Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:42:47 GMT

بازار نفت در حال حرکت به سمت توازن مجدد است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۰۷۳۱

بازار نفت در حال حرکت به سمت توازن مجدد است

مدیر شرکت سعودی آرامکو با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری امنیت انرژی جهان را تهدید می کند گفت، بازار نفت به کمک توافق کاهش تولید بین اوپک و دیگر تولید کنندگان، در حال حرکت به سمت برقراری توازن بین عرضه و تقاضاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولید کنندگان توافق کرده اند که در نیمه نخست امسال تولید نفت خود را به میزان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، اما تداوم ذخایر بالای نفتی جهان موجب کاهش قیمت ها شده است.

اوپک قرار است روز 25 می مجددا تشکیل جلسه دهد و انتظار می رود در این نشست توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2017 تمدید نماید.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو در کنفرانسی در پاریس گفت: «بازار در حال حرکت به سمت توازن مجدد است... من وضعیت بازار نفت را رو به بهبود ارزیابی می کند و انتظار دارم این روند بهبودی ادامه داشته باشد.»

«این بازگشت اعتماد ناشی از بهبود عوامل بنیادین در بازار است و توافق کاهش تولیدی که سال گذشته به دست آمد به این رند سرعت بخشیده است.»

وی افزود، به رغم آشفتگی کوتاه مدت در بازار، ما شاهد «کاهش سریع نفت ذخیره شده بر روی دریا در سه ماهه نخست امسال بوده ایم.»

ناصر افزود، به رغم آشفتگی در قیمت ها در کوتاه مدت، صنعت نفت نیاز به ادامه سرمایه گذاری در پروژه های بلند مدت دارد.

وی گفت: «بر اساس برآوردهای انجام شده، ظرفیت تولید نفت جهان باید در طی 5 سال آینده 30 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.»

«بنابراین هرچند که وضعیت بازار در کوتاه مدت حکایت از مازاد عرضه دارد، اما عرضه مورد نیاز در سال های پیش رو به میزان قابل توجهی کم است، زیرا سرمایه گذاری های گسترده و بلندمدتی در منابع اثبات شده و قابل اتکای انرژی صورت نگرفته است.»

وی افزود، عدم سرمایه گذاری، امنیت انرژی جهانی را تهدید می کند.

انتهای پیام//118

R1012128/P1012122/S7,85,80/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو