Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه بستنی و تولید فرآورده های لبنی اندیمشک تا پایان خردادماه امسال عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری در اندیمشک گفت:کارخانه تولید بستنی اندیمشک که در سال های اخیر به علت نبود سرمایه در گردش بلاتکلیف مانده بود با مطالعات انجام شده از سوی مشاور و بررسی های فنی و نیزپیگیری مستمر نماینده مردم اندیمشک در مجلس و همکاری های استانی و ملی وهمت صنایع شیر ایرانبزودی فعال خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رومی دیروز در دیدار با نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: این کارخانه نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان دارد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت : اندیمشک یک شهرستان غنی و با ظرفیت فراوان و منحصر به فرد در حوزه کشاورزی است و به همین جهت باید بیش از گذشته به نیازهای این شهرستان در حوزه تولید محصولات دامی و کشاورزی توجه کرد.

فریدون حسنوند عنوان کرد: به همین جهت و از سال 1389، روند احداث
کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی و از سال 1390 فعالیت مجتمع دامپروری در این شهرستان آغاز و برخی از واحدهای آن به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که متاسفانه با وجود پیشرفت فیزیکی مناسب و تجهیز کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی در اندیمشک متاسفانه این واحد تولیدی وارد چرخه تولید نشده است، عنوان کرد: به همین جهت پیگیری‌ گسترده برای تامین تسهیلات و منابع مالی این طرح اقتصادی در شهرستان آغاز شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامیگفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی، ضمن ایجاد بیش از200فرصت شغلی در اندیمشک شاهد تقویت و توسعه تولید محصولات لبنی و دامی و تامین نیازهای بازار و شهروندان، خواهیم بود.

کارخانه تولید بستنی اندیمشک در زمینی به مساحت سه هکتار با ظرفیت تولید 30 هزار و 250 تن دوغ ، ماست و خامه پاستوریزه طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک