Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:50:09 GMT

انتخابات مظهر اقتدار ملت و مردم سالاری دینی است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۲۶۵۶

انتخابات مظهر اقتدار ملت و مردم سالاری دینی است

امام‌ جمعه قم گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملت و مردم سالاری دینی است و حضور حداکثری مردم اصلی مهمی در انتخابات می باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی قدس عنوان کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملت و مردم سالاری دینی است و حضور حداکثری مردم اصلی مهمی در انتخابات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم افزود: همه ملت ایران باید در انتخابات و انتخاب سرنوشت خود حضور یابند و نباید کسی از این مساله مهم غفلت ورزد همچنین در انتخابات باید اخلاق مورد توجه قرار بگیرد.

وی در مورد شاخصه‌های انتخابات تصریح کرد: استفاده از مقدسات در تبلیغات انتخابات درست نیست همان طور که نباید در تبلیغات به ساحت مقدسات نیز توهین کرد.

آیت الله اعرافی در خصوص حادثه تروریستی چند روز گذشته در شرق کشور نیز بیان کرد: امنیت مرزها مساله مهمی است و باید در این زمینه تلاش جدی داشت ضمن اینکه مسئولان دولت پاکستان نیز این مساله تروریستی را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: افرادی که در صدد نا امن کردن مرزها هستند باید بدانند که ملت مقتدر و شجاع ایران با تکیه بر مواضع انقلابی خود در قبال این اقدامات سکوت نمی کنند

امام جمعه قم با اشاره به برخی از رویدادهای هفته خاطرنشان کرد: 12 اردیبهشت روز بزرگداشت معلم و قشری تلاش گر است که در جامعه جایگاه رفیعی دارند.

وی تصریح کرد: معلمان دارای رسالت های مهمی هستند و باید وظایف خود را به خوبی بشناسند جامعه باید قدردان چنین جایگاهی باشند و مسئولان نیز باید جایگاه معلمان را ارتقاء بدهند و به معیشت آن ها توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: انتظار می رود سند تحول آموزش و پرورش نیز مورد اهتمام قرار بگیرد و نگاهمان در تحقق این سند نباید غیر بومی و دور از فضای اسلامی باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به روز کارگر بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی با تلاش کارگران به فعالیت خود ادامه می دهند در جامعه باید به تولید و اشتغال اهتمام شود و کارگران نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی با گرامیداشت نیمه شعبان گفت: یکی از مسائل مهم، مقوله مهدویت است که ریشه در تاریخ اسلام و ادیان الهی دارد اما گاهی شاهد انحراف در مساله مهدویت به اشکال مختلف می باشیم.

امام جمعه قم افزود: مهدویت گاهی دستخوش کج فهمی و کج روی و انحراف شده است و باید نسل جوان مراقب باشند تا در جریان این انحرافات قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود طلاب و دانشجویان با نگاه علمی این مساله را مورد مطالعه قرار دهند و در راستای ترویج معارف الهی گام بردارند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: گاهی تفسیرهای غلطی از مهدویت می شود و آن را با غفلت و بی تفاوتی توام می کنند که جامعه باید نسبت به این مسائل شناخت پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی

متن پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خبر شهادت مظلومانه مرزبان وظیفه «فرزین بلیان» مدافع و حافظ امنیت و مرزهای ایران اسلامی، در حین انجام وظیفه در حفاظت از مرزهای کشور در شهرستان بانه کردستان، موجب تألم و اندوه فراوان شد.
بی شک برکت، عزت، نظم، امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست. آنانکه روایتگر حدیث ایثار، رشادت، بصیرت و وفاداری برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.
اینجانبان ضمن آرزوی رحمت و رضوان الهی برای شهید"فرزین بلیان" و دعا برای سلامتی همرزمان مجروح ایشان در این حادثه، شهادت این فرزند رشید استان کرمانشاه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم، بازماندگان و مردم شریف و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفته و امیدواریم دستگاه های مسئول، با اقتدار و قاطعیت این حادثه را بررسی و عامل یا عاملان آن را شناسایی و به دست قانون بسپارند.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1229365 برچسب‌ها کرمانشاه ایثار وشهادت مرزبانی پیام تسلیت

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • جدول بیشترین قهرمانی لالیگا / اقتدار رئال مادرید با جام شماره 36
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود