Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@23:10:36 GMT

دبیرکل اوپک: بازار نفت در مسیر توازن پیش می رود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۱۱۸۶

دبیرکل اوپک: بازار نفت در مسیر توازن پیش می رود

به گزارش ایسکانیوز، «محمد بارکیندو» در هیجدهمین اجلاس جهانی نفت در پاریس گفت:‌ با وجود آن که بازار به سوی تعادل پیش می رود، اما آنچه اهمیت دارد آن است که نباید از اهداف خود دور شویم.
دبیرکل اوپک در ادامه افزود: ما می خواهیم که مخازن نفتی جهان به میانگین پنج سال گذشته نزدیک شود و سرمایه گذاری های بلند مدت باردیگر به بخش نفت بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق هم گفت که کاهش تولید نفت منجر به توازن بازار خواهد شد که در مدت زمان زیادی تحقق آن به طول انجامیده است.
لعیبی در این باره گفت که بغداد با تصمیم اوپک در نشست ماه آینده (25 می) در وین همراه خواهد بود.
از سوی دیگر، وزیر نفت آنگولا نیز در این باره اظهارکرد: پیش بینی ها حاکی از آن است که کاهش تولید نفت خام اوپک پس از ماه می نیز تمدید شود.
امین ناصر مدیرعامل شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز در این رابطه گفت: بازار نفت به سوی توازن پیش می رود و انتظار داریم که قیمت ها روند صعودی را بار دیگر تجربه کند و پیش بینی ما آن است که این روند بازهم بهبود یابد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک قرار است چهارم خردادماه پیش رو(25 می 2017) بررسی در مورد تمدید کاهش تولید نفت خام اوپک در شش ماهه دوم سال جاری میلادی را بررسی کنند.
بارکیندو روز چهارشنبه (ششم اردیبهشت) نیز گفته بود: سطح پایبندی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک به توافق کاهش تولید نفت در ماه فوریه به ٩٤ درصد رسید که هشت درصد نسبت به ماه ژانویه بیشتر بوده است.
به گفته بارکیندو، انتظار می رود سطح پایبندی ها به این توافق در ماه مارس افزایش بیشتری یابد.
اوپک در نشست رسمی دهم آذر در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود کاست، توافقی که از ابتدای سال 2017 میلادی (دوازدهم دی) آغاز شد و 6 ماه ادامه دارد.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه گذشته، تولیدکنندگان نفت غیراوپک را نیز با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو