Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@01:10:40 GMT

دوم خرداد زمان آغاز امتحانات نهایی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۰۴۸۳۱

به گزارش صدای ایران، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس تا پایان اردیبهشت ماه در همه مقاطع تحصیلی باز بوده و فعال است، گفت: امتحانات خرداد ماه دانش‌آموزان از ۲ تا ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص «تغییرات احتمالی در زمان برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان با توجه به برگزاری انتخابات و ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: فصل امتحانات، خرداد ماه است و اردیبهشت نیز جزو زمان تدریس کتاب‌های درسی است؛ ضمن اینکه امسال به دلیل شرایط جوی، تعطیلاتی در برخی استان‌ها داشتیم که بخشی از این تعطیلات با برنامه‌های جبرانی در مدارس جبران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به طور کلی تدریس کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و قانون نیز به ما امکان جابه‌جایی فصل امتحانات به ویژه امتحانات نهایی را نمی‌دهد و باید امتحانات در خرداد ماه برگزار شود؛ ضمن اینکه باید حداکثر تا 15 تیر ماه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش آموزش کشور برای اعمال در کنکور سراسری ارائه کنیم.

عمادی تأکید کرد: تغییراتی در زمان برگزاری امتحانات نداریم و امتحانات از 2 تا 25 خرداد برگزار می‌شود و یک هفته بعد از اتمام آن نیز نتایج اعلام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس تا پایان اردیبهشت ماه در همه مقاطع تحصیلی باز بوده و فعال است.

وی در خصوص «مدارسی که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی حوزه رأی‌گیری هستند»، خاطرنشان کرد: مدارسی که به عنوان حوزه رأی‌گیری انتخاب می‌شوند، باید برای برگزاری امتحانات داخلی خود برنامه‌ریزی کنند؛ ضمن اینکه در خصوص حوزه‌های امتحانات نهایی نیز تأکید داریم، مدارسی که به عنوان حوزه اخذ رأی انتخاب می‌شوند، حتی‌المقدور به عنوان حوزه برگزاری انتخابات نهایی منظور نشوند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود