Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-رئيس کتابخانه و مرکز اسناد علمي موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي با تاکيد بر اينکه دريافت منابع اطلاعاتي الکترونيکي در اولويت کار اين مرکز قرار گرفته است، گفت: قيمت کمتر و نيز تکثير و دسترسي راحت تر به منابع از مزيت هاي اين کار است.
به گزارش خبرگزاري آريا،احمد يوسفي با اشاره به اينکه کتابخانه و مرکز اسناد علمي موسسه رازي از سال 1303 هجري شمسي با يک چمدان کتاب توسط دکتر لويي دلپي فرانسوي همزمان با تاسيس موسسه، بنيان گذاري شد، اظهار کرد: در سال 1309 هجري شمسي اين کتابخانه به صورت رسمي کار خود را آغاز کرد و اکنون به کتابخانه تخصصي بزرگي در سه طبقه تبديل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به مساحت 1500 متر مربعي اين کتابخانه افزود: 7 هزار عنوان کتاب خارجي تخصصي در اين مجموعه وجود دارد که برخي به عنوان کتاب هاي مرجع و بين المللي منحصرا در حوزه فعاليت هاي موسسه هستند تا محصولات و فرآورده هاي بيولوژيک به صورت استانداردهاي بين المللي توليد و صادر شوند.
رئيس کتابخانه و مرکز اسناد علمي موسسه رازي با بيان اينکه بخش زيادي از کتاب هاي اين کتابخانه به صورت الکترونيکي ارائه مي شود، خاطرنشان کرد: از محاسن کتاب هاي الکترونيکي سهولت تکثير کتب و استفاده از آن است که در اختيار بخش هاي مختلف موسسه قرار داده مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر 4600 کتاب خارجي الکترونيکي در اين کتابخانه وجود دارد که به زودي به 6 هزار عنوان کتاب مي رسد.
يوسفي با تاکيد بر اينکه دريافت منابع اطلاعاتي الکترونيکي در اولويت کار قرار گرفته است، گفت: قيمت کمتر و نيز تکثير و دسترسي راحت تر به منابع از جمله محاسني است که اين کار به دنبال دارد.
وي با بيان اينکه با ادامه اين روند تعداد کتاب هاي الکترونيکي از کتاب هاي چاپي پيشي خواهد گرفت، اضافه کرد: درحال حاضر حدود 4700 عنوان کتاب فارسي در اين کتابخانه وجود دارد و کليه کتاب هاي فارسي و خارجي در نرم افزاري تحت وب براي محققين موسسه ارائه شده و قابل دسترسي است.
رئيس کتابخانه و مرکز اسناد علمي موسسه رازي با اشاره به اينکه در طبقه دوم اين کتابخانه نشريات خارجي قرار دارند، بيان کرد: در اين قسمت مجلات منحصر به فرد خارجي يافت مي شود که آرشيوي از نخستين شماره آن ها موجود است و نشريات پزشکي معتبر و بين المللي Vaccine و Lancet از جمله آن ها محسوب مي شوند.
وي تصريح کرد: نشريات موجود در اين قسمت تا سال 2005 به صورت چاپي تهيه شده و از آن تاريخ تاکنون به صورت الکترونيکي قابل دسترسي است.
يوسفي در ادامه به نشريه «آرشيو» رازي به عنوان يکي از قديمي ترين نشريات علمي کشور اشاره کرد و گفت: اين نشريه از سال 1317 تا کنون در 72 شماره انتشار يافته که در ابتدا به زبان فرانسوي بود و در حال حاضر به زبان انگليسي منتشر مي شود.
وي بيان کرد: اين مجموعه علاوه بر اينکه در اختيار محققين، اساتيد و کارکنان موسسه رازي قرار مي گيرد، امکان استفاده از آن ها براي ساير محققين، اساتيد و دانشجويان نيز وجود دارد.
بازديد تعدادي از اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله(عج) از موسسه رازي
تعدادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله(عج) براي آشنايي بيشتر با موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي از بخش هاي مختلف اين موسسه بازديد کردند.
در راستاي برگزاري سلسله تورهاي علمي روابط عمومي که با هدف آشنايي هر چه بيشتر با ظرفيت ها و دستاوردهاي اين موسسه براي محققان و دانشجويان در نظر گرفته شده است، امروز تعدادي از اساتيد و اعضاي هيات علمي به همراه تعدادي از دانشجويان کارشناسي ارشد پدافند غيرعامل در حوزه سلامت با حضور در اين موسسه، با ظرفيت ها و فعاليت هاي موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي بيش از پيش آشنا شدند.
در اين تور علمي تعدادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بقيه الله(عج) ضمن بازديد از نمايشگاه دائمي روابط عمومي اين موسسه با انواع واکسن ها و توليدات بيولوژيک موسسه رازي با تماشاي کليپي در اين خصوص، آشنا شدند.
تعامل با گروه هاي مرتبط مانند دانشگاه ها و مراکز علمي و تحقيقاتي با هدف معرفي هر چه بهتر موسسه رازي و آشنايي با اقدامات گسترده و تاثيرگذار آن در زمينه هاي تحقيقي، توليدي و آموزشي در قالب تورهاي گردشگري علمي براي دانشجويان و اساتيد از اهداف اين مجموعه محسوب مي شود.
بنابراين گزارش موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي با توليد 40 محصول متنوع، بزرگترين مرکز توليد حيوانات آزمايشگاهي و فرآورده هاي بيولوژيک حاصل از اين حيوانات در کشور است.
بخش پرورش حيوانات آزمايشگاهي در موسسه رازي در سال 1329 با هدف توليد انواع حيوانات آزمايشگاهي و فرآورده هاي بيولوژيک حاصل از اين حيوانات تاسيس شد و يکي از بخش هاي قديمي موسسه رازي است.
در اين بخش 40 نوع محصول شامل پنج نوع حيوان آزمايشگاهي، فرآورده هاي بيولوژيک، پلت غذايي و محصولات جانبي مانند پوشال استريل براي حيوانات آزمايشگاهي توليد مي شود که علاوه بر تامين نيازهاي داخل موسسه، در اختيار مراکز متعدد تحقيقاتي و دانشگاهي کشور قرار مي گيرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندي و يک نوع خرگوش از توليدات اين موسسه بوده که از نظر نژاد، سويه و تحت سويه متفاوت از يکديگرند و هر کدام براي کار تحقيقاتي و آزمايش ويژه اي مناسب است.
در اين بخش سالانه بيش از 50 هزار سر، انواع حيوانات آزمايشگاهي تحت شرايط کنترل شده، براي مصرف داخل و خارج از موسسه توليد مي شود.
تمام واکسن ها و فرآورده هاي بيولوژيکي که در موسسه رازي ساخته مي شوند، در روند توليد خود، بر روي حيوانات آزمايشگاهي مورد ارزيابي قرار مي گيرند تا ميزان اثرگذاري اين محصولات سنجش و محصول با کيفيتي عرضه شود.
با توجه به نياز دائم موسسه رازي و ديگر مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي کشور به حيوانات آزمايشگاهي پاک، اقدامات کنترل سلامت اين حيوانات به صورت روزآمد کردن روش هاي کنترلي اجرا مي شود.
بخش توليد و پرورش حيوانات آزمايشگاهي اين موسسه براي توليد حيوانات مورد استفاده در تحقيقات و آزمايش ها از استانداردهاي بين المللي تبعيت مي کند.
رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي هم پيش از اين از تامين کامل نياز کشور در زمينه سرم هاي درماني ضد مارگزيدگي، ضد عقرب زدگي و ضد ديفتري خبر داده است.
موسسه رازي در اين حوزه بهترين و باکيفيت ترين سرم هاي درماني جهان را توليد مي کند.
اين موسسه بهترين سرم هاي درماني جهان را توليد مي کندکه اين محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اينکه ايران از کشورهايي با ميزان گزش بالا در دنياست، اما اين آمپول ها، نجات صد درصدي مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسياري از کشورهاي منطقه و خاور ميانه خواستار سرم هاي اين موسسه براي درمان گزيدگي ها هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا