Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشحوزه ادبیاتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل ازستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ همایون امیرزاده با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر گفت: نحوه حضور نامزدها و همچنين تبليغات انتخاباتي در نمايشگاه كتاب نيازمند، مجموعه‌اي از تمهيدات و شيوه‌نامه‌هايي است كه بر اساس آن از ظرفيت‌هاي متقابل انتخابات و نمايشگاه كتاب به درستي استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تشکیل کمیته انتخابات در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ستاد انتخابات وزارت كشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، نهادهای انتظامی و امنیتی، شوراي مشاوران وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، شخصیت‌های معتمد، حراست نمایشگاه و صنوف نشر در كميته انتخابات نمايندگي خواهند داشت که ناظر بر حسن اجرای این مصوبه شورای سیاست‌گذاری خواهد بود. در واقع این کمیته تمامی فعاليت‌هاي انتخاباتي مرتبط را رصد كرده و تمهيدات و تصميمات لازم را در اين خصوص اتخاذ خواهد كرد.
امیرزاده ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری اصول کلی تمهیدات انتخاباتی نمایشگاه عبارتند از:
1- فضاي كلي نمايشگاه كتاب ضمن اينكه نمي‌تواند از فضاي جامعه دور بوده و نسبت به انتخابات بي‌تفاوت باشد، اما تلاش شود تا فضاي فرهنگي و نشر كتاب تحت‌الشعاع فضاي سياسي قرار نگیرد.2- فضاي عمومي نمايشگاه باید به گونه‌اي مدیریت شود كه شائبه جانبداري از يك نامزد خاص را پيدا نكند.
3- مديريت تبليغات عمومي نمايشگاه در اختيار نهادها يا دستگاهايي كه شائبه جانبداري آنان در انتخابات محرز است، قرار نگیرد.
4- ملاحظات امنيتي و سياسي لازم در خصوص انتخابات مدنظر قرار گرفته و بر اين اساس تمهيدات و ساختارهاي لازم در سازمان نمايشگاه تدارك ديده شود.
سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران درباره تبلیغات در محیط نمایشگاه نیز گفت: در مصوبه شورای سیاست‌گذرای، تبليغات انتخاباتي در فضاهاي عمومي نمايشگاه با محتوای تشویق و ترغیب جامعه به مشاركت در انتخابات توسط ستاد نمايشگاه تاکید شده است. البته در فضاي عمومي نمايشگاه نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... به نفع يك نامزد خاص نخواهیم داشت.
وی افزود: نصب بنر، پارچه نوشته، پوستر و... توسط احزاب و تشكل‌هاي سياسي (حتي بدون ذكر نام نامزد انتخابات) در فضای عمومی نمایشگاه انجام نخواهد شد و از توزيع پوستر، بروشور و هرگونه اقلام تبليغاتي نامزدهاي انتخاب رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي نیز در فضاي نمايشگاه و داخل سالن‌ها و غرفه‌ها پرهیز می‌شود و بر این اساس تبليغات انتخاباتي داخل غرفه‌هاي نمايشگاه به منزله تخلف محسوب می‌شود.
امیرزاده درباره نحوه حضور کاندیداها در نمایشگاه نیز گفت: در مصوبه شواری سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این موضوع پرداخته شده و بر اساس آن حضور نامزدهاي انتخابات در نشست‌هاي كميته فعاليت‌هاي فرهنگي صورت نخواهد گرفت اما نامزدهاي انتخابات با اطلاع قبلي می‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند. همچنین به منظور حفظ نظم در امور نمايشگاه کتاب، انجام گفت‌وگو و مصاحبه با نامزدهای انتخابات در فضاهاي اختصاص يافته انجام می‌شود.
گفتنی است؛ سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۴۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود