Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان نیمه اول سال جاری سرمایه صندوق از 160 میلیارد ریال فعلی به 200 میلیارد ریال برسد، گفت: امیدواریم با تامین مالی بیشتر این صندوق بتوانیم کمک بیشتری به سهامداران صندوق کنیم.

دکتر «ابراهیم درویشی» با حضور در دفتر ایسنا،اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام مانند سایر صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی بر اساس قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام در سال 1385 با هدف حمایت از تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان با مبلغ 4.5 میلیارد ریال و با عضویت 71 تشکل و سهامدار شروع به کار کرد و در حال حاضر هم حدود 160 میلیارد ریال سرمایه دارد و 187 تشکل سهامداران آن را تشکیل می‌دهند و این صندوق توانسته با وجودمحدودیت منابع از بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت کند.

هشت زیرمجموعه صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه اساس و شاکله این صندوق شرکت سهامی خاص است که حداکثر 49 درصد سهام آن مربوط به دولت و حداقل 51 درصد از سهام آن مربوط به بخش غیر دولتی و تولید کنندگان بخش خصوصی است، تاکید کرد: مدیریت صندوق با مشارکت سهامداران انجام می گیرد .

درویشی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در صندوق انجام می‌شود در 8 زیر بخش مشابه سایر صندوق‌های استانی شامل «دام، طیور و زنبور عسل» ، «زراعت و باغبانی، «خدمات مشاوره ای» ، «شیلات» ، «منابع طبیعی»، «مکانیزاسیون» ، «عشایری» و «صنایع تبدیلی» فعالیت دارد.

صندوق توانسته قسمتی از مشکلات مالی تشکل‌های سهام‌دار را مرتفع کند

وی با بیان اینکه صندوق استان ایلام هم باوجود محدودیت‌ها در منابع مالی خود داشته توانسته منشا خدمات خوبی در بخش کشاورزی استان باشد، ادامه داد: از ابتدای تشکیل صندوق بیش از 600 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پراخت شده که سهم نیمه دوم سال گذشه حدود 60 میلیارد ریال بوده است. همچنین در شش ماهه دوم سال قبل حدود 15 میلیارد ریال تسهیلات اضطراری نیز به سهام‌داران پرداخت شده و صندوق توانسته است قسمتی از مشکلات مالی تشکل‌های سهام‌دار صندوق را مرتفع کند.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام گفت: این صندوق در برنامه‌هایی مانند خرید میوه شب عید که برای تنظیم بازار بود مشارکت کرده و همچنین در بحث خرید جو از طریق برخی از سهام‌داران مشارکت نموده و توانسته در این راه هم به جوکاران و هم به دامداران کمک کند.

درویشی تصریح کرد: در پایان هر سال مالی بر اساس تراز مالی که در صندوق انجام می‌شود قسمتی از سود به سهامداران پرداخت می‌شود که در پایان سال مالی 94 – 95 مبلغ 1 میلیارد و 600 میلیون ریال سود نقدی برای پرداخت به سهامداران مصوب شده که به صورت نقدی طی 2 ماه آینده به سهامداران پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که اثرگذاری صندوق را در بخش کشاورزی استان افزایش دهیم که از جمله آنها تغییر مدل ارائه خدمت است، گفت: تاکنون خدمتی که به سهامداران ارائه شده صرفا در پرداخت تسهیلات بوده ولی تلاش این است که بتوانیم این خدمات را تغییر دهیم و به عنوان مثال کشاورزان را از جمله در بحث تامین نهاده‌ها در حوزه های مختلف بخش کشاورزی یاری کنیم.

خدمات صندوق به سهام‌داران ساده و مکانیزه می‌شود

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه تلاش شده خدماتی که به سهامداران ارائه می‌شود را مکانیزه و ساده کنیم و خدمات صندوق اثربخشی بیشتری در بخش کشاورزی استان داشته باشند ، ادامه داد: برنامه‌های این زمینه توجه به زنجیره‌های ارزش به فراخور استعدادهای استان است به این معنا که این تلاش آغاز شده تا به یک سری فعالیت‌های ارزش‌آفرین دست بزنیم تا در آن زنجیره‌های تولید و فرآوری محصولات کشاورزی که سود بیشتری عاید حلقه‌های این زنجیره کند، بیشتر دیده شود و این نوع نگاه می‌تواند در مراحل مختلف طراحی، تامین مواد اولیه ، تولید، بازاریابی، فروش و حتی بازیافت محصولات کشاورزی، کشاورزان را یاری کند.

برنامه برای 200 میلیارد ریالی شدن سرمایه‌ی صندوق ایلام تا پایان شهریور 1396

وی در پایان با بیان اینکه به عنوان یکی از مهمترین برنامه ‌ای صندوق در تلاش جهت افزایش منابع مالی صندوق به 500 میلیارد ریالی در 5 سال آینده خواهیم بود، گفت: از مسئولین مربوطه انتظار داریم مطابق موارد متعدد قانونی از جمله تبصره هایی از مواد 31 و 60 قانون احکام دائمی بودجه برنامه ششم توسعه در جهت کمک به تامین مالی این صندوق جهت حل مشکلات نقدینگی بخش کشاورزی همکاری و مساعدت نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه سد قیز قلعه‌سی به عنوان مهم‌ترین طرح مرزی شمال غرب کشور به طور کامل به اتمام رسیده، از بهره‌برداری قریب‌الوقوع این سد به دستان رؤسای جمهور ایران و آذربایجان طی روزهای اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه افتتاح سد قیزقلعه‌سی به عنوان مهم‌ترین طرح مرزی شمال غرب کشور با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت، اظهار ‌داشت: این طرح شامل سد مخزنی خداآفرین در 196 کیلومتری پایین دست سد ارس با حجم 1.6 میلیارد متر مکعب، سد بین‌المللی قیزقلعه سی و نهایتاً کانال و شبکه پایاب به منظور آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت 74 هزار هکتار (12 هکتار سهم آذربایجان‌شرقی و 62 هزار هکتار سهم استان اردبیل) است که تماماً توسط دانش و توان فنی و مهندسی داخلی باز طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: احداث و بهره‌برداری از این سد علاوه بر تأمین آب اراضی شبکه پایین دست و رونق کشاورزی، موجبات توسعه اقتصادی منطقه و همچنین افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری را فراهم خواهد آورد.

غفارزاده با اشاره به دستاوردهای مهم اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبیاری تحت فشار در منطقه گفت: اجرای این طرح موجب استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تحقق حقابه‌های مرزی، تبدیل شیوه‌های سنتی کشاورزی به شیوه‌های مدرن و صنعتی و ساماندهی عشایر با افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای 40 هزار نفر و جلوگیری از مهاجرت و توسعه فعالیت صنایع جانبی و تبدیلی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سد قیز قلعه‌سی در فاصله 220 کیلومتری شمال شرقی شهر تبریز و در 12 کیلومتری پائین دست سد مخزنی خداآفرین بر روی رودخانه ارس و در حد فاصل مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری مشترک احداث شده است. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیچیدگی فنی و اجرای تجهیزات هیدرومکانیکال این پروژه خاطرنشان کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به طول تاج 834 متر و ارتفاع 37 متر و 2 واحد نیروگاهی 40 مگاواتی با انرژی قابل استحصال سالیانه 270 گیگاوات ساعت در دو طرف است. 

غفارزاده خاطرنشان کرد: طراحی این سد براساس سیلاب 10 هزار ساله معادل 3440 متر مکعب بر ثانیه بوده که از طریق مجاری تخلیه‌کننده تحتانی و سرریزهای رادیال گیت در طرفین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک