Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@03:15:29 GMT

فالوده سیب و تاثیر آن بر بهبود معده

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۵۹۷۴

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

گاهی اوقات دچار معده درد می شویم و فرد را دچار یک احساس ناخوشایند می کند. گاهی اوقات در اثر شنیدن یک خبر بد و یا ناراحتی بسیار و یا وقتی یک فرد دچار استرس و اضطراب می شود، وضعیت معده فرد بهم می ریزد و دگرگون می شود و یا به طور عامیانه، معده فرد عصبی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توانید برای این که معده ی خود را به حالت عادی برسانید و کمی از مشکلات آن را برطرف کنید، کمی فالوده سیب بخورید

گاهی بعد از انجام آندوسکوپی، آزمایش های مکرر خون، عکس از دستگاه گوارش و پیگیری های مکرر بیماران، هیچ دلیل خاصی برای درد، سوء هاضمه، نفخ، اسهال و یبوست و… یافت نمی شود. دلیلش چیست؟

روده تان عصبی است؟

کافی است فردی که با اشتها در حال خوردن غذاست خبر ناگهانی و بدی بشنود یا به هر دلیلی عصبانی شود. این وضعیت به سرعت باعث می شود از اشتها افتاده و حتی دچار تهوع و استفراغ شود پس به راحتی می توان پی برد این دو سیستم چقدر به هم نزدیک اند و چقدر زود از یکدیگر تاثیر می پذیرند.

به همین دلیل است که وقتی بیماری با مشکل گوارشی به ما مراجعه کند حتما شرایط روحی و روانی او را جویا می شویم و وقتی هم ثابت شود فرد مضطرب یا پراسترس باشد، بخشی از درمان را به کنترل تنش عصبی اختصاص می دهم، اما توصیه مفید، عملی و ساده ای که تقریبا برای تمام مبتلایان به بیماری گوارشی عصبی وجود دارد، خوردن فالوده سیب است.
فالوده شفابخش

سیب باعث تقویت دستگاه گوارش می شود ولی بعضی از افراد با خوردن سیب دچار نفخ می شوند، برای جلوگیری از نفخ توصیه می کنیم سیب زرد بزرگی را پوست بگیرید، رنده و با ۲ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید تا خاصیت نفاخی آن از بین برود. فالوده سیب باید قبل از خواب میل شود.
بوی آرامشبخش

اثر فالوده سیب روی سیستم گوارشی یک شبه ایجاد نمی شود و بیماران باید حداقل ۲ هفته به طور مداوم از آن استفاده کنند. نکته دیگری که طب سنتی به آن اعتقاد دارد، بوییدن سیب خوشبو است. ثابت شده رایحه سیب در انسان ها آرامش ایجاد می کند. اگر فردی فالوده سیب دوست ندارد، می تواند خورش سیب یا به درست کند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده است.

به گزارش صبا، این خواننده که در هفته‌های گذشته با کمپانی طرف قرارداد سابق خود به مشکلاتی برخورده، به نظر می‌رسد همچنان درگیر این موضوعات است و حالا احتمالا شدت این فشارها و موارد دیگر جوری ست که احوالات جسمی آرمین را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 این خواننده هفته گذشته در نامه‌ای به دفتر موسیقی ارشاد خواستار ممانعت از هرگونه اقدامی در خصوص قرارداد مورد بحث با شرکت مربوطه شد و مدعی‌ست آن قرارداد از سوی او فسخ شده است. این در شرایطی‌ست که کمپانی ترانه شرقی برای روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت کنسرت این خواننده را قرار است برگزار کند و تبلیغات محیطی گسترده ای را نیز در سطح شهر انجام داده و بلیت فروشی کرده است.

حالا در ساعات گذشته آرمین زارعی از شدت فشار عصبی در بیمارستان بستری شده و مشخص نیست آیا کنسرت این خواننده ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در تهران روی صحنه خواهد رفت یا خیر.

کمپانی «ترانه شرقی» همچنان درباره همه حواشی این دو هفته سکوت اختیار کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شروع کنسرت‌های بهاری با جهش در قیمت بلیت ؛ چه کنسرتی؟ کدام شهر؟ کنسرت‌های اردیبهشت تهران کدامند؟

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • روشی ساده و کم‌هزینه برای کاهش استرس
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف