار زیادی از زائرین عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین، اشعار ایشان در قالب نوحه به زائرین حسینی معرفی شود‌.

استاندار ایلام گفت: این کنگره آغازی بر معرفی بزرگان شعر و ادب استان ایلام است و اشعار شاعران نامدار ایلامی برای توسعه و نشر فرهنگ غنی در اختیار کارگردانان و هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی به مهمان نوازی مرحوم علی‌شاه خان حیدری‌زادی از قبل از انقلاب و پذیرایی از مبارزین انقلابی نیز یاد کرد و گفت: اینها همه بر گرفته از روح بلند و گستره سفره مهمان داری این شاعر بلند آوازه ایلامی است‌.

یادآور می‌شود در پایان این همایش از سند سجلی این شاعر بزرگ با حضور استاندار ایلام رونمایی شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند. احمد شهریار، شاعر پاکستانی، نیز تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:  

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه‌ بلا مگریز 

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را 

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز 

دوباره معرکه‌ حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است