Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:58:44 GMT

گوشت بره کباب شده به همراه برنج زعفرانی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۴۶۶۷۵

گوشت بره کباب شده به همراه برنج زعفرانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می توانید از یک قطعه گوشت بره به همراه انواع و اقسام چاشنی های طبیعی غذایی درست کنید با کلی خاصیت فوق العاده برای بدن. این ادویه جات بدون اینکه غذا را بیش از حد چرب کنند یا سدیم آن را بالا ببرند به گوشت بره ای که استفاده می کنید طعم اضافه می کنند.از پروتئین تا چربی های سالم و کربوهیدرات همه درشت مغذی ها در این وعده غذایی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بالای ادویه جات استفاده شده در این دستور پخت آن را با دیگر غذاهای مشابه متفاوت کرده است کافی است نگاهی به لیست مواد به کار رفته بکنید تا این موضوع را متوجه شوید. اگر می خواهید طعمی متفاوت از گوشت بره را بچشید مطمئنم این دستور پخت می تواند کمک خوبی باشد.
مواد لازم:
اسپری پخت یا مقداری روغنیک فنجان پیاز که مکعبی خرد شده باشنددو حبه سیر، خرد شدهیک فنجان برنج باسماتی نپختهدو فنجان آب مرغ بدون چربی و کم نمکیک چهارم قاشق چای خوری زعفرانیک برگ بوسه چهارم قاشق چای خوری نمکیک دوم قاشق چای خوری زیره خرد شدهیک دوم قاشق چای خوری دارچین خرد شدهیک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمزیک هشتم قاشق چای خوری گشنیز خرد شدهیک هشتم قاشق چای خوری هل خرد شدهیک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه680 گرم گوشت برهیک قاشق چای خوری روغن زیتون
طرز تهیه:
یک ماهی تابه متوسط را روی حرارت متوسط گرم کنید. ماهی تابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. به ماهی تابه پیاز و سیر اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی درآیند بپزیدشان، مرتب بهم بزنید. برنج و سه مورد بعدی از لیست موارد لازم را اضافه کنید ( تا برگ بو ) مواد را به جوش بیاورید. درپوش ماهی تابه را بگذارید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید 20 دقیقه بجوشد. برگ بو را جدا کنید، ماهی تابه را گرم نگه دارید.گریل را آماده کنید.
نمک و شش مورد بعدی از لیست مواد لازم را با هم ترکیب کنید ( تا فلفل ). گوشت بره را با قلمو آغشته به روغن چرب کنید و سپس میکس نمکی را که درست کردید را به آن بمالید. گوشت بره را در سینی مخصوص گریل که با کمی روغن چرب کرده اید قرار دهید. به مدت 10 دقیقه گریل کنید در طول پخت یک بار گوشت را برگردانید. قبل از برش دادن گوشت اجازه دهید 5 دقیقه بماند. گوشت بره را با برنج سرو کنید.
اطلاعات تغذیه ای:
موادی که در این دستور پخت گفته شد برای چهار وعده می باشد. هر وعده شامل دو برش گوشت بره و سه چهارم فنجان برنج می باشد.
اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است.
کالری: 294کالری از چربی در یک وعده: 35 درصدچربی در یک وعده: 11.3 گرمچربی اشباع در یک وعده: 4.5 گرمچربی غیر اشباع در یک وعده: 4.7 گرمچربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.5 گرمپروتئین در یک وعده: 24.1 گرمکربوهیدرات در یک وعده: 22.6 گرمفیبر در یک وعده: 1.9 گرمکلسترول در یک وعده: 68 میلی گرمآهن در یک وعده: 2.4 گرمسدیم در یک وعده: 618 میلی گرمکلسیم در یک وعده: 40 میلی گرم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

برنج پس از گندم یکی از پر تقاضاترین عنصر خانواده غلات است که در سفره‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهر‌های شمالی کشور  به دلیل رطوبت، بارندگی های فراوان و زمین‌های مساعدی برای کشت برنج دارند.

در این روز‌های بهاری کشاورزان روستای کیامحله از توابع شهرستان جویبار استان مازندران نیز اقدام به کاشت برنج به روش مکانیزه کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فرهاد ولی‌زاده - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها