Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:12:39 GMT

بیش از ۱۰۰ هزار شغل سال ۹۶ در استان لرستان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۱۸۰۶

بیش از ۱۰۰ هزار شغل سال ۹۶ در استان لرستان ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: سند سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال استان تهیه می‌شود که بالغ‌بر ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد علی آشتاب ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: کارگران به‌عنوان نقش‌آفرینان و سربازان جبهه اقتصادی در تلاش و تکاپو هستند و فعالیت اقتصادی در حوزه‌های مختلف مرهون تلاش‌های کارگران و سرمایه‌گذاری یک کارفرما و ایجاد شرایط توسط دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه باید مصرف کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهیم افزود: اگر به دنبال اشتغال و حل مشکل اقتصادی هستیم باید توجه به تولید داخلی و مصرف تولیدات داخلی داشته باشیم چراکه یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مصرف کالاهای داخلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: دولت باید شرایط ایجاد اشتغال را تسهیل، زیرساخت‌ها فراهم کند که در این زمینه همه قوا مسئول هستند تا فضای کسب‌وکار را بهبود بخشند و در بحث کالای قاچاق که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت کار و رفاه اجتماعی تنظیم رابطه بین کارگر و کارفرما است تا از حقوق نیروی کار صیانت شود بیان کرد: در سال 95 دفاتر مشاوره در ادارات شهرستان‌ها راه‌اندازی شد و در بحث رسیدگی به درخواست‌های کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف بالغ‌بر هفت هزار دادخواست تشکیل شد که تلاش در راستای حل اختلافات به شکل تعاملی شد که تاکنون حدود 50 درصد از پرونده‌ها به شکل سازشی حل‌وفصل شده است.

آشتاب تصریح کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به‌عنوان بازوان مشورتی کارگر، کارفرما و گروه‌های اقتصادی همواره موردتوجه بوده است؛ آموزش و به‌روز کردن اطلاعات کارگران و کارفرمایان را در دستور کار داریم و بالغ‌بر هزار و 460 نفر ساعت آموزش را در سال 95 داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری به 313 تشکل افزایش‌یافته است و هر چه بتوانیم کار جمعی را در بین گروه‌های کاری توسعه دهیم به فضای کسب‌وکار کمک می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بابیان اینکه اگر به دنبال تولید جدی و رقابتی هستیم باید نیروی کار سالم و متعهد داشته باشیم گفت: آموزش به‌عنوان رکن اصلی موردتوجه است و حمایت از واحدهای مشکل‌دار مورد نظر قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: در بحث کارخانجات نساجی بروجرد حدود 500 نفر در سال 95 مورد حمایت قرار دادیم که در حال حاضر کار نوسازی خطوط تولید انجام و حدود 200 نفر بازگشت به کارشده و مابقی نیز به‌ مرور زمان به چرخه تولید بازمی‌گردند.

آشتاب افزود: در سال 95 با حمایت مدیریت ارشد استان و مجموعه مدیران، بالغ‌بر 172 جلسه ستاد تسهیل تشکیل شد و بیش از 700 مصوبه داشت که بیش از 60 درصد مصوبات اجرا و مابقی در حال اجراشدن هستند.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال 95 سند اشتغال تهیه شد که در این سند وظایف دستگاه‌های اجرایی لحاظ شد و در جلسات مختلف کارگروه اشتغال به تحقق این سند تأکید شد؛ با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها که بالغ‌بر چهار هزار و136 میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها بود که به تثبیت کار کمک کرد و بالغ‌بر 25 هزار فرصت شغلی در بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید بالغ‌بر 113 هزار نفر بیکار در استان وجود داشت که با توجه به تلاش‌های انجام‌شده و احیا ظرفیت‌های راکد میزان بیکاری کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز با جمعیت جویای کار قابل‌توجهی مواجه هستیم تصریح کرد: امسال نیز برنامه سند سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال در دستور کار است و تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه این سند رونمایی می‌شود، بالغ‌بر شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و بیش از 100 هزار شغل ایجاد می‌شود که بخشی از جمعیت جویای کار را پوشش می‌دهد.

آشتاب خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال چون از تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه جدی دولت است تلاش می‌شود تا بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی رشد قابل‌توجهی را در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

وی در راستای احیا ظرفیت‌های راکد استان گفت: در سال 95 بالغ‌بر 140 تعاونی تشکیل‌شده که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند؛ کل خدماتی که در سال گذشته توسط تامین اجتماعی استان به جامعه کارگری ارائه‌شده بالغ‌بر هزار و 100 میلیارد تومان و در بخش درمانی بیش از 135 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار داشت: طرح مطالعاتی انجام‌شده تا با بهره‌گیری از متخصصان این حوزه در یک برنامه پنج‌ساله 25 درصد آسیب‌های اجتماعی را در کارگاه‌ها کاهش دهیم.

وی در راستای احیای ظرفیت‌های راکد استان افزود: کارخانه ماشین‌سازی استان با پیگیری‌های انجام‌شده واگذار می‌شود تا فعالیت مجدد خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان