Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری،رئیس مجلس قرقیزستان چینی بای دورسون بکوف درحاشیه بازدید از شرکت تولید لبنی کاله آمل گفت: در سفر اخیر به ایران ودیدار با مقامات جمهوری اسلامی، سهولت کامل ومطمئن در صدورویزا ونیز افزایش خطوط پروازی میان دوکشور بررسی وتصمیم گیری شد.

وی افزود: از همه بازرگانان، سرمایه گذاران وگردشگران ایران می خواهیم که با فراهم شدن وسهولت در ویزا به این کشور آزادانه و بدون دغدغه دراین کشور حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس قرقیزستان گفت: راه اندازی خط های جدید پروازی میان تهران و مشهد با بیشکک به صورت منظم در طول هفته از موضوعات دیگری بوده که در کنار توسعه مناسبات دوجانبه با مقام های ایرانی برروی آن تاکید فراوان شده است.

چینی بای دورسون بکوف به اهداف سفر هیات پارلمانی این کشور به ایران اشاره کرد و افزود: دیدار با رییس مجلس که روز گذشته در تهران انجام شد و دیدار با رییس جمهور روحانی در روزآینده برای رایزنی وتبادل بیشتر همکاری ها هدف عمده سفرما بوده است.

وی گفت: دولت ومجلس قرقیزستان از تقویت، افزایش و توسعه همکاری ها در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی وسایر بخش ها با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

دورسون بکوف درخصوص سفر به مازندران نیز افزود: شرکت های تولیدی که درمازندران از جمله شرکت کاله آمل ، هم ردیف با شرکت های مطرح و به روز توسعه دنیا محسوب می شود وما با توجه به افزایش وتنوع محصولات این شرکت خواهان برقراری بیشتر همکاری این شرکت در قرقیزستان هستیم.

رییس مجلس قرقیزستان همچنین از تجار، بازرگانان وسرمایه گذاران مازندران نیز دعوت کرد که برای سرمایه گذاری و بالاترین حجم همکاری ها دراین کشور پیش قدم شوند وقرقیزستان نیز درمقابل معافیت هایی لازم را که به بهبود این همکاری ها کمک می کند، اعمال خواهد کرد.

وی به همراه شش نفر از نمایندگان مجلس این کشور و استاندارمازندران ومدیران استانی از بخش های مختلف تولید لبنیات شرکت کاله آمل بازدید کردند.

چینی بای دورسون بکوف رئیس پارلمان قرقیزستان روز یکشنبه در راس یک هیات حدود 20نفره پارلمانی واقتصادی به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی، به تهران سفر کرد.

در دسامبر سال 2016 حسن روحانی رئیس جمهور ایران همچنین از قرقیزستان بازدید کرده بود در چارچوب این سفر برنامه همکاری برای 10 سال به امضا رسید..

ایران و قرقیزستان در حوزه‌های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی، آموزشی و دیگر همکاری خوبی دارند.انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی