Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:33:44 GMT

تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله برای دانشگاه صنعتی همدان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۲۲۳۹۲

تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله برای دانشگاه صنعتی همدان

همدان - رئیس دانشگاه صنعتی همدان از تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله و برنامه عملیاتی ۵ ساله برای دانشگاه صنعتی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودنیلی بعدازظهر شنبه در نشست هیئت رئیس دانشگاه صنعتی همدان از طراحی چشم انداز توسعه دانشگاه صنعتی همدان خبر داد و افزود: تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله و برنامه عملیاتی ۵ ساله دانشگاه با تکیه بر ارتقا رتبه دانشگاه به رتبه دهم دانشگاه های صنعتی کشور از حیث تاثیر گذاری و مهارت آموزی، افزایش ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابری درآمدهای اختصاصی دانشگاه و جذب خیرین برای تامین ۲۰ درصد هزینه های دانشگاه تدوین شده است.

وی از بازخوانی ارتباط صنعت و دانشگاه در این سند خبر داد و افزود: از طریق ورود به طرح های نوظهور و دخالت دادن مدیران صنایع در آینده نگری دانشگاه می توان ارتباط صنعت و دانشگاه را بهبود بخشید.

محمود نیلی توسعه رشته های بین دانشگاهی با تکیه بر رفع نیازهای منطقه با همکاری دانشگاههای دیگر را از برنامه های این چشم انداز دانست و افزود: ارتقاء سطح کارآیی آزمایشگاه ها از طریق راه اندازی آزمایشگاه مرکزی از دیگر اهداف این برنامه است.

وی در ادامه راهبرد اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید در زمینه مشارکت محوری و جذب خیرین را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تغییر نگرش در برنامه سازی و بودجه ریزی دانشگاه از دولت محوری به مشارکت محوری و حضور خیرین از نکات بارز فعالیت دولت در چهار سال اخیر بوده که مصداق آن حضور بنیاد علوم و هنر فرشچیان در تکمیل و بهره برداری از پروژه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: عقد توافقنامه با بنیاد علوم و هنر فرشچیان برای تکمیل دانشکده مهندسی فناوری های نوین فرشچیان با تعهد ۳۵ میلیارد ریالی در راستای جذب خیرین بوده است.

وی تغییر روابط صنعت و دانشگاه را از دیگر راهبردهای اساسی دانشگاه صنعتی دانست و افزود: مدیران صنعت به عنوان مشاورین دانشگاه در برنامه ریزی های آتی سهیم و دخیل هستند و خوشبختانه در حال حاضر ۳ شرکت بزرگ استان و یک شرکت بزرگ کشور در برنامه ریزی دانشگاه صنعتی سهم دارند.

نیلی همکاری سازنده با سایر دانشگاه های کشور را از دیگر فعالیت های ارزنده این دانشگاه دانست و افزود: ایجاد رشته مکاترونیک با دانشگاه تربیت مدرس در راستای کاهش هزینه ها در تربیت نیروی ماهر موثر بوده است.

وی از همکاری ملی و بین المللی دانشگاه صنعتی همدان در راستای رفع نیازهای منطقه خبر داد و اظهار داشت: ایجاد مرکز تحقیقات مهندسی سرد با همکاری دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه لولوآ سوئد در همین راستا و در جهت رفع نیازهای منطقه بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان احداث و تجهیز آزمایشگاه مرکزی به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه صنعتی در سه سال اخیر دانست و افزود: راه اندازی آزمایشگاه تکنولوژی برتر TGA و DSC و DTA در استان و راه اندازی ۱۱ آزمایشگاه آموزشی با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۲ از دیگر اقدامات مهم دانشگاه صنعتی همدان در سالیان اخیر بوده است.

وی افزود: افزایش تعداد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به میزان ۹ برابر، درخشش فارغ التحصیلان دانشگاه در کنکور سراسری با کسب رتبه های تک رقمی و برگزاری دوره های اجباری HSE با پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجویان برای نخستین بار در ایران از دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه آموزش بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره کرد.

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیات جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

کد خبر 6097171

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • جاسوسان صنعتی - عبدالقدیرخان
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان