Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:41:41 GMT

۷۰ درصد از کاشانی‌ها از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۷۱۷۵۲

۷۰ درصد از کاشانی‌ها از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ۵۹ درصد از مردم کشور از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند گفت: ۷۰ درصد از کاشانی‌ها از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید علیرضا مروجی ظهر امروز در اجتماع ائمه جماعت کاشان و آران و بیدگل در حسینیه شهدای پاسدار سپاه کاشان ضمن اشاره به هفته سلامت در یکم الی هفتم اردیبهشت اظهار داشت: 50 درصد از سلامت مردم جامعه با سبک زندگی سالم محقق می‌شود و این مهم با زور محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید زندگی سالم داشته باشیم و خود مراقبتی یکی از راه‌های زندگی سالم است، افزود: 59 درصد از مردم کشور دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند و این عدد در کاشان به 70 درصد می‌رسد.

مروجی با بیان اینکه 27 درصد از مردم به فشار خون مبتلا هستندخاطرنشان کرد: حل این بیماری‌ها با رعایت نکات ساده امکان‌پذیر است در حالی که در آیات و روایات نیز به زندگی سالم اشاره شده است.

وی با بیان اینکه تغذیه 88 درصد از مردم ناسالم است، تصریح کرد: تغذیه سالم یکی از عوامل زندگی ناسالم است و به همین دلیل وزارت بهداشت با تایید طب سنتی ایرانی ترویج زندگی سالم را در نظر دارد اما برخی افراد سودجود به این حوزه ورود می‌کنند و وزارت بهداشت نیز به همین دلیل به این حوزه وارد شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه جمعیت صفر تا پنج سال در کاشان رو به افزایش است، ابراز داشت: بیش از 80 درصد از جمعیت کاشان پرونده الکترونیک سلامت خود را تشکیل دادند در حالی که برخی استانه‌ا مانند قم و بوشهر مردم آن منطقه 100 درصد پرونده‌های سلامت تشکیل داده‌اند.

مروجی ضمن اشاره به بیماری ایدز و شیوع آن میان زنان بیان کرد: در گذشته بیشترین عامل شیوع بیماری ایدز از طریق ایدز بوده اما امروز ایدز از طریق روابط جنسی ناسالم شایع می‌شود و به طبع آن ابتلای زنان به این بیماری نیز در سالیان گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تقوای سلامت را لازمه جامعه سالم دانست و تاکید کرد: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی به بالای 70 سال رسیده است و این مهم با مراقبت از سلامت و مراقبت از خود محقق می‌شود و در غیر این صورت تمامی دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت از بین می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری‌های قلب و عروق، کمر درد، سوانح و افسردگی را از جمله بیماری‌های شایع در کشور عنوان کرد و گفت: لازمه حل این بیماری‌ها خود مراقبتی و درمان به موقع با مراجعه به پزشک مربوطه محقق می‌شود.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم