Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ناصر موسوی لارگانی از ارجاع جلسه بررسی لایحه 3 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر دولت به کمیسیون اقتصادی مجلس به بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برخلاف نظر ما، لایحه پیشنهادی دولت، اخذ مالیات 3 درصدی از کل مصنوعات طلا و جواهر است که این لایحه به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این فلز گران‌بها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر که با هدف بررسی آخرین تصمیمات دولت و مجلس در مورد اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ سید ناصر موسوی لارگانی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم ارجاع لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده دولت به کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: روز 27 فروردین‌ماه این لایحه از سوی دولت به مجلس آمد اما با پیگیری‌های صورت گرفته و با گذشته زمان بیش از یک هفته هنوز به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع نشده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت در مورد مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: در این لایحه دولت با اخذ 3 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده از کل مصنوعات طلا و جواهر موافقت کرده درحالی‌که نظر ما اخذ مالیات 3 درصدی بر اجرت ساخت بود.

وی با اشاره به تفاوت اخذ مالیات از محل اجرت با کل محصول نهایی تأکید کرد: تفاوت اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از محصول نهایی نسبت به اجرت ساخت در هر گرم طلا بین 7 تا 8 هزار تومان است که اگر این مالیات به‌درستی از اجرت ساخت اخذ شود نه‌تنها قیمت تمام‌شده طلا برای مصرف‌کننده ارزان‌تر می‌شود بلکه چرخ تولید و اشتغال در کشور به حرکت درمی‌آید که این موضوع با توجه به شرایط کنونی کشور امری حیاتی و مهم به نظر می‌رسد.لارگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از حضور نمایندگانی از صنف طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: من به‌عنوان نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در کمیسیونی که قرار است لایحه 3 درصدی دولت از کل محصول نهایی بررسی شود حضور خواهم داشت و حتماً هیئتی از صنف طلا و جواهر در این جلسه حضور خواهند داشت تا نظرات آن‌ها نیز در آن جلسه استماع شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: به‌طورقطع طرح مالیات بر ارزش‌افزوده دولت امسال تمدید نمی‌شود زیرا سه سال است که این طرح در حال تمدید است، از سوی دیگر ریاست محترم مجلس جناب آقای دکتر لاریجانی بر اصلاح اخذ مالیات بر مصرف تأکید ویژه‌ای دارند لذا تمدید این طرح برای چهارمین بار غیرممکن است.

وی بابیان اینکه یکی از دلایل مهم رکود در کشور تمکین نامناسب از قانون مالیاتی کشور است خاطرنشان کرد: عدم اجرای درست اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده موجب شده تا امروز شاهد رکود گسترده در اقتصاد کشور باشیم به‌طوری‌که چرخ تولید از حرکت ایستاده و موج بیکاری به راه افتاده است.همچنین شفایی نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر با ارائه پیشنهاد ایجاد «کارگروه تخصصی طلا و جواهر در کمیسیون اقتصادی مجلس» تأکید کرد: هدف از تشکیل این کارگروه حمایت از تولیدکنندگان صنف طلا و جواهر است زیرا اگر جایگاه این صنعت کهن‌سال به‌درستی شناخته شود می‌تواند تا 70 درصد درآمدهای نفتی برای کشور ارزآوری و اشتغال‌زایی داشته باشد.

مدد پور دیگر عضو اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر و رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه تولید و صادرات طلا جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی میهن با اشاره به اهمیت این کارگروه خاطرنشان کرد: قطعاً این کارگروه می‌تواند زبان مشترکی را بین دولت و مجلس با صنف طلا و جواهر ایجاد کند تا در سایه این هم‌اندیشی و حمایت بتوانیم چرخه‌های تولید و اشتغال در حوزه صنعت طلا و جواهر را به گردش درآوریم.

مدد پور یادآور شد: با حمایت‌های دولت و مجلس صنعت طلا و جواهر به‌آسانی می‌تواند اشتغال‌زایی کند به‌طوری‌که با هر یک کیلوگرم شمش طلا می‌توان برای 10 نفر اشتغال‌زایی کرد، این امر ازآن‌جهت حائز اهمیت است که متأسفانه با سیاست‌های نادرست اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصدی، امروز شاهد بیکاری بیش از 20 هزار نفر در این صنعت ارزآور هستیم که اگر امروز به داد آن نرسیم فردا دیر است و عملاً باید شاهد جولان همسایگان ترک و هندی خود در بازارهای داخلی طلا و جواهر باشیم.


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی

تین نیوز عباس قربانعلی بیک* :

حضرت علی علیه السلام در سال 38 هجرى به مالک اشتر چنین نوشته اند (نامه 53 نهج البلاغه): به نام خداوند بخشنده و مهربان، این فرمان بنده خدا على امیر مؤمنان، به مالک اشتر پسر حارث است، در عهدى که با او دارد، هنگامى که او را به فرماندارى مصر بر می گزیند تا خراج آن دیار را جمع آورد، با دشمنانش نبرد کند، کار مردم را اصلاح، و شهرهاى مصر را آباد سازد.

مالیات و بیت المال را به گونه اى وارسى کن که صلاح مالیات دهندگان باشد، زیرا بهبودى مالیات و مالیات دهندگان، عامل اصلاح امور دیگر اقشار جامعه مى باشد، و تا امور مالیات دهندگان اصلاح نشود کار دیگران نیز سامان نخواهد گرفت زیرا همه مردم نان خور مالیات و مالیات دهندگانند. باید تلاش تو در آبادانى زمین بیشتر از جمع آورى خراج باشد که خراج جز با آبادانى فراهم نمى گردد، و آن کس که بخواهد خراج را بدون آبادانى مزارع به دست آورد، شهرها را خراب، و بندگان خدا را نابود، و حکومتش جز اندک مدّتى دوام نیاورد. پس اگر مردم شکایت کردند، از سنگینى مالیات، یا آفت زدگى، یا خشک شدن آب چشمه ها، یا کمى باران ... هرگز تخفیف دادن در خراج تو را نگران نسازد زیرا آن، اندوخته اى است که در آبادانى شهرها ... زیرا عمران و آبادى، قدرت تحمّل مردم را زیاد مى کند. همانا ویرانى زمین بجهت تنگدستى کشاورزان است، و تنگدستى کشاورزان، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانى است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند، و از تاریخ گذشتگان عبرت نمى گیرند.

صفحه 560 کتاب مجموعه آثار شهید مطهری چنین آورده: گرانی ارزاق معلول گرانی عوارض و زیاد بودن گمرک ها و مالیات هاست.   

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از سال ها تاکید بر موضوع اقتصاد سال 1403 را "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری و در سخنان اول فروردین فرمودند: هدف کلی برنامه هفتم، شکوفایی اقتصاد، همراه با عدالت است. لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کرده اند که این اهداف خیلی مهم است: تک رقمی کردن تورم؛ اصلاح ساختار بودجه؛ تحول در نظام مالیاتی؛

ماده 52 قانون برنامه ششم: به منظور تقویت اقتصاد حمل ونقل ریلی و ترغیب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای طرح ها و افزایش رضایت مندی ... در این نوع حمل و نقل: الف - سرمایه گذاری بخش غیردولتی در احداث و بهره برداری از حمل ونقل ریلی درون شهری و برون شهری مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و مشمول کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه گذاری در مناطق کمترتوسعه یافته خواهد بود. ب - مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل ونقل ریلی علاوه بر معافیت های مذکوردر بند ١٢ ماده ١٢ قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

برخلاف این قانون، گزارش 21 اسفند 1402 (تین 269395)، ضمن بیان مشکلات اعمال مالیات بر ارزش افزوده، به نامه انجمن صنفی شرکتهای ریلی به مدیرعامل راه آهن مبنی بر درخواست مساعدت در رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده اشاره شده است.

گزارشات پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار (19 بهمن 1402)، کاهش مالیات واحدهای تولیدی به میزان 12 درصد (19 شهریور 1402)، راه اندازی واحدهای راکد اقتصادی (18 آذر 1402)  و ... بسیار امیدوارکننده بوده و توانست علاوه کاهش نرخ بیکاری، مودیان مالیاتی را افزایش و درآمد مالیاتی را نیز افزایش دهد، پایگاه خبری رئیس جمهور هم (151174) نوشت: با بازگشت بیش از 200 واحد راکد به چرخه تولید در استان سمنان ... با اعتباری بالغ بر 101 هزار میلیارد ریال، برای بیش از 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است، بدین ترتیب تعداد کل واحدهای تولیدی احیا شده در دولت سیزدهم به عدد  8315 رسید. این خبرخوش، مبین یک واقعیت تلخ است که شرکت های مذکور با 22 نفر نیرو، به طور متوسط با 502 میلیارد ریال از رکود خارج و با 22 میلیارد ریال یک نفر مجددا شاغل شده و چنانچه به ریشه یابی آن بپردازیم آثار نظام مالیاتی، بیمه، بانک ها ... را می یابیم که مشابه مشکلات شرکت های ریلی بوده و امید است قبل از رکود آنها، مورد توجه قرار گیرد.

اصلاح نظام مالیاتی که در برنامه هفتم مورد توجه بوده و مورد تاکید رهبر انقلاب هم واقع شده، با نگاه به دستور حضرت علی علیه السلام در مورد مالیات به مالک اشتر اثربخشی بیشتری خواهد داشت به ویژه اینکه در روش مالیات بر ارزش افزوده هیچ توجهی به سودآوری شرکت ها نشده و با این رویکرد مشارکت بخش خصوصی صنعت ریلی با وجود آثار آن، تضعیف خواهد شد.         

عباس قربانعلی بیک وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی