Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@03:07:23 GMT

موظف به اعتلای فضای کسب و کار هستیم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۰۹۳۸

موظف به اعتلای فضای کسب و کار هستیم

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور سه قوه خود را موظف به اعتلای فضای کسب و کار در فضای اقتصادی پایدار می‌داند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین همایش بین المللی آب مجازی اظهار داشت: اتاق در جهت تحقق اهداف و انجام وظایف قانونی خود در حیطه کشاورزی و آب؛ مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب را در جهت بهبود فضای کسب و کار کشاورزی و آب ایجاد
کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هدف این است که با انجام مطالعات راهبردی موجبات کمک به رونق بنگاه‌های اقتصادی، تولید ثروت و کارآفرینی در کشور و ایجاد فضایی برای حضور موثر و مشارکت ذینفعان و نقش آفرینی آن‌ها در سیاستگذاری‌های کلان، بخشی و خرد، در زمینه کشاورزی و آب فراهم نماید. مرکز فوق تاکنون اقدامات ارزشمندی را نیز انجام
دهد و در چند مورد حساس توانسته است نقش موثری داشته باشد.
شافعی گفت:: می‌توان به تلاش برای جلوگیری از عواقب زیانبار، قانون پروانه دار شدن چاههای غیرمجاز مصوب سال ۱۳۸۹ را بیان کرد یا روشنگری مرکز درخصوص آثار خسارت بار طرح فدک در سال ۱۳۹۱ مبنی بر واگذاری بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی جدید با تکیه بر افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی تا حد توقف آن را اشاره کرد.
شافعی گفت:: همچنین برگزاری همایش بحران مدیریت منابع آب زیرزمینی و تدوین بیانیه آن و بررسی‌های کارشناسی فراوان به منظور جذب مشارکت بهره برداران، سبب شد تفاهم نامه‌ای با وزارت نیرو برای کمک در پروژه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی
امضا شود که می‌توان گفت: از مهمترین پروژه‌های کشور است و نیز تفاهم نامه‌ای با سازمان محیط زیست برای همکاری در مسائل کلان و صنفی محیط زیست منعقد شده است.
رئیس اتاق بازرگانی گفت:: از دیگر موارد مهم می‌توان به همکاری با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در مورد خصوصی سازی صنعت آب کشور اشاره کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: بحران آب کشور بسیار جدی و مهم است که کشور در حال چاره اندیشی وسیع در رفع آن است.
شافعی گفت:: آب مجاری و تجارت آن از مباحث نو و جدیدی است که در دنیا مطرح
شده و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در صورت استفاده بجا و حساب شده از آن می‌توان به حل بحران آب کمک کرد.
شافعی تاکید کرد: در دوران ترمیم منابع آب کشور اعمال سیاست‌های آب مجازی موثر است و ورود و تحقق این خواسته مستلزم شناخت ابعاد آن نظریه است که باید با بررسی‌های دقیق گام‌های اساسی را برداشت.
باید اثرگذاری تجارت آب مجازی بر سودآوری، پایداری و اشتغال مورد توجه قرار گیرد و در این امر باید جنبه‌های مختلف آن ز. نظر اقتصاد، الگوی مناسب کشت، امنیت غذایی، اشتغال، محیط زیست و سایر موارد ذیربط شناسایی و مورد بحث، مطالعه و بررسی قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:: با توجه به کمبود تجربه و مطالعه کافی در این خصوص در داخل کشور، ضرورت بررسی جنبه‌های مختلف تجارت آب مجازی طی نشست‌های مختلف تخصصی و با حضور متخصصان بین المللی و بخش‌های مختلف داخلی کشور شامل بخش‌های خصوصی و دولتی احساس شد و بدین منظور اتاق ایران تصمیم به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی با همکاری و مشارکت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و امور خارجه، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین المللی مانند فائو، یونسکو، شورای جهانی آب، یاسا و نیز صاحب نظران بین المللی در این خصوص گرفت.
شافعی افزود: انتظار می‌رود این کنفرانس موجب آشنایی افکار عمومی با تعریف و مفهوم آب مجازی و تجارت آن و سبب تعامل خبرگان و دانشگاهیان، سیاست گذاران و ذینفعان و مدیران برای ورود به این اندیشه در کشور شود و در نهایت نقشه راهی برای کشور برای ورود به مبحث آب مجازی با در نظر گرفتن ابعاد همه جانبه و تمام مزایا و نارسایی‌های آن تهیه کنیم.
وی گفت:: اتاق ایران پیشنهاد می‌کند این کنفرانس به صورت ادواری و منظم در سایر کشور‌ها برگزار شود و رایزنی‌های اولیه نیز صورت گرفته و کشور هلند اعلام آمادگی برای برگزاری این کنفرانس در سال آینده کرده است که لازم می‌دانم از این حسن نظر مقامات کشور تشکر و قدردانی کنم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود :  تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود :  در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم