Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:13:29 GMT

1439 کارآموز گچسارانی گواهی مهارت حرفه‌ای کسب کردند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۶۴۵۶۱

1439 کارآموز گچسارانی گواهی مهارت حرفه‌ای کسب کردند

علی رضا گرامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و 423 نفر در آزمون‌های مهارت‌های حرفه‌ای گچساران شرکت کردند.
وی اظهار داشت که در این مدت 503 کارگر ساختمانی این شهرستان گواهی مهارت فنی و حرفه دریافت کردند و برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران بیان کرد که دریافت گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزون بر افزایش امکان دستیابی به شغل، بستری برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کسب و کارهای کوچک نیز هست که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به صندوق امید و کارآفرینی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: 179 هزار و 197 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در سال 1395 در این شهرستان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه و سیار شهری در قالب 47 حرفه به متقاضیان ارائه شد.
گرامی گفت که 36 رشته در بخش صنعت،9 رشته در حوزه خدمات و 2 رشته در بخش‌های فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، نقاشی مداد رنگی کار، جوشکاری آرگون، برق خودرو، آرماتوربندی، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، تراشکاری و فرزکاری و جوشکاری تأسیسات از مهمترین رشته‌های این مرکز است.
گرامی برگزاری دوره‌های آموزشی چند ساعته در حوزه اجتماعی در قالب اعتیاد و مصرف مواد مخدر، آثار فضای مجازی بر بنیان خانواده، امدادرسانی و کمک‌های اولیه، آسیب شناسی فضای مجازی و آموزش اخلاق حرفه‌ای با شرکت حدود 300 نفر از کارگران و کارمندان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی فنی و حرفه‌ای گچساران ذکر کرد و گفت که این دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی نیروهای کار با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی در سال گذشته اجرا شده است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارای 20 هزار جوان جویای کار است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای