Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-01@06:47:33 GMT

گردو غبار در خوزستان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۸۴۶۹

گردو غبار در خوزستان رو به کاهش است

شهریار عسکری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق آخرین آماری که در ساعت 16 امروز اعلام شد میزان گرد و غبار در شهرهای اهواز 581، شوش 600، اندیمشک 293،دزفول 308، امیدیه 225 و شادگان 601 میکروگرم بر مترمکعب است.
طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان گردو غبار در ساعت 14امروز در اهواز یک هزار و 294، آبادان یک هزار و 590،اندیمشک322 ،شوش590 ،دزفول508،امیدیه308،شوشتر302،سوسنگردیک هزار و 651،خرمشهریک هزار و 802،شادگان پنج هزار و475،هندیجان660،بهبهان176،ماهشهر407 و رامشیر710 میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرد و غبار که از صبح امروز برخی نقاط استان را فرا گرفته با شدت و ضعف تا روز دوشنبه ادامه دارد که اوج آن در روزهای شنبه و دوشنبه است.
چهارم اردیبهشت ماه نیز گرد و غبار در اهواز و برخی نقاط خوزستان باعث تعطیلی مدارس و دانشگاهها در نوبت بعد از ظهر شد.
سال گذشته نیز، استان خوزستان با چند نوبت گرد و غبار شدید مواجه شد که در توفان گرد و غبار در هشتم بهمن ماه 1395، میزان آلودگی هوای اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.
وقوع این توفان گرد و غبار، قطعی مکرر آب و برق، شبکه ارتباطی، تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت