Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:53:44 GMT

فعالیت 13 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در گلپایگان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۲۲۲۲

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: در سال ۹۵ تعداد بیماران مبتلا به تب مالت ۴۵ مورد بود که نسبت به سال 94، 50 درصد کاهش داشته است.  

به گزارش خبرنگار ایسنا، ناصر رستمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت کارشناسان بهداشت و روان از اواخر خرداد سال ۹۵ آغاز شد، اظهار کرد: سه عامل قلبی عروقی، سرطان ها و حوادث از عوامل مهم در مرگ و میر در کشور هستند، همچنین در دو ماه پایانی سال گذشته 82 مورد بیمار دیابتی جدید، در سال جاری 64 نفر را شناسایی کردیم و در مجموع 146 نفر مبتلا به بیماری دیابت در شهرستان شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص بیماری کلسترول گفت: یک هزار و 832 نفر که به کلسترول بالا مبتلا هستند شناسایی شده اند، هم چنین بر روی هزار و 623 زن معاینه سرطان پستان انجام شده که منجر به یک مورد تشخیص زودهنگام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان تب مالت را یک بیماری بومی دانست و افزود: در سال ۹۵ تعداد بیماران مبتلا به تب مالت ۴۵ مورد بود که نسبت به سال 94 ، 50درصد کاهش داشته است.

رستمی در رابطه با پروژه های عمرانی بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: انتهای سال 93، 19 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت را با حدود 8 هزار و 800 متر مربع تعریف کردیم که تاکنون توانسته‌ایم اکثر این پروژه ها را مورد بهره برداری قرار دهیم و مابقی آن نیز با کمک خیرین و بودجه های دولتی در دست اقدام هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان اضافه کرد: بخش های جراحی زنان، NICU، پایگاه بهداشتی فیلاخص، استریلازیسیون مرکزی و پروژه پست برق بخشی از پروژه های در دست اقدام است. در شهرستان 13 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی وجود دارد که ۸ پایگاه به طور مستقل و ۵ تا غیرمستقل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند