Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،امروزه حمایت از کالای ایرانی مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت است، تولید و ترویج کالای ایرانی راهکاری مهم در دستیابی به رونق اقتصادی و رکنی اساسی در توسعه پایدارمحسوب شده و سبب استقلال کشور در عرصه بین المللی نیز می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام گذاری سال 96 به "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اولویت اصلی کشور را برای عموم مردم و دولت، اقتصاد درون زا و اشتغال قرار داده و یادآور شدند که جنگ واقعی همان جنگ اقتصادی است و تنها راه پیروزی بر دشمنان اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید محصولات تولید داخل بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای بوده که وی طی چند سال اخیر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی این موضوع و واردات کالاهایی که در کشور زمینه تولید دارند را یکی از مهم ترین مشکلات اقتصاد کشور بیان کرده و افزودندکه دولتمردان ما باید خرید کالاهای وارداتی را که مشابه آن در کشور تولید می شود بر خود حرام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل در رابطه با فرایند رشد اقتصادی گفت: خرید کالای ایرانی سبب کاهش خروج ارز از کشور و افزایش تولید داخلی می شود که به دنبال آن رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در زمینه تولید کالاهای مورد نیاز و مصرفی بادوام بیشتر شده و در نهایت گرایش به واردات پایین آمده و تعطیلی و ورشکستگی موسسات و شرکت های تولیدی داخلی کاهش می یابد که این امر نیز سبب پایین آمدن نرخ بیکاری در جامعه را به دنبال دارد.

ارژنگ عزیزی در خصوص برنامه های حوزه اقتصادی در سال 96 تصریح کرد: در سال جاری تلاش ما به بهره برداری رساندن 190 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری 5500 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 9800 نفر است.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت صادراتی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی با توجه به مزیت های طبیعی، نسبس و رقابتی این صنایع از دیگر برنامه ها در سال 96 می باشد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: در سال گذشته در زمینه های صنعت، کشاورزی و گردشگری به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم که امید است در سال 96 نیز با اجرای برنامه های ارایه شده در راستای تحقق شعار سال گام های بلندی برداریم.

مقوله مهم "اقتصاد مقاومتی" که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است زمانی تحقق می یابد که مردم به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق پیدا کنند.

رئیس کارگروه تحول اداری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استفاده از کالای تولید داخل منجر به رشد و پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور شده و معضل بیکاری را در جامعه کاهش خواهد داد.

کوثری با اشاره به کیفیت کالای ایرانی افزود: در بسیاری از موارد کالاهای ایرانی در سطح جهانی مطرح هستند و محصولات تولیدی اردبیل نیز در حد استاندارد جهانی است که در بسیاری از موارد علاوه بر تامین بازارهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.

وی تصریح کرد: اولین و مهم ترین گام برای افزایش رغبت مردم به خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی، ایجاد درک عمیق، فهم مشترک و حساسیت در مصرف است.

مشاور امور زنان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه نژادپرستی مصرف کننده نوعی احساس متعصبانه بوده که در آن مصرف کنندهنسبت به ملت و میهن خود این احساس را داشته و کالاهای تولید داخل را حمایت می‌کند، ادامه داد:این نوع افراد از خرید کالای خارجی اجتناب کرده و آن را هر چند با کیفیت بالا سطح پایین می دانند که در نهایت با نهادینه ساختن این احساس در جامعه می توان به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

کوثری تصریح کرد: به طور یقین مصرف کالای ایرانی باعث پویایی اقتصاد کشور، اشتغال زایی، شکوفایی تولید ملی، افزایش صادرات و جلوگیری از تعطیلی صنایع و کارخانه ها می شود.

وی افزود: تبلیغات کشورهای توسعه یافته از طریق رسانه های جمعی باعث می شود که در بسیاری از موارد کالاهای بی کیفیت خارجی را به تولیدات مشابه داخلی ترجیح دهیم.

رئیس کارگروه تحول اداری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: تقلید و چشم و هم چشمی که رقابتی مخرب است مردم را بیشتر به سمت امور مادی و تجمل گرایی هدایت کرده و باعث مصرف زدگی شده که این امر مانع از خودکفایی کشور می شود.

کوثری تصریح کرد: امروزه تهاجمی ناملموس با کشش مردم به سمت فخر فروشی و اصطلاح باکلاس بودن افراد را به خرید کالاهای خارجی ترغیب می کند که این مسئله سبب تضعیف اقتصاد کشور و قوی شدن کشورهای استعماری می گردد.

متاسفانه ما در سال های اخیر به جامعه ای مصرف‌گرا تبدیل شده ایم و در مصرف زودگذرمان به جای توجه به منافع ملی به منفعت شخصی و کوتاه مدت و آنی خودمان توجه می کنیم.

امیر یوسفی از تولیدکنندگان لباس استان اردبیل درباره استقبال مردم از اجناس تولیدی خود برای ما می گوید: لباس های تولیدی من با طرح هایی که طراحان داخلی ارائه می دهند تولید که این لباس ها در چندین مغازه مختلف در اردبیل و برخی شهرستان ها عرضه می شود.

این مغازه دار باسابقه استان افزود: من 10 سال است که به کار تولید لباس مشغول هستم در سال های اول کارم استقبال خوبی از طرف مردم شاهد نبودم اما در طی چند سال اخیر به لطف حمایت های مردم تولید و فروش خوبی دارم که در همین راستا کیفیت تولیدات و اجناس نیز بسیار حائز اهمیت بوده است.

حسین شکری از شهروندان استان اردبیل درباره معیار انتخاب لباسش به ما می گوید: من در انتخاب اجناس مختلف بخصوص لباس فاکتورهایی مانند کیفیت و مدل لباس را مدنظر قرار می دهم و لباسی را انتخاب می کنم که در شان یک شخص ایرانی اسلامی باشد.

این شهروند 35 ساله با بیان اینکه تولید داخلی اجناس کشور یکی از مهم ترین مسئله ای است که به آن توجه می کنم، افزود: متاسفانه فروشندگان ما به گونه ای اجناس خارجی را تعریف و جنس ایران را تخریب می کنند که مردم ناخودآگاه به سمت خرید جنس خارجی ترغیب می شوند.

وی اظهار کرد: هر کسی در جامعه موظف است به اندازه ظرفیت و توان خود در جهت پیشرفت کشور قدم بردارد که امروزه حمایت از تولید داخل امری است بسیار مهم که مردم باید به این مسئله بیش از پیش توجه کنند.

نقش موثر بانوان در انتخاب کالای ایرانی

امروزه خرید کالای خارجی همانند غده های سرطانی و گردش خون ناسالم در جامعه نفوذ کرده است که بانوان می توانند همانند پزشکانی حاذق این غده ها را از جا برکنده و گردش خون را در جامعه به روال عادی برگردانند.

مشاور امور زنان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بانوان می توانند به عنوان مدیران منابع انسانی با تربیت فرزندانی کاربلد که به تلاش و کار به عنوان یک ارزش توجه می کنند و همچنین به عنوان مدیران اقتصادی خانواده با کنترل مصرف در سبدهای خرید بالاخص پوشاک، مواد غذایی و لوازم خانگی تولید داخل در جهت حمایت از محصولات داخلی و رشد اقتصاد کشور گامی مهم بردارند.

کوثری با بیان اینکه اقتصاد سالم نیازمند فرهنگ معقول است، تصریح کرد: در ایجاد فرهنگ معقول نقش بی بدیل زنان انکارناپذیر است چرا که فرهنگ از خانواده و از فرزندانی شکل می گیرد که مدیر آن ها بانوی خانواده است.

وی افزود: بانوان می توانند با تربیت صحیح، خانواده را قناعت گر و تولید کننده به بار بیاورند و نیازهای کاذب که منجر به پرهزینه شدن زندگی می شود را از کانون خانواده ها حذف کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور 10 استان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074929 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»