Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@20:46:03 GMT

دمنوش‌هاي مفيد براي خانه تکاني بدنتان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۰۹۴۴

خبرگزاري آريا - دمنوش‌هاي مفيد اسطخو‌دوس هندي به همراه به‌ليمو، گل محمدي و بهار‌نارنج از دمنوش‌هاي مناسب فصل بهار بوده که بسيار خوش عطر و نشاط‌آور است. يونس حيدري محقق و پژوهشگر طب سنتي در خصوص طبع فصل بهار بيان کرد: در طب سنتي فصل بهار داراي مزاج گرم و تر است به همين دليل اغلب افراد در […]
دمنوش‌هاي مفيد
اسطخو‌دوس هندي به همراه به‌ليمو، گل محمدي و بهار‌نارنج از دمنوش‌هاي مناسب فصل بهار بوده که بسيار خوش عطر و نشاط‌آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يونس حيدري محقق و پژوهشگر طب سنتي در خصوص طبع فصل بهار بيان کرد: در طب سنتي فصل بهار داراي مزاج گرم و تر است به همين دليل اغلب افراد در اين فصل دچار احساس کسالت، سستي و افزايش غلظت خون مي‌شوند.

وي اظهار داشت: يکي از شربت‌هاي مفيد در اين فصل، شربت سکنجبين (سرکه انگبين) است که افراد براي تهيه آن بايد يک قاشق چاي خوري سرکه خانگي را به همراه سه قاشق چايخوري عسل طبيعي و يک قاشق چايخوري عرق نعناع با هم ترکيب کنند.
حيدري ادامه داد: مصرف شربت سکنجبين همراه با کاهو سبب تقويت کبد، کاهش حرارت بدن و رقيق شدن خون مي‌شود و استفاده از اين شربت براي اشخاصي که دچار کبد چرب نيز هستند، بسيار مناسب است.
اين محقق و پژوهشگر طب سنتي عنوان کرد: دمنو‌ش اسطخودو‌س هندي ( لاوندر‌) به همراه به ليمو، گل محمدي و بهار نارنج خوش عطر و نشاط آور بوده و همچنين رفع کننده بوي بد عرق بدن نيز است.
حيدري توصيه کرد: از شربت‌هاي خانگي که نقش موثري در رفع غلظت خون، يبوست، کاهش حرارت بدن و افزايش شادي دارد مي‌توان به شربت تشکيل شده از مخلوط بارهنگ به همراه اسفرزه، زرشک سياه، تخمه شر‌بتي، ليمو ترش و عسل اشاره کرد که افراد براي تهيه اين شربت بايد ترکيبات ذکر شده را به مدت چند ساعت (از شب تا صبح) در يک پارچ آب غير فلزي خيس کنند و روزانه يک استکان از اين شربت را بنوشند.
وي افزود: بيشترين عرقي که در فصل بهار از زمان قديم تاکنون مصرف مي‌شود عرق بيد‌مشک است، گياه بيد‌مشک طبعي معتدل رو به سردي دارد. همچنين اين گياه تقويت کننده اعصاب است و سبب تعديل حرارت بدن مي شود.
وي عنوان کرد: افراد مي‌توانند يک سوم استکان عرق بيد‌مشک را شبها قبل از خواب ميل کنند. مصرف عرق بيد‌مشک در پيشگيري از غلظت خون، سستي، کسالت، کم تحرکي موثر است. همچنين اين عرق خاصيت آرامش بخشي دارد و مصرف آن براي افرادي که دچار مشکل خواب هستند توصيه مي‌شود.
اين محقق و پژوهشگر طب سنتي يادآور شد: افراد بايد در فصل بهار سبک‌ترين رژيم غذايي را داشته باشند و از استفاده از غذاهاي شور، انواع سس‌ها، غذاهاي چرب مانند کله‌پاچه، مواد غذايي حاوي کلسترول بالا مانند جگر و ته‌ديگ اجتناب کنند.
وي اضافه کرد: مصرف ماست محلي به همراه تخم کتان آسياب شده و آويشن در کنار وعده ناهار بسيار مناسب است و کمک بسزايي به تناسب اندام مي‌کند. ضمن اينکه اين ترکيب سبب کاهش حرارت بدن، تقويت معده و رفع مشکل يبوست نيز مي‌شود.
حيدري اظهار داشت: فصل بهار بهترين فصل براي پاکسازي بدن و سموم به شمار مي‌آيد که يکي از گياهان مفيد در اين زمينه گياهي به نام خار مريم است. افراد بايد اين گياه را به مدت 10 دقيقه دم کنند و روزانه 2 استکان (صبح و ظهر) از اين دمکرده‌ ميل کنند.
وي بيان کرد: امروزه قرص اين گياه به نام ليورگل‌ 70 يا 140 نيز در بازار موجود است که نقش موثري در کنترل علائم مبتلايان به کبد چرب دارد و براي پاکسازي کبد و کيسه صفرا مناسب است.
وي تاکيد کرد: از ديگر دمنوش‌هاي مناسب براي فصل بهار مي‌توان به دمنو‌ش ميوه فلوس اشاره کرد ولي توصيه مي‌شود افرادي که داراي مزاجي سرد هستند ميوه فلوس را در آب جوش حل کنند و آن را به همراه يک قاشق چايخوري عسل ميل کنند، اشخاص مي توانند روزانه دو استکان از اين دمنو‌ش به منظور پاکسازي روده و معده استفاده کنند.
اين محقق و پژوهشگر طب سنتي افزود: از ديگر شربت‌هاي مفيد فصل بهار، شربت گلاب به همراه زعفران و ليمو ترش است که نشاط آور بوده و سبب کنترل قند خون و تقويت معده نيز مي‌شود. همچنين شربت اوره نيز در پاکسازي کبد و بدن نقش موثري دارد و سبب کاهش حرارت بدن نيز مي‌شود.
حيدري توصيه کرد: عرق کاسني يکي از عرقي‌جات مناسب فصل بهار است که تقويت‌کننده کبد و ضد خارش بدن محسوب مي‌شود. عرق شاه‌تره نيز با وجود اينکه طبع گرمي دارد سبب تعديل حرارت بدن مي‌شود.
وي عنوان کرد: عرق بيد يا برگ چنار نيز کاهنده حرارت بدن و تقويت کننده کبد است و استفاده از آن براي اشخاصي که دچار غلظت خون هستند، توصيه مي‌شود. اشخاصي که دچار لاغري هستند نيز در فصل بهار بايد عرق يونجه مصرف کنند. اين عرق نشاط‌آور و چاق کننده بوده و سبب خونساز‌ي مي‌شود.
وي گفت: دمنو‌ش سنبل‌الطيب به همراه ليمو اماني و بهار نارنج نيز خاصيت آرامش بخشي دارد و مصرف آن در فصل بهار شبها قبل از خواب بسيار موثر است. افراد بايد توجه داشته باشند که در فصل بهار مصرف قند و شکر را به حداقل برسانند و شکر قهوه‌اي يا سرخ را جايگزين قند و شکر کنند.
وي با بيان اينکه شکر قهوه‌اي ارگانيک بوده و فاقد مواد نگهدارنده و مضر براي بدن است، يادآور شد: اشخاصي که دچار ديابت يا اضافه وزن هستند، نيز مي توانند براي شيرين کردن د‌منوش خود برگ گياه استو‌يا را به دمنو‌ش بيافز‌ايند که قند آن 200 برابر قند معمولي شيرين‌تر است و در عين شيرين بودن سبب کاهش قند و فشار خون مي‌شود و لاغر‌کننده است. افراد بايد توجه داشته باشند که دمنوش‌ها را حداکثر سه تا چهار ساعت پس از دم کردن مصرف کنند.
باشگاه خبرنگاران
اخبار مرتبط :
٩ دمنوش ساده ، مخصوص زمستان ( بهبود سرماخوردگي و افزايش انرژي )
دمنوش مفيد و پرخاصيت انار را چگونه تهيه کنيم؟
اين دمنوش ها براي سرماخوردگي مفيد هستند
دمنوش مفيد زنجبيل براي مقابله با بيماري در پاييز!
افسردگي خود را با اين دمنوش درمان کنيد / اين دمنوش براي کليه و معده هم مفيد است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 350 هزار تومان است.

ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزاری تقویت شد

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 700 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 745 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2338 دلار است.

ادامه سیر صعودی قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟

 

 در معاملات امروز (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 359 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 418 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 454 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 308 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 78 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 278 تومان است.

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 359  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 418

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 454

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 308

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 78

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 278

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  37  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

40  میلیون و 350 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

23  میلیون و 800 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

14  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 400 هزار

مثقال طلا

14 میلیون و 745 هزار

انس طلا(دلار)

2338

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رخ نمایی فصل بهار در طبیعت روستای چوبر + فیلم
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • قیمت طلا،سکه و دلار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب