Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزآنلاین>گزارش - همشهری آنلاین:
سازندگان تلگرام در هفته گذشته از برقراری تماس صوتی در این اپلیکیشن خبر دادند و بعد از گذشت چهار روز رونمایی از این قابلیت اما این دسترسی با دستور قضایی مسدود شد.

پنجشنبه شب هفته گذشته بود که تماس صوتی سرویس پیام‌رسان تلگرام برای بعضی از کاربران در ایران فعال گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان فعال شدن این سرویس تا به امروز اخبار متناقضی در این زمینه به گوش‌مان رسیده است.

تماس صوتی تلگرام نیامده قطع شد

یکی از مهمترین این خبرها را مدیرعامل تلگرام مبنی بر فیلتر شدن تماس صوتی توسط خود اپراتورهای ایرانی داد. در ادامه این خبر برخی از اپراتورهای ایرانی واکنشی برخلاف مدیرعامل تلگرام نشان داند.

در ادامه شایعات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اظهار کرد: تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

توضیحات وزارت ارتباطات درباره تماس صوتی تلگرام

شایعات طي دو روز گذشته با دستور قضایی برای مسدود کردن تماس‌های تلفی به پایان رسید.

حال سوال این جا است که چرا تماس صوتی تلگرام مسدود شد و کاربران باید با فیلتر شکن از این قابلیت استفاده کنند؟ جواب سوال بسیار ساده است، چون تماس‌های صوتی تلگرام برای مخابرات نمی‌صرفد. با یک مثال ساده قضیه برایتان روشن می‌شود. یک ساعت مکالمه از طریق تماس صوتی تلگرام فقط 18 مگابایت از پهنای باند اینترنت شما استفاده می‌کند در حالی مکالمه به همین اندازه از طریق تلفن خانه آن هم با موبایل احتمالا نجومی می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود

ارسطو محمدی گفت: از روز گذشته سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر بارش پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

این کارشناس ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید نیز تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اغلب مناطق استان را فرا می گیرد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشتته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • یک سوال از بی بی سی ؛ چگونه نیکا بعد از تعرض و قتل، با مادرش تماس گرفت! | رسانه انگلیسی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت