Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:38:51 GMT

در دیدار لاریجانی با رئیس مجلس قرقیزستان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۵۳۸۱۹

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد تا به منظور شناخت زمینه های فعالیت تجاری، اتاق بازرگانی دو کشور با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند و دراین زمینه به تجار خود توصیه های لازم را بنمایند.

خانه ملت: علی لاریجانی امروز (دوشنبه) در دیدار با آقای چینی بای تور سونبکوف رئیس مجلس قرقیزستان، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور خوب و صادقانه است و هر دو کشوری مسلمان و ساختاری دموکراتیک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سفر رئیس جمهور قرقیزستان به ایران، 7 سند همکاری به امضاء رسید که در بین آن، سند همکاری طولانی مدت و همه جانبه از اهمیت خاصی برخوردار بود و ما در پارلمان ایران هرکمکی که بتواند به ارتقاء سطح روابط دو کشور کمک کند، انجام می دهیم.

لاریجانی با اشاره به زمینه های موجود برای فعالیت های دو جانبه، تصریح کرد: در ایران و قرقیزستان توانمندی ها و زمینه های مختلفی برای تبادلات دوجانبه وجود دارد اما باید مشکلات موجود را سازماندهی کرد و شرکت های بزرگ از دو طرف معرفی شوند تا بتوان گام های موثری در حوزه های اقتصادی برداشت.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به دو مانع گسترش همکاری های دوجانبه، گفت: عدم وجود همکاری های بانکی و نبود پرواز مستقیم میان دو کشور، از جمله مواردی است که ضرورت دارد از سوی هر دو کشور موردبررسی قرار گرفته و راه حلی برای آن در نظر گرفته شود.

وی همچنین همکاری بین ایران و قرقیزستان برای مبارزه با مواد مخدر و افزایش سطح همکاری های امنیتی را از دیگر موارد قابل بحث دانست.

لاریجانی با اشاره به لزوم فعال سازی پروژه اتصال ایران به چین از طریق قرقیزستان ، تاکید کرد: گسترش خطوط ریلی، جاده ای و هوایی قطعا راه های همکاری های تجاری را برای تجار و توریستها تسهیل کرده و آنان رغبت بیشتری برای انجام آن خواهند داشت.

ویزای ایرانیان در مدت سه روز آماده می شود

همچنین در این دیدار چینی بای تور سونبکوف، گفت: روابط سیاسی و دوستانه ای میان دو کشور حاکم است و اختلاف نظر اصولی میان ما وجود ندارد و باید همکاری 25 ساله میان دو کشور بالاخص همکاری های مشترک در سازمان های بین المللی را در اینجا تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این سالها راه پرفراز و نشیبی را طی کرده است تا به جایگاه کنونی دست یافته و این مایه مباهات است.

رئیس مجلس قرقیزستان با اشاره به شخصیتهای بزرگی که در ایران شکل گرفته اند اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ما شیفته عمرخیام، ابن سینا، حافظ، سعدی و دیگر شخصیت ها هستند و جامعه ما تحت تایر این افراد رشد کرده است.

وی با ابراز خشنودی از سفر رییس جمهور قرقیزستان به ایران، تصریح کرد: پس از این سفر سطح روابط میان دو کشور رشد خیلی خوبی داشت و ما آمادگی داریم تا در راستای عملی نمودن توافقات، از ساختارهای دولتی و غیر دولتی استفاده نماییم.

چینی بای تور سونبکوف با اشاره به تصمیات دولت قرقیزستان جهت تسهیل روابط دو کشور، اظهار داشت: ایرانیان از این پس می توانند به عنوان توریست و یا تاجر در مدت سه روز موفق به اخذ ویزا شده و به این کشور سفر نمایند و ما امیدواریم با اینگونه تصمیمات به گسترش روابط کمک کنیم.

وی درخصوص روابط بانکی میان دو کشور اظهار داشت: بانک های خصوصی در کشور ما برخی از فعالیتهایشان را آغاز کرده اند و مسئولین ما درخصوص سایر بانکها هم دستور مساعد جهت رفع موانع موجود داده اند.

سونبکوف با بیان اینکه ایران کشوری پیشرفته در زمینه کشاورزی، تکنولوژی و فناوری است، افزود: امیدواریم که سرمایه گذاران ایرانی رغبت بیشتری به فعالیت در قرقیزستان داشته باشند تا بتوانیم در زمینه های انرژی، دامداری و کشاورزی با یکدیگر همکاری نماییم.

رئیس مجلس قرقیزستان همچنین خبر از مذاکرات شرکت های هواپیمایی به منظور برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و قرقیزستان را داد.

وی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی دعوت نمود تا به قرقیزستان سفری داشته باشد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است