Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: در سال های اخیر تعداد روستاهای دارای ارزش تاریخی و گردشگری در مازندران افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، سید مجید هاشمی امروز در نشست خبری در اداره کل بنیاد مسکن مازندران، با بیان اینکه احیای بافت با ارزش روستایی از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: روستای کندولوس به عنوان نخستین روستای دارای بافت با ارزش مازندران، پایلوت اجرای این طرح در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال سه روستای جدید در مازندران به ‌عنوان روستای دارای بافت با ارزش و تعدادی به عنوان هدف گردشگری معرفی می‌شوند، تصریح کرد: به دلیل اینکه از تمرکززدایی روستاها جلوگیری شود در سال گذشته دو روستای زروم و فریمک به دلیل بافت گردشگری و ویژه مورد توجه و روستای هدف گردشگری معرفی‌شده‌ و امسال نیز دو روستا از توابع بهشهر به این جمع اضافه شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه روستای یوش زادگاه نیما یوشیج دارای بافت با ارزش گردشگری و تاریخی محسوب می‌شود گفت: مطالعات و تهیه طرح این روستا انجام‌ شده است.

هاشمی با بیان اینکه حمایت از مددجویان دارای دو و چند معلول از اقدام‌های این نهاد است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ ساخت ۱۲۷ واحد آغاز شد که از این تعداد امسال ۱۰۰ واحد بهره‌برداری شده‌ است.

وی حمایت و همکاری بانک های مسکن و رسالت را در قالب اعطای تسهیلات تاثیرگذار دانست و با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه برای روستاهای بیش از ۲۰ خانوار باید طرح هادی تهیه شود گفت: برای تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار شامل دو هزار و ۳۴۵ روستا طرح هادی مصوب تهیه‌ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران، احداث مسکن لزوم بازنگری در برخی طرح‌های هادی روستایی را امری ضروری دانست و افزود: در طرح بازنگری، نیازهای جدید روستا شناسایی می‌شود و در سال گذشته بازنگری طرح هادی ۱۰۰ روستا مصوب شده است.۹۱۳ واحد مسکن در شهرها ساخته شد و عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.

وی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ازجمله طرح‌های این اداره‌کل بیان کرد و گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ طرح مسکن روستایی در مازندران بهره‌برداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه، اجرای طرح هادی بسیار هزینه‌بر است، خاطرنشان کرد: طرح هادی حدود هزار روستا در مازندران اجرایی شد و در این روستاها حداقل یک مرحله طرح هادی انجام‌شده است.

هاشمی با اشاره به انجام ۴۰۰ پروژه طرح هادی طی سال گذشته در مازندران اظهار کرد: برخی روستاهای مازندران به‌عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش ثبت می‌شوند.

وی از ایجاد نرم افزار موبایلی برای آسانی دسترسی به تقاضاهای مردمی مبتنی بر ارائه خدمات و دریافت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: با وجود این سازوکار نیاز به مراجعه فیزیکی مردم به سازمان وجود ندارد.

هاشمی درباره اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان حوادث طبیعی، گفت: عدم همکاری و اعلام مردم برای تصمیم سازی درست در بحث احداث واحدهای مسکونی جدید بعد از حادثه در مدت بازرسی منجر به عدم تعهد سازمان می شود.

همچنین در خصوص بازسازی ساختمان های روستایی خاطرنشان کرد: برای هر واحد ۱۸ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد اعطا می شود و افرادی که توانایی بازسازی را ندارند از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) برای نوسازی این واحدها اقدام می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است

ایسنا/اصفهان فرماندار نایین گفت: گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار ‌کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نایین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان به‌عنوان اولین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار نایین افزود: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چند سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نایین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نایین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نایین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نایین است که نیاز به بررسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد