Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق سیل زده آذربایجان غربی با حضور رئیس بنیاد مسکن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روستای سیل زده سردرود ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده همچنین هزار واحد مسکونی هم در این مناطق تعمیر و مقاوم سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها ۲۰ میلیون تومان وام با بهره پایین و شش میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد عنوان کرد: تا شهریور ماه واحدهای مسکونی تحویل مردم سیل زده داده شود.

تابش با اشاره به آغاز عملیات بازسازی و مرمت حدود دو هزار واحد مسکونی سیل زدگان آذربایجان غربی طی روزهای اخیر، گفت: هزینه های احداث بیش از ۹۶۰ واحد مسکونی و مرمت حدود یکهزار واحد آسیب دیده این استان برآورده شده است.

به گفته وی در زمینه تامین امکانات و هزینه های بازسازی و مرمت منازل سیل زده مشکلی وجود ندارد و برای اتمام این عملیات تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان تلاش می شود.

تابش با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد مسکن و با حمایت دولت تامین می شود، اضافه کرد: فعالیت های مربوط به تشکیل پرونده، نقشه برداری و معرفی به بانک انجام شده است تا تسهیلات بلاعوض بدون هیچ مشکلی به صاحبان این واحدهای مسکونی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و آواربرداری سیل در آذربایجان غربی در سریع ترین زمان ممکن آغاز شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان وقوع سیل، خسارت ها را به صورت منظم برآورد کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده روستایی این استان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

تابش اضافه کرد: در مناطق شهری نیز ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بهترین بازسازی با کمک خود مردم انجام می گیرد، گفت: تا آخرین روز بازسازی و مرمت در کنار مردم هستیم اما امیدواریم این فعالیت با کمک مردم و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصربفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امداد رسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.

بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /۲۴ فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۳۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره استان بوشهر در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید زمانی ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ با اشاره به آغاز برنامه‌های ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در استان بوشهر، اظهار کرد: این برنامه در دشتستان طراحی و اجرایی شده و برنامه هنری فرهنگی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در بخش پرده‌خوانی در برازجان و بنداروز دشتستان اجرا شد.

وی از برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و استاندار بوشهر و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در روستای سرکره دشتستان با میزبانی مردم روستا در بخش‌های پذیرایی، اسکان و تغذیه برگزار شده است.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان با حضور ۵۰ هنرمند در سه بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» برگزار شده است گفت: ۵۰ هنرمند از استان‌های، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر برنامه‌های خود را اجرا و برترین‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

بخش جنبی جشنواره روستایی عشایری رضوی

مرشد میرزا علی و اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی اجرا کردند. اجرای نقالی و پرده‌خوانی مرشد محسن میرزا علی و همچنین موسیقی زیبای منطقه مازندران توسط استاد هنرمند محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت در بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای بنداروز شهرستان دشتستان بوشهر برگزار شد. بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی بوشهر در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان امام خمینی (ره) برازجان و مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان با اجرا مسابقه پرده‌خوانی و نقالی بخش کودک و نوجوان با حضور داوران برجسته ملی انجام شد. در این آئین مرشد مجتبی حسن بیگی نیز در قالب کارگاه پرده خوانی امام رضا علیه‌السلام، با اجرای پرده‌خوانی و نقالی رضوی، شرکت کنندگان را با ابعاد تاریخی و مستند طومار پرده خوانی شیعی و حضرت امام رضا علیه‌السلام آشنا کردند.

اجرای چاووش‌خوانان و شروه‌خوانان

در ادامه این برنامه، استاد ستوده ۲ و شروه‌خوان برجسته بوشهری با اجرای چاووشی‌خوانی رضوی در مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان حاضرین را به فیض رساندند. در مسابقه پرده‌خوانی و نقالی رضوی نرگس یوسفی مقدم از خراسان رضوی، رئوف پاشایی‌نژاد از تربت جام، مرسانا هبرزگر، امیر رضا حسینی از گناباد و امیر عباس کرامت از کاشمر و هنرمندان دیگری شرکت داشتند.

منبع: فارس

کد خبر 750184

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه