Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@11:10:54 GMT

مردم تا کی باید خودروهای بی کیفیت سوار شوند؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۸۰۰۷۹

کارشناس اقتصادی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر صنایع گفت : تولید یک و نیم میلیون خودرو در سال صرفه اقتصادی ندارد و ما باید حداقل ۳ میلیون خودرو در سال تولید کنیم تا بتوانیم کیفیت خودروهایمان را بالا ببریم.

حسین گروسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت : در صورتیکه کشور ما به تولید سالانه سه میلیون خودرو برسد باز هم صرفه اقتصادی نخواهد داشت زیرا در دنیا ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود و ما در صورت تولید ۳ میلیون خودرو می توانیم ۳درصد از سهم بازار جهانی را از آن خود کنیم و این عدد بزرگی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: افزایش کمیت باعث افزایش کیفیت خودروهای داخل خواهد بود و تولید خودروی داخلی را به صرفه خواهد کرد. گروسی با تأکید بر این که مردم تا چه زمانی باید سوار خودروهای بی کیفیت شوند، افزود: خودروهای دهه ۷۰ باید از رده تولید خارج شوند .

این کارشناس اقتصادی همچنین تصریح کرد: باید مشارکت با شرکت‌های خارجی را افزایش داده و در کنار آن کیفیت خودرو و ظاهر آن را نیز تغییر دهیم و امیدوارم در آینده به تولید ۳ میلیون خودرو در سال برسیم.

حسین گروسی اظهار داشت: قطب سوم خودروسازی باید ایجاد شود تا با ایجاد رقابت بین خودروسازان، کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد : بهتر است در آینده خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی با مشارکت اروپایی ها در کشور ما ساخته شود تا شاهد آلودگی کمتر هوا نیز باشیم.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در قراردادهای خودرویی باید ۵۰ درصد از سهم تولید از آن ما و ۵۰ درصد دیگر برای سرمایه‌گذار خارجی باشد و همچنین یک سوم از محصول تولید شده باید صادر شود و زیرساخت‌ها به خصوص راه‌های ریلی را نیز توسعه دهیم تا بتوانیم صنعت خودروسازی شکوفایی را داشته باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران