Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین‌باهر گفت: در کشورهای پیشرفته خیابان را سنگ‌فرش کرده‌اند و یا با نصب کف‌پوش باعث جذب آب شده‌اند، اما خیابان‌های تبریز از آسفالت است و نباید انتظار داشت موقع بارش باران هیچ‌گونه آبگرفتگی رخ ندهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ایرج شهین باهر در گفت‌‌وگو با آناج با اشاره به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در برخی مناطق تبریز، اظهار کرد: با آمادگی خدمات شهری زیرگذرهای قدیمیسریعا پمپاژ شدند تا آب‌‌گرفتگی در این مناطق رخ ندهد و در بارندگی‌‌های اخیر مشکلی در زیرگذرها مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زیرگذرهای جدید مانند زیرگذر توحید و توانیر که به صورت مدرن ساخته شدند مشکلی پیش نیامدو آب از طریق به صورت کانال‌ها تخلیه شد؛در سطح شهر نیز در بعضی خیابان‌‌ها آبگرفتگی‌‌هایی وجود داشت که در همه جای دنیا دیده می‌شود اما در بارندگی اخیر به دلیل آمادگی مدیریت بحران مشکلات به کمترین حد میزان رسیده بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با بیان اینکه در کشورهای پیشرفتهپیاده‌‌روها سنگ‌فرش شده‌اند واین باعث جمع‌آوریآب سطحی باران می‌گردد، عنوان کرد: در برخی کشورها در سطح خیابان‌‌ها کف پوش‌هایی نصب می‌شود که باعث جذب آب می‌گردد اما متاسفانه خیابان‌های شهرهای ما آسفالت هستند که هیچ نوع جذب آب ندارند و این مشکل نه تنها در تبریز بلکه در همه شهرهای ایران وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: چنانچه به اندازه کافی در سطح شهر کانال وجود داشته باشد و مسیر این کانال‌ها بسته نباشد، هیچ موقع در سطح شهر چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد.

عضو شورای شهر تبریز درباره خسارت‌‌های وارد شده به بعضی منازل در تبریز نیز گفت: این منازل متاسفانه به صورت غیر قانونی و در مسیر سیلاب ساخته شده‌‌اند و خسارت‌های وارد شده به این مساکننیز به همین دلیل می‌باشد.

وی در پایان تاکید کرد: باید بودجه‌ای قابل توجه برای مدیریت بحران پیش بینی شود، متاسفانه همیشه از کنار این مسئله به راحتی عبور می‌کنندو خسارت‌هایی که بعدا پیش می‌آید چندین برابر بیشتر از بودجه‌هایی است که باید برای پیشگیری از این مشکلات تصویب می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۱۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیلاب خیابان‌های ایلام را فرا گرفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ سیلاب در خیابان‌های زابل
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • (ویدئو) سیلاب خیابان‌های ایلام را فرا گرفت
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • (ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل
  • وضعیت سیلابی خیابان‌ها و معابر شهر روانسر
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • (ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا