Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آقايان رئيسي، روحاني، قاليباف، جهانگيري، ميرسليم و هاشمي‌طبا به عنوان 6 کانديداي نهايي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم که در روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود، انتخاب شدند.

به گزارش مشرق، شوراي نگهبان نهاد عالي ناظر بر انتخابات رياست جمهوري که به موجب اصل 99 قانون اساسي بر تمامي فرآيند انتخابات نظارت استصوابي دارد، ديشب (پنجشنبه شب) در آخرين دقايق مهلت نخست رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري دوازدهم، از ميان 1636 فرد ثبت‌نام‌کننده، صلاحيت 6 شخصيت را منطبق با شرايط مندرج در اصل 115 قانون اساسي تشخيص داد و اسامي آنها را به عنوان احراز صلاحيت‌شدگان به وزارت کشور معرفي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اين اساس آقايان حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي، حجت الاسلام و المسلمين روحاني، محمد باقر قاليباف، اسحاق جهانگيري، سيد مصطفي ميرسليم و مصطفي هاشمي‌طبا به عنوان 6 کانديداي نهايي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم که در روز 29 ارديبهشت برگزار مي‌شود، انتخاب شدند.


در ادامه نگاهي خواهيم داشت به اظهارات اين شخصيت‌ها هنگام ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم.


حجت الاسلام و المسلمين رئيسي:با استفاده از فرهيختگان صاحب‌نظر مي‌توان قدم‌هاي بزرگي را در عرصه اقتصادي برداشت






حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي در روز جمعه 25 فروردين با مراجعه به ستاد انتخابات کشور براي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت نام کرد؛ وي پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از افتخارات نظام اسلامي ما آن است که تمامي اجزاي نظام با راي مردم رقم مي خورد. راي مردم در نظام ما تشريفاتي نيست و سرنوشت کشور را رقم مي‌زند.


وي بيان داشت: کشور ما بعد از گذشت سه دهه دولتهاي مختلفي را تحربه کرده است؛ در اين دولت‌ها گام‌هايي در جهت پيشرفت ملت برداشته شده است؛ لکن عليرغم همه تلاش‌هاي انجام شده شرايط کشور به طوري است که مردم سوال مي‌کنند چرا بيکاري وجود دارد؟ مردم سخنانشان اين نيست کشور با اين همه منابع عظيم آيا در شان ملت ماست که شخص بيکاري شرمنده خانواده‌اش شود؟

حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي تصريح کرد: با مديريتي که فراي جناح ها و دسته‌جات سياسي فکر کند، برون رفت از اين وضعيت امکان پذير است؛ بيش از سه دهه مديريت در کشور داشتم؛ ميتوان بسياري از ساختارهاي کشور را اصلاح کرد.

وي گفت: من با مسئوليت آستان قدس رضوي که افتخاري عظيم برايم نصيبم شد در اين مدت تمام تلاشم اين بود که آنچه از حکم رهبري استفاده مي‌شود براي کمک به زائرين و فقرا تمام تلاش خودم را به کار گيرم.


حجت الاسلام و المسلمين رئيسي با بيان اينکه تا همين نزديکي‌ها از ورود به عرصه انتخابات امتناع مي‌ورزيدم، خاطرنشان کرد:بيشترين مراجعات به من در آستان قدس رضوي براي درخواست اشتغال بود؛ با استفاده از فرهيختگان صاحب نظر مي‌توان قدم هاي بزرگي را در عرصه اقتصادي برداشت.


وي تصريح کرد: مي‌توانم کانديداي همه مردم ايران و دلسوزان انقلاب اسلامي قرار بگيرم؛ ما خودمان را منحصر به يک جريان سياسي خاص نمي دانيم؛ به عنوان يک طلبه از مردم و با مردم و در مردم خواهم بود.


حجت الاسلام و المسلمين رئيسي گفت:در اعلام کانديداتوري ضمن تشکر از حسن ظن همه عزيزان، متعلق به تمام جريانات هستم.
وي ادامه داد: همکاران ما در آستان قدس تمام تلاششان را انجام امور جاري به کار گرفته‌اند و از اقداماتي که ممکن است احيانا شائبه انتخاباتي داشته باشد حتما پرهيز کردند و انجام نخواهند داد.


وي خاطرنشان کرد: بس است نگارش حقوق شهروندي؛ حقوق شهروندي بايد در عمل پياده شود.

حجت الاسلام و المسلمين روحاني: من امروز دوباره براي ايران، اسلام و آرامش بيشتر در اين سرزمين آمدم






حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني نيز روز جمعه 25 فروردين با مراجعه به ستاد انتخابات کشور براي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم ثبت نام کرد. وي پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:در دولت يازدهم از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد رسيديم و به اشتغال خالص بالاي 630 هزار دست يافتيم.


وي با اشاره به توافقنامه هسته اي موسوم به برجام که در دولت او حاصل شده است، تصريح کرد: هوو هايي که بارها به قصد کشتن نوزاد برجام تصميم گرفته بودند نمي‌توانند سرپرست خوبي براي اين فرزند باشند.


روحاني تاکيد کرد: همه ما بايد دوباره بياييم؛ من امروز دوباره آمدم براي ايران؛ دوباره آمدم براي اسلام و آرامش بيشتر در اين سرزمين.

وي تصريح کرد: در سال 92 به مردم عزيز اعلام کردم که نجات اقتصاد ايران، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسيار خوشحالم که در هر سه زمينه با حمايت و کمک مردم قدم هاي قابل توجهي برداشته شده است.


روحاني بيان داشت: از اشتغال خالصي که کمتر از 10 هزارنفر قبل از دولت يازدهم بود، به اشتغال خالص 620 هزار رسيديم؛ اين يک رکوردي براي 25 سال اقتصاد ايران بوده است. در زمينه اقتصادي پيشرفت هاي قابل توجهي داشتيم که در هفته آينده افتتاح بزرگترين سرمايه گذاري اقتصادي ايران را شاهد خواهيم بود.


قاليباف: رئيس‌جمهور با وعده 100 روزه بعد از 4 سال بي‌عملي مجبور به بي‌صداقتي مي‌شود






محمد باقر قاليباف در آخرين دقايق ثبت‌نام از داوطلبين انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در روز شنبه 26 فروردين با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به نام‌نويسي کرد؛ وي پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: "روزهاي سرنوشت سازِ ارديبهشتِ 96، زماني است برايِ يک انتخابِ تاريخي؛ چرا که قرار است تصميمي بس بزرگ براي امروزِ خود و آينده ي فرزندانمان بگيريم.


يا رئيس جمهورِ فعلي مسيري که در پيش گرفته است را ادامه خواهد داد و يا در وضعِ موجود، تغييري بنيادين ايجاد خواهيم کرد.


وضعِ موجود، نتيجه حاکم شدنِ مديريتي است که برداشت دقيقي از واقعيت هاي اجرايي کشور نداشته و ندارد، لذا براي کسبِ راي، وعده 100 روزه مي دهد و بعد از 4 سال حرف و بي عملي، مجبور به بي صداقتي مي شود و آن وعده را انکار مي کند. حال آيا مي توان به ديگر وعده هاي او اعتماد کرد؟ «من نگفتم» نتيجه ي همين بي عملي و بي صداقتي است.


آقايِ روحاني از بهتر شدنِ وضعيتِ اقتصادي مي گويند، اما اگر ايشان پاي خود را از درون اتاق شان بيرون بگذارند و ميانِ مردم بروند، از واقعيت هاي ملموسِ دَرونِ جامعه، تصوير دقيق تري پيدا مي کنند و برايشان روشن مي شود که تنها 4 درصدِ جامعه از وضعِ موجود رضايت دارند.

واقعيت اين است که اقشار مختلف از اين که واحدهايِ توليديِ بزرگ و کوچک يکي پس از ديگري تعطيل مي شوند يا کارگرانِ خود را به اجبار کاهش مي دهند، بسيار ناراضي اند.


اگر آقايِ رييس جمهور ميانِ مردم بودند، مي ديدند خانواده ها چگونه از بيکاريِ فرزندانِ تحصيل کرده خود رنج مي برند و پدران براي اينکه از عهده مخارجِ روزمره زندگي برآيند، هر روز ساعت ها کار مي کنند.


اگر آقايِ روحاني ميانِ مردم بودند، به جاي اينکه با «آمارهايِ کاغذي» از وضعيتِ خوبِ اقتصادي سخن بگويند، با گوش هاي خود مي شنيدند که مردم مي پرسند: چقدر شعار!؟ چقدر وعده!؟ و چقدر حرف!؟


هم وطنانِ صبورم،من ميانِ شما هستم و مي بينم که از اين همه وعده و حرف و شعار خسته شده ايد؛ دادنِ يک فرصتِ چهارساله ديگر به دولتِ فعلي نيز، نخواهد توانست اين اعتراضها و نارضايتي ها را برطرف کند و در صورتِ «تکرارِ» اين تجربه، نبايد انتظارِ فردايي بهتر از ديروز داشت؛ اگر فردا بدتر از امروز نگردد. حرف کافي است، 4 سال کافي است.


اگر اينجا بوديد، سوالي را صريح از من مي پرسيديد که « قاليباف! قبلي ها هم همين حرف ها را مي زدند، روي چه حسابي بايد به حرف هاي شما اعتماد کنيم؟». پاسخِ من به دغدغه به حقِ شما، يادآوري يک نکته است که اين حرف ها را قاليباف مي زند و شما او را کاملا مي شناسيد، با همه قوت ها و ضعف هايش.


شما مي توانيد به او اعتماد کنيد، چون قاليباف هيچگاه از پشتِ ميزها مديريت نکرده است، بلکه با لباسِ کار ميان شما، وسطِ ميدانِ عمل بوده است. شما مي توانيد به او اعتماد کنيد، چون مثل تمامِ مسئوليت هاي قبلي اش، برنامه اي عملياتي و متکي به ظرفيت هاي بزرگِ داخلي دارد.


شما مي‌توانيد به او اعتماد کنيد، چون تيمي توانمند و پرانرژي، با ترکيبي از جواني و تجربه، و روحيه اي جهادي را مسئولِ امور اجرايي کشور خواهد کرد. قاليباف هم، کم خطايِ فردي و کاري ندارد، اما هميشه بر اين باور تکيه داشته است: «حرفي بزن که بتواني عمل کني» و سابقه اش نشان داده که هميشه متعهد به وعده هايش بوده است.


و امروز يعني 26 فروردين ماهِ 1396 من، محمد باقر قاليباف، به شما تعهد مي دهم، با توکل به خداوند منان و به پشتوانه شما، «دولتِ مردم» را تشکيل دهم و در يک دوره چهارساله با انقلابي اقتصادي:درآمدِ کشور را دو و نيم برابر افزايش دهم،پنج ميليون شغل ايجاد کنم، نظامِ مالياتي را به نفع 96 درصدِ مردم تغيير دهم. و از همه مهم تر، برنامه اي مدون و دقيق براي حلِ مشکلاتِ فوريِ اقشارِ کم درآمد، اجرا کنم.به عمل کار برآيد به سخنداني نيست."

جهانگيري:به هيچ وجه احتمال رد صلاحيت روحاني را نمي دهيم/ مکمل روحاني هستم






اسحاق جهانگيري هم در آخرين دقايق ثبت‌نام از داوطلبين انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در روز شنبه 26 فروردين خود را به ستاد انتخابات کشور رساند و اقدام به نام نويسي کرد. وي پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: حضور گروه ها و جريان هاي سياسي در انتخابات امر مبارکي است.


وي افزود: براي رساندن ايران به جايگاه واقعي خودش در سطح منطقه و جهان هيچگاه شرايط تا اين حد مهيا نبود.


جهانگيري با بيان اينکه براي برون رفت از مشکلات انسجام و وحدت و حضور همه گروه ها در صحنه لازم است، گفت: ثبت نام در انتخابات در مقطع فعلي تصميم سختي براي من بود؛ به صورت فشرده در يکي دو ساعت بعدازظهر امروز تصميم به ثبت نام گرفتم.


معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه با روحاني در کنار هم و مکمل هم هستيم، خاطرنشان کرد: بيکاري اَبر چالش پيش روي ماست.

وي خاطرنشان کرد: به هيچ وجه احتمال رد صلاحيت روحاني را نمي دهيم.


ميرسليم:براي احقاقِ حقوق بر جاي ماندە شما مردم بزرگ ايران آمده‌ام






سيد مصطفي ميرسليم در نخستين روز ثبت نام از داوطلبان کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم به ستاد انتخابات کشور رفت و اقدام به نام نويسي کرد؛ وي پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من امروز براي احقاقِ حقوق بر جاي ماندۀ شما مردم بزرگ ايران آمده‌ام. حق داشتن شغل مطلوب؛ حق برخورداري از تأمين اجتماعي بويژه از نظر بيکاري، از کار افتادگي و بي سرپرستي و خدمات بهداشتي و درماني، حق داشتن مسکن متناسب با نياز، حقوقي که بکمال در قانون اساسي مترقي جمهوري اسلامي قيد شده اما متاسفانه در اين چند دهه معطل مانده است. من آمده ام تا منزلت معلمان و کارمندان و هنرمندان محترم شمرده شود و قدر خدمات پزشکان و پرستاران شناخته شود و ثمرۀ کوشش کشاورزان و اصناف و امدادگران و ازخودگذشتگي رزمندگان ارج نهاده شود.


هاشمي طبا:بايد در اولويت‌ها تجديدنظر شود






سيد مصطفي هاشمي طبا در سومين روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري دوازدهم در روز پنجشنبه 24 فروردين با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به نام نويسي کرد؛ وي پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: هرچند آقاي روحاني اقدامات خوبي در راه رسيدن به اهداف جمهوري اسلامي انجام دادند اما فکر مي کنم اولويت هاي جمهوري اسلامي ايران بايد تجديد نظر و براساس آن اقدامات لازم انجام شود؛ امروز، افراد مختلف حتي کساني که در داخل نظام هستند خود را به عنوان اپوزيسيون مطرح کرده و خدماتي که نظام جمهوري اسلامي براي مردم داشته است را ناديده مي گيرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۰۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند

جامعه‌شناس سیاسی گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود. - اخبار سیاسی -

محسن ردادی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، طی سخنانی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در عرصه داخلی و منطقه‌ای رخ داد، می‌تواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این وقایع در دور اول انتخابات بود قطعاً تأثیر جدی‌تری داشت و موجب حضور پرشورتر مردم در صحنه می‌شد.

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است وی افزود: از یک طرف خیزش جهانی علیه اسرائیل و از طرف دیگر اتفاقی که درخصوص پاسخ ایران به اسرائیل افتاد و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد. این دو واقعه جوّ جامعه را به‌گونه‌ای پیش بُرده که حضور مردم پای صندوق‌های رأی هم از لحاظ تعداد و هم از نظر نوع رأی حتماً می‌تواند تحت تأثیر این دو واقعه قرار بگیرد.

جامعه‌شناس سیاسی گفت: از سویی دیگر حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث می‌شود که قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یابد. بعضا هستند کسانی که تصور می‌کنند که کار انتخابات تمام شده و قرار نیست انتخابات در سراسر کشور برگزار شود و ممکن است به شکلی که باید، برای موضوع انتخابات اهمیت قائل نباشند، که البته صحیح نیست.

ردادی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران از یک‌طرف اثبات شده و از طرف دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته؛ این‌زمان بسیار اهمیت دارد پیامی به دنیا صادر شود که نشان بدهد جمهوری اسلامی از داخل هم مستحکم، متحد و منسجم است.

وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کسانی که رأی می‌دهند توجه داشته باشند که رأی و تلاش آن‌ها برای حضور در انتخابات و این احساس وظیفه که رخ می‌دهد مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل بوده و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

این جامعه‌شناس سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در سراسر دنیا هستیم؛ رأی و حضور گسترده‌ی مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند موضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.

ردادی هم‌چنین درخصوص میزان اهمیت و تأثیر حضور مردم در صحنه انتخابات نیز بیان کرد: مهم‌ترین اثر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان را بالا می‌برد یعنی افرادی که با گزینش تعداد زیادی از مردم به مجلس راه پیدا کنند حتما هم کیفیت‌شان و قدرت نمایندگی‌شان بیشتر از افرادی است که با تعداد آراء کم به مجلس راه پیدا کرده باشند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مجلس در رأس امور باشد هم‌چنان که امام خمینی(ره) فرمودند، یکی از ابزار و یک مقدمه‌ این است که اصولاً نمایندگان در طراز و بهترین نمایندگانی که در دسترس مردم هستند به عنوان نماینده به مجلس فرستاده شوند.

جامعه‌شناس سیاسی اظهار داشت: این اگر اتفاق بیفتد مجلس از لحاظ راهبردی و عقل تصمیم‌گیری در مرتبه بالایی قرار خواهد گرفت و عُقلایی که آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. هم‌چنین این افراد حامل آرای زیادی از مردم‌اند یعنی نماینده قشر گسترده‌تری از مردم هستند و با زبان بازتری می‌توانند به نظارت پرداخته و این رأس امور بودن را اجرا کنند.

ردادی گفت: صندوق رأی جایی است که افراد حرف‌هایشان را می‌زنند و اختلاف نظرهایشان را برطرف می‌کنند؛ این‌جاست که حساب‌ها صاف می‌شود پس اگر مردم و سیاستمداران پای صندوق رأی نتوانند اختلاف نظرشان را حل کنند، احتمالاً قرار است این اختلاف نظر کف خیابان و یا در دعواهای رسانه‌ای خودش را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر باشیم وحدت و انسجام جامعه خدشه بردارد؛ به‌خاطر اینکه افراد نتوانستند به اندازه کافی در مجلس و رأی آوردن حرف‌شان را منطقی بزنند و بعد هم مردم به قضاوت این افراد بنشینند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی قادر است مشکلات مردم را حل کند که اولاً از لحاظ فکری و از لحاظ حکمرانی شایسته باشد، که حضور بیشتر مردم به معنای انتخاب شایسته‌ترین‌هاست و دوم اینکه تعداد آرائی که دارد به‌قدری باشد که اگر قصد نظارت بر دولت را دارد و می‌خواهد تصمیمی بگیرد؛ کسی ان‌قلت نیاورد که مگر شما نماینده‌ی چند درصد از مردم هستید بلکه بلافاصله به رأی و نظر مجلس شورای اسلامی تمکین کند.

ردادی در پایان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار