Web Analytics Made Easy - Statcounter


حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنج‌شنبه در دیدار اساتید، قاریان و حافظان برگزیده سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۸۳ کشور جهان، هویت اسلامی را مانع از دخالت و سلطه دشمنان خواندند و با اشاره به هدف جبهه کفر برای نابود کردن این هویت ایمانی خاطرنشان کردند: معارف قرآنی نجات‌بخش و سازنده زندگی مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامی است و باید به گفتمان رایج و روشن در جوامع اسلامی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تلاش برای ترویج و فهم قرآن را از بزرگ‌ترین حسنات دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه یافتن حرکت قرآنی در کشور، افزودند: متأسفانه ما ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی از قرآن دور افتاده‌ایم و با مفاهیم واقعی آن ناآشنا هستیم.
ایشان، «کفر به طاغوت و ایمان به خدا» را نمونه‌ای از مفاهیم مهم و هویت‌ساز قرآنی خواندند و خاطرنشان کردند: تأکید بر «هویت ایمانی» به معنای جنگیدن یا عدم ارتباط و تبادل نیست، بلکه به معنای مرزبندی و استقلال است تا هویت ایمانی بتواند خود را در مقابل «هویت طاغوت و کفر»، حفظ کند و به پیشرفت خود ادامه دهد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، گرفتاریِ امروز امت اسلامی را «سلطه فرهنگ، اقتصاد و سیاست غرب» خواندند و افزودند: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی، «هویت اسلامی» ندارند و اگرچه مردم عامل به نماز و روزه هستند اما به دلیل فقدان هویت جمعی و اسلامی، دشمنان قادر به دخالت در فرهنگ، باورها، اقتصاد، سیاست و روابط اجتماعی آنها هستند و در میان مسلمانان، جنگ و تنافر ایجاد می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، فهم و عمل به اصل قرآنیِ «ایمان به خدا و کفر به طاغوت» را تحول‌ساز و موجب عزت امت اسلامی دانستند و افزودند: امروز دنیای کفر به‌دنبال نابود کردن هویت اسلامی در هر نقطه از دنیاست.
ایشان، دور بودن از قرآن را موجب سوء‌استفاده دشمنان و تزریق بی‌ایمانی، وابستگی و لاابالی‌‌گری دانستند و گفتند: وضع امروز دولت‌ها و کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا و صهیونیسم و غارتگران، ناشی از دوری از قرآن است و اگر به قرآن و هویت اسلامی نزدیک شویم، همه این مشکلات رفع خواهد شد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نقش هنرمندان، شاعران و نویسندگان را در ترویج مفاهیم قرآنی برجسته خواندند و خاطرنشان کردند: تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی در میان مردم، با همت اهل دل و اهل دین، کاری شدنی و در دسترس است.
ایشان با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در دوران طاغوت و رونق یافتن جلسات و معارف قرآنی در ایران به برکت انقلاب اسلامی، افزودند: امروز ما مفتخریم که مردم و جوانان ما علاقه‌مند و آشنای با قرآن هستند و در هر نقطه از کشور که جلسات قرآنی برگزار شود، جوانان فراوانی از آن استقبال می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، کار برای قرآن را تمام‌نشدنی خواندند و با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن، افزودند: باید همه مردم، خانواده‌ها و جوانان با قرآن مأنوس، و از منافع انس با قرآن بهره‌مند شوند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس ‌سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک اُمت» با حضور نمایندگان قرآنی ۸۳ کشور دنیا و ۴۰۰ شخصیت قرآنی، حافظان، قاریان، داوران، محققان و پژوهشگران برگزار شد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی و همچنین همایش پژوهش‌های قرآنی و تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات بود.
در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • ستون سرکوب
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است