Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:32:02 GMT

افزایش 2،5 برابری جمعیت آهوان در محیط زیست سبزوار

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۰۳۷۵

افزایش 2،5 برابری جمعیت آهوان در محیط زیست سبزوار

حمید صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پاسگاههای محیط بانی و گشتهای مستمر محیط بانان، حفظ مرتع و پیشگیری از وقوع بیماری عوامل موثر افزایش جمعیت آهوان بوده اند.
وی ادامه داد: تقویت سازمانهای مردم نهاد مدافع محیط زیست و جوامع محلی و فرهنگ ‌سازی از سوی رسانه‌ها از دیگر عوامل موثر در حفظ و افزایش جمعیت این گونه جانوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: توسعه زیر ساختهای گردشگری و احیا قلعه تاریخی منطقه شیراحمد نیز می تواند این محدوده را به منطقه ای جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت تبدیل کند.
گونه های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب هستند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است
پناهگاه حیات وحش شیراحمد با 23 هزار هکتار وسعت در 15 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حسین آزادمنجیری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7500/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟