Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک فعال اصلاح‌طلب با تأکيد بر اينکه ما به دنبال ردّ صلاحيت رقيب نيستيم اظهار کرده است اما بهتر بود «محمدباقر قاليباف» ردّ صلاحيت مي‌شد!

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزديک شدن به روزهاي داغ انتخابات، 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.
***
قاليباف به دليل پاکدستي و نجات جان مردم بايد ردّ صلاحيت مي‌شد!
عبد ا... ناصري از فعالان اصلاح طلب و عضو شورايعالي اصلاح طلبان اخيراً در اظهاراتي به روزنامه آرمان امروز گفته است:

«به نظر من عملکرد شوراي محترم نگهبان در مساله عدم تاييد صلاحيت در چنين مواردي (ردّ صلاحيت احمدي نژاد و بقايي) قابل دفاع است. اين در حالي است که اصلاح‌طلبان در هيچ ‌مقطع زماني به دنبال عدم تاييد صلاحيت رقباي خود نبوده‌اند و همواره تلاش کرده‌اند در يک رقابت برابر با رقيب سنتي خود رقابت کنند. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد درباره تاييد صلاحيت آقاي قاليباف به دليل وجود برخي پرونده‌هاي پرسروصدا مانند املاک نجومي و حتي حادثه پلاسکو مي‌شد تامل و درنگ بيشتري کرد»[1]
*اصلاح طلبان طي هفته هاي اخير دائما و همانطور که در صحبت هاي ناصري هم آشکار است؛ عنوان کردند که از ردّ صلاحيت هيچ رقيبي استقبال نمي کنند و حتي معتقدند که با وجود انتقادات فراوان اما بايستي زمينه هاي حضور احمدي نژاد نيز در انتخابات فراهم شود.
با اين حال ولي گويا اين ژست دموکراتيک به هيچ وجه شامل «محمدباقر قاليباف» نمي شود و او حتي با اينکه در ماجراي دروغ املاک نجومي، هيچ فساد سازمان يافته اي اثبات نشد و با اينکه در فاجعه پلاسکو هيچ شهروندي آسيب نديد اما باز هم به زعم اصلاح‌طلبان صلاحيت حضور در انتخابات را ندارد!
از سوي ديگر، عبدا... ناصري در حالي مدعيست که قاليباف به دليل دو جنجالي که اصلاح طلبان پديد آورده اند بايستي ردّ صلاحيت مي شد که مشخص نيست موضع اين چهره اصلاح طلب که گفته است حجاريان را معلم سياسي خود مي داند نسبت به حادثه انفجار در قطار سمنان، فساد 12 هزار ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان، شکست برجام، انکار وعده 100 روزه از سوي رئيس جمهور روحاني و حقوق هاي نجومي که تماما توسط دولت يازدهم و چهره هاي اصلاح طلب رقم خورده اند چيست و آيا اين موارد دلايل بهتري براي ردّ صلاحيت برخي چهره هاي کنوني حاضر در انتخابات نبودند؟!
***
استندآپ کمدي انصاري براي انکار حقوق‎هاي نجومي و توهين به مردم
مجيد انصاري، معاون حقوقي رئيس جمهور روحاني به تازگي طي اظهاراتي در جلسه شوراي اداري مازندران خطاب به مديران حاضر گفته است: نکند از سر سيري و دل زدگي مشکلات مردم را بيشتر کنيد، صد البته مديران دولت تدبير و اميد قدر اين نعمت را مي دانند!
به گزارش ايرنا، او همچنين درباره مردم اظهار کرده است: مردم هوشمند و داوراني بصير با انصاف هستند و سخنان نامزدها در سفرهاي استاني و برنامه‌هاي صدا و سيما و رسانه‌ها را به درستي تحليل مي کنند.[2]
*مشخص نيست آقاي انصاري هنگاميکه برخي مديران دولت يازدهم با تبختر و تفرعني مثال زدني به «نان خوب خوردن»، «شيشليک خوردن» و «حقوق هاي نجومي» فکر مي کردند دقيقا در کجاي اين ماجرا قرار داشته و به چه مي انديشيده است؟!
نان خوب خوردني که خطاب به رئيس جمهور روحاني و رسما عنوان شد اما با سکوت ستاد دولت همراه بود، شيشليک خوردني که فرماندار ورامين آنرا عنوان کرد و کسي هم از دولت آنطور که بايد معترض او نشد و حقوق‌هاي نجومي هم که به قصه رسوايي دولت يازدهم تبديل شده است...
البته بايستي به آقاي انصاري متذکر شد که توصيه هاي اخلاقي ايشان به مديران مازندراني مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب است و مردم آنچه را که بايد از دولت يازدهم فهميده اند و قضاوت خود را نيز در انتخابات نشان خواهند داد...
اشاره هاي آقاي انصاري به هوش و بصيرت و انصاف مردم ايران نيز بيشتر به يک استندآب کمدي و نمايش روحوضي از جانب کساني شبيه است که هنگاميکه مشاور رئيس جمهور، مردم و راننده تاکسي ها را کم دان و بيگانه با سياست عنوان مي کرد و آن هنگام که اصلاح طلبان سيلي از انواع توهين ها و جسارت ها را به مردم قهرمان ايران و نيروهاي انقلابي نسبت مي دادند؛ ساکت بودند و به زعم خود به کارهاي مهمتري اشتغال داشتند!
گفتنيست در کنار سخنان متناقض انصاري، به تازگي نيز اظهاراتي از سوي اسحاق جهانگيري که بعنوان کانديداي پوششي و مکمّل رئيس جمهور روحاني در انتخابات شرکت کرده، شنيده شده است مبني بر اينکه قصد دارم رئيس جمهور بشوم، هيچگاه انصراف نمي دهم و شعار دولتم را نيز بزودي اعلام خواهم کرد.
تحليلگران معتقدند اظهارات جهانگيري نيز به يک نمايش طنز شبيه بوده است.
***
رئيسي و قاليباف مردم را گمراه مي‌کنند، من و روحاني خوبيم!

عباس آخوندي، وزير راه دولت يازدهم طي يادداشتي در سرمقاله پنجشنبه روزنامه شرق در اشاره به انتخابات پيش رو و فعاليت نامزدها نوشته است:

«آيا دادن وعده‌هاي بي‌پشتوانه به مردم مبني بر افزايش ميزان يارانه‌ها يا دادن کارانه بدون انجام کار جز گمراه‌کردن مردم است؟ فارغ از اينکه اين‌گونه سياست‌ها برباددهنده روحيه کار و تلاش در کشور و به ‌خاک سياه‌ نشاندن مردم است و باز فارغ از اينکه اين‌گونه وعده‌ها خلاف قانون است و امکان اجرا ندارند و از سوي رؤساي قواي مقننه و قضائيه به آنها عکس‌العمل نشان داده شد، آنان به‌خوبي مي‌دانند که چنين ظرفيتي در بودجه کشور وجود ندارد و اين وعده آنان غيرعملي است. آيا اين‌گونه اظهارات، جز اظهارات گمراه‌کننده است؟»[3]
*آقاي آخوندي که از چند ماه قبل تلاش کرده است آتشي عظيم را عليه شهردار تهران برپا کند، در حالي مدعي شناخت جريانات فريبگر مردم شده است که اولاً وعده هايي نظير ايجاد چند ميليون شغل، حل مشکلات در 100 روز، لغو بالمرّه تحريم ها، ارزاني و غيره را رئيس جمهور روحاني بود که 4 سال قبل به مردم داد و حالا يا منکر آنهاست و يا در آنها شکست خورده است.
و ثانيا آقاي رئيسي و قاليباف نيز راهکارهاي تحقق وعده هاي خود را بيان کرده اند و ايضاً کارنامه مشخصي هم در برخورد با فساد و تحقق وعده هاي خود در عرصه مديريت جهادي دارند.
في الجمله اينکه رطب خورده منع رطب نمي کند و آقاي آخوندي که در پرونده ايرباس ها، در پرونده حادثه قطار سمنان، در ماجراي ساخت آزادراه تهران_شمال، در قضيه توهين به يک خبرنگار خانم و چند مورد ديگر هيچگاه توضيح مدلل و رسمي به مردم نداد و حتي گفته مي شود که در مراسم تشييع درگذشتگان حادثه قطار سمنان نيز بطور يواشکي حضور يافته است، بهتر بود که درباره چيزي به جز فريبکاري يادداشت مي‌نوشت...
***
1_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/183881
2_http://www.irna.ir/fa/News/82507473/
3_http://sharghdaily.ir/News/119869

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۸۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، یکی از پرتکرارترین شعار ابراهیم رئیسی و یاران او که امروز در دولت سیزدهم حضور دارند، حل مشکلات بورس بود. چنانچه امیرحسین قاضی‌زاده، کاندیدای پوششی رئیسی گفته بود: « مشکل بورس را سه روزه می‌شود حل کرد و این موضوع دستور حکومتی و دستور رئیس‌جمهور را می‌خواهد.»

ابراهیم رئیسی هم در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، با حضور در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران، تاکید کرده بود که؛ «همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.»

با این با گذشت بیش از دو سال و چندماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، نه تنها مشکلات بورس حل نشد که وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر شده و بالا رفتن قیمت دلار و سکه مردم را نگران کرده است. در همین راستا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902227

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟